Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 487 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódzkie Posiadane auto: A4 B6 1.8t quattro avant
Piwa: 25/1
Wysłany: Sob 18 Kwi 2015, 20:49
Temat postu:
Ciężko odpala na ciepłym silniku
Witam Wszystkich Forumowiczów.
Temat pewnie wiele razy przerabiany, jednak nie mam już pomysłów i proszę o pomoc.
v40 2001r 1.9dci 116 KM. 160 tyś km.
Jak w temacie, ciężko odpala na ciepłym. Czasem, aż zaczyna brakować prądu i załapie na ostatnią chwilę.
Zrobione:
- rozrząd,
- filtry,
- założony zaworek przeciw cofaniu paliwa,
- na pewno się nie zapowietrza,
- próba przelewowa wtrysków - OK,
- nowy akumulator,
- nowe świece,
- podmieniany czujnik wału - OK,
- turbina.
Auto nie kopci, nie bierze oleju, jest dynamiczne, zimne zapala prawidłowo.
Zastanawiam się nad pompą wtryskową i wtryskiwaczami. Dodam, że autko kiedyś zalane było przypadkowo małą ilością benzyny i zrobiło może 10 km po czym zalane do pełna ON. Po załączeniu świec na krótko nie ma poprawy. Pompowanie gruszką nic nie daje. Każda sugestia mile widziana. Pozdrawiam.
Jeszcze jedno: po podpięciu pod komputer wyskakuje tylko błąd sporadyczny błąd położenia pedału gazu. Ciśnienie pompy wtryskowej prawidłowe. _________________ Trabant 601 84\\\'
A4 B6 1.8t quattro Avant 03\\\'
SHL M11 63\\\'
A4 B6 1.8t Avant 01\\\'
Nie pytaj mnie-czy można, zapytaj siebie-czy warto? Bo można wszystko, ale nie wszystko warto...
Dam Ci radę: Jak ciężko pali na ciepłym silniku to zrób taki mały test. Dobrze rozgrzej silnik, nie jakieś 15-20 minut, tylko najlepiej jakiś dłuższy odcinek. Jak będzie dobrze rozgrzany to głowicę pompy zlej dużą ilością lodowatej wody (jak najzimniejsza) i spróbuj odpalić. Daj znać jak odpalił po polaniu wodą pompy.
Nie traktuj mojego posta jak krotochwilę, sam taki test robiłem i wiele to wyjaśniło. _________________ Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
Wiesz, że próbowałem tego zeszłego lata. Jednak trochę się bałem, że może coś pęknąć bo taka różnica temperatur, i słabo się przyłożyłem. Spróbuję, jest to jakiś pomysł. Dzięki za szybką odpowiedź. _________________ Trabant 601 84\\\'
A4 B6 1.8t quattro Avant 03\\\'
SHL M11 63\\\'
A4 B6 1.8t Avant 01\\\'
Nie pytaj mnie-czy można, zapytaj siebie-czy warto? Bo można wszystko, ale nie wszystko warto...
Zrobione. Wyraźnie lepiej zapala po ostudzeniu pompy. Czyli pompa OUT! _________________ Trabant 601 84\\\'
A4 B6 1.8t quattro Avant 03\\\'
SHL M11 63\\\'
A4 B6 1.8t Avant 01\\\'
Nie pytaj mnie-czy można, zapytaj siebie-czy warto? Bo można wszystko, ale nie wszystko warto...
Orientujesz się może, jakie są przybliżone koszty regeneracji? Myślałem, żeby kupić na zastępstwo tanią używkę,a z tą właśnie coś pomyśleć. _________________ Trabant 601 84\\\'
A4 B6 1.8t quattro Avant 03\\\'
SHL M11 63\\\'
A4 B6 1.8t Avant 01\\\'
Nie pytaj mnie-czy można, zapytaj siebie-czy warto? Bo można wszystko, ale nie wszystko warto...
Pompa wymieniona. Kupiłem na próbę używkę za 100 zł. Auto zapala super - czy ciepłe czy zimne. Znacznie też poprawiła się dynamika przy niskich obrotach. Żwawiej reaguje na pedał gazu.
Dzięki za pomoc. Pozdrawiam. _________________ Trabant 601 84\\\'
A4 B6 1.8t quattro Avant 03\\\'
SHL M11 63\\\'
A4 B6 1.8t Avant 01\\\'
Nie pytaj mnie-czy można, zapytaj siebie-czy warto? Bo można wszystko, ale nie wszystko warto...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S40 & V40 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.