Witam mam uszkodzoną uszczelkę pod głowicą w silniku Renault 1,9TD F8QT w aucie marki Mitsubishi Carisma z 1997r. W zbiorniczku z płynem pojawiają się bańki powietrza czasami wywali płyn, węże twarde. Piszę na tym forum ponieważ silnik ten montowany był też w Volvo. Chciałbym się dowiedzieć jak należy poprawnie dokręcić śruby a mianowicie z jaka siłą, czy ktoś już wymieniał uszczelkę sam bez wizyty u mechanika. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Rozwineles moim zdaniem ciekawy temat,z jaka sila dokrecic glowice...otoz wszystko zalezy od,czy uzywasz nowych srub do glowicy,od faktu jaki przebieg ma auto,tzn trzeba wziasc pod uwage zmeczenie materialu/bloku.w niektorych zakupionych uszczelkach pod glowice sa wskazania dokrecenia glowicy,lecz nikt nie bierze pod uwage ze dokrecana jest stara glowica i/przewaznie/starymi srubami.i fakt,ze czesto/z praktyki/urywaja sie sruby podczas dokrecania,wyciagaja,tzn sruba jest skonstruowana w taki sposob,ze jest odporna na wyciagniecia docelowe,po czym sie urywa,jezeli zostanie za mocno dokrecona,tymbardziej w przypadku starych srub.druga sprawa,nawet jezeli wezniesz nowe sruby,to czesta usterka/jezeli dokrecasz wedlug zalecen producenta/ze zerwiesz gwint w bloku,juz niemowiac jezeli blok jest aluminiowy...osobiscie niedokrecam glowicy wedlug zalecen producenta,biore duza poprawke na dane Nm i stopni dokrecania.
ile srub posiada twoja glowica,10,12?moge tobie jedynie doradzic w takim przypadku jaka sila jest wystarczajaca zeby dokrecic taka glowice,ale to tylko wskazowka z mojej strony,pozdr _________________ Piwa nie stawiaj,piję tylko czystą...
Dziękuję za zainteresowanie tematem.W moim aucie jest 10 śrub. Polecasz wymienić śruby na nowe? Napisz z jaka siłą należy dokręcać śruby i od jakiej siły zaczynać i o ile zwiększać siłę na kluczu oczywiście zachowując kolejność dokręcania śrub. Pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S40 & V40 ) Silnik iskrowy -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.