Volvo

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Volvo 850 ) 850 tdi - problem z odpaleniem ciepłego silnika



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo 850 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liberwig

Czytelnik



Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: brak
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 19 Maj 2015, 19:54
Temat postu:

850 tdi - problem z odpaleniem ciepłego silnika


Kiedy złapie trochę temperatury (po jakichś 50 kilometrach - zwłaszcza kiedy jest jeszcze powyżej 20 stopni), po zgaszeniu mam problem z odpaleniem. Każde kolejne odpalenie trwa coraz dłużej, aż w końcu za 3-4 razem rozrusznik kręci, ale silnik kaput. Muszę go ostudzić. Gdzieś po pół godzinie - przy otwartej masce - w końcu odpala i świeci się kontrolka sondy lambda (w dieslu to chyba odpowiednik check engine) - a po jakichś 15 minutach kontrolka gaśnie. Zauważyłem też, że już przed tym problemem silnik zaczął trochę mulić i wzrosło spalanie - z 8 do 10 litrów (oczywiście w mieście, ale bez korków). Wydaje mi się też, że kiedy już wskaźnik temperatury zatrzyma się w połowie skali - optymalne wskazanie, to słyszę lekkie bulgotanie pod maską.
Kupiłem swoją 850-kę w zimie, więc dotąd nie miałem takich problemów - w zimie nawet przy -15-tu, po pięciosekundowym wygrzaniu świec, dopalał po 2-3 sekundach i po krótkim zatrzymaniu nie miałem problemów z ponownym rozruchem.
Ktoś ma jakieś pomysły?
Powrót do góry
Silwer

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 454
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódzkie
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 16V 98r
Piwa: 21/1
Wysłany: Sob 23 Maj 2015, 22:32
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) 850 tdi - problem z odpaleniem ciepłego silnika


Nie wiem, czy temat jeszcze aktualny? Kiedy nie chce zapalić polej pompę wtryskową zimną wodą. Sam męczyłem temat w V40. Pomagało i okazało się, że pompa jest kiepska.
_________________
Trabant 601 84'
MZ ETZ 150e 91'
SHL M11 63'
V40 1.9 dci 01'
Nie pytaj mnie-czy można, zapytaj siebie-czy warto? Bo można wszystko, ale nie wszystko warto...
Powrót do góry
Liberwig

Czytelnik



Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: brak
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 24 Maj 2015, 21:23
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) 850 tdi - problem z odpaleniem ciepłego silnika


Silwer napisał:
Nie wiem, czy temat jeszcze aktualny? Kiedy nie chce zapalić polej pompę wtryskową zimną wodą. Sam męczyłem temat w V40. Pomagało i okazało się, że pompa jest kiepska.

Uuuuu.... to chyba czeka mnie spory wydatek Evil or Very Mad - nie mogę jeździć z wiadrami wody, żeby chłodzić pompę przed każdym odpaleniem silnika w lecie. Poza tym zakładam, że skoro już pompa zaczęła szwankować, to proces ten będzie się pogłębiał i w końcu padnie zupełnie. Bo chyba takie będzie efekt, że w końcu silnik zgaśnie w czasie jazdy i nie da się go już uruchomić. Słyszałem, że nowa pompa może kosztować nawet kilka tys. (połowa wartości auta), a i regeneracja też nie jest tania - ok. 1000 zł - w najlepszym przypadku. Brrr.... strach się bać...
Ciekawe, czy chociaż ta regeneracja daje gwarancję na kolejnych kilka lat poprawnej pracy ...

Ale, ale - czy to na pewno wina pompy, czy może układ chłodzenia szwankuje w jakimś punkcie, doprowadzając do tego, że pompa lub inny element układu zapłonowego, dostają wyższą temperaturę, niż powinny - jeszcze tak się łudzę...
Powrót do góry
Silwer

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 454
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódzkie
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 16V 98r
Piwa: 21/1
Wysłany: Wto 02 Cze 2015, 20:31
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) 850 tdi - problem z odpaleniem ciepłego silnika


Ja na próbę kupiłem używka za 90 zł. Ku mojemu zdziwieniu śmiga super. Starą zregeneruję, kiedyś może...
_________________
Trabant 601 84'
MZ ETZ 150e 91'
SHL M11 63'
V40 1.9 dci 01'
Nie pytaj mnie-czy można, zapytaj siebie-czy warto? Bo można wszystko, ale nie wszystko warto...
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo 850 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Volvo 850 »

Opinie o samochodach Volvo 850 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo 850 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.


Volvo

V40

89 800

2016r.

10 000 km

śląskie

Volvo

XC60

81 900

2013r.

148 835 km

małopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2018 Created by idealneT and OM System