Volvo

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Volvo XC60 & XC90 ) XC90 AWD D5 problem z napędem PILNE



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo XC60 & XC90 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
to_maszz

Czytelnik



Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Słopnice
Posiadane auto: XC90 AWD D5
Piwa: 0/2
Wysłany: Sro 23 Gru 2009, 21:35
Temat postu:

XC90 AWD D5 problem z napędem PILNE


Mam problem nie zalącza mi się AWD czyli 4x4 gdy przód wpada w poslizg próbowałem wywołac ta reakcje nie raz gdzies na trawie czy sniegu i nic przód kręci a tył wogole. w kompóterze nie ma zadnych błędów. i nie wiem czemu wał który biegnie do tyłu sie nie obraca ... prosze o szybką pomoc.
Powrót do góry
pepsi-p4

Dyskutant



Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 56
Skąd jesteś (miejscowość / region): Śzczecin
Posiadane auto: Peugeot 607 2,,7 HDI
Piwa: 3/0
Wysłany: Czw 24 Gru 2009, 00:36
Temat postu:

Re: XC90 AWD D5 problem z napędem PILNE


nie bardzo znam ten samochód ale spróbuję Ci pomóc masz tam reduktor ? wydaje mi się że w tym aucie takiego czegoś nie ma . Możesz włączać i rozłączać napędy z kabiny za pomocą pstryczka ? chyba też nie będzie takiej opcji ? jeżeli nie ma takich żeczy jak pstryczek albo reduktor a napęd jest stały na 2 koła i przekazuje moc na tył gdy przód traci przyczepność to masz uszkodzone albo sprzęgło wiskotyczne zamontowane na wale albo rozsypała się skrzynia kontowa
Powrót do góry
skype status
to_maszz

Czytelnik



Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Słopnice
Posiadane auto: XC90 AWD D5
Piwa: 0/2
Wysłany: Czw 24 Gru 2009, 01:06
Temat postu:

Re: ( Volvo XC60 & XC90 ) XC90 AWD D5 problem z napędem PILNE


przełącznika w kabinie nie ma to samo z reduktorek. ciągnie na przód i tył się nie załącza jak powinien
Powrót do góry
pepsi-p4

Dyskutant



Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 56
Skąd jesteś (miejscowość / region): Śzczecin
Posiadane auto: Peugeot 607 2,,7 HDI
Piwa: 3/0
Wysłany: Czw 24 Gru 2009, 23:42
Temat postu:

Re: ( Volvo XC60 & XC90 ) XC90 AWD D5 problem z napędem PILNE


Odkręć wał przy skrzyni kontowej 4maks 6 Śrubek podnieś przód do góry najlepiej jedną stronę odpal auto wrzuć bieg i spróbuj zrobić osłuch skrzyni kontowej czy nic tam w niej nie brzęczy jeśli będzie cicho zgaś auto i daj na luz złap ręką za flansze do której był przykręcony wał zwróć uwagę na to czy wałek atakujący nie ma luzów gora doł prawo lewo i obracaj nim w prawo zwroć tez owagę czy podczas kręcenia nie zacina się jeżeli nic nie wzbudzi twoich podejżeń . Masz na 100% uszkodzone sprzęgło wiskotyczne jest zamontowane na wale tak mniej więcej na środku auta i jest całkiem spore jak zajżysz pod spód to odrazu będziesz wiedział ,że to jest to cała operacja nie powinna zająć Ci więcej niż 1,5 2 h
Powrót do góry
skype status Wystawiono 1 piw(a)
Krako

Stały Bywalec



Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 172
Skąd jesteś (miejscowość / region): Zamość
Posiadane auto: VOLVO 850 GLT 2,4l 20v; S70 T5; 2 x VOLVO XC70 2,4 l TURBO
Piwa: 14/2
Wysłany: Sob 26 Gru 2009, 02:43
Temat postu:

Re: ( Volvo XC60 & XC90 ) XC90 AWD D5 problem z napędem PILNE


Witam. W większości przypadków problem taki jak Twój spowodowany jest uszkodzeniem jednego z elementów przekładni kontowej a tym elementem jest tuleja która zachodzi na wał. Musisz rozebrać a raczej odkręcić dyferencjał i sprawdzić stan elementów. Koszt tego elementu to ok 800 zł :/ tyle ja zapłaciłem kilka miesięcy temu w serwisie. Zdarzają się też przypadki w których dochodzi do jednoczesnego starcia frezów na wale i tulei. W takim przypadku oprócz samej tulei musisz w zasadzie kupić cały dyfer. Tak było w moim przypadku. Używany dyfer w dobrym stanie znalazłem na allegro za 1200 zł. W serwisie lub w www.scandicar.eu tuleję dostaniesz bez problemu gdyż to właśnie one najczęściej się niszczą z pozostałymi elementami dyfra jest problem.
Powrót do góry
gadu-gadu Wystawiono 1 piw(a)
Reklama








Wysłany: Sob 26 Gru 2009, 02:43
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
volvus

Czytelnik



Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): chicago
Posiadane auto: xc90 t6 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 28 Sty 2010, 22:57
Temat postu:

volvo xc90 t6 2004


jestem posiadaczem xc90 t6 2004 mam podobny jak nie identyczny problem z napedem na tyl procze napisz czy juz naprawiles usterkke jaka byla przyczyna i gdzie naprawiales dzieki z gory
Powrót do góry
Tomek B

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 395
Skąd jesteś (miejscowość / region): Moss/Norwegia
Posiadane auto: Volvo v70 D5 2004 , volvo 760 turbo
Piwa: 85/0
Wysłany: Czw 28 Sty 2010, 23:33
Temat postu:

Re: XC90 AWD D5 problem z napędem PILNE


to_maszz napisał:
Mam problem nie zalącza mi się AWD czyli 4x4 gdy przód wpada w poslizg próbowałem wywołac ta reakcje nie raz gdzies na trawie czy sniegu i nic przód kręci a tył wogole. w kompóterze nie ma zadnych błędów. i nie wiem czemu wał który biegnie do tyłu sie nie obraca ... prosze o szybką pomoc.

Witam
Na poczatek niczego nie rozkrecaj!
Zacznij od wizyty w ASO lub u kogos kto bedzie w stanie odczytac bledy modulu sterujacego napedem na 4 kola (DEM) i upewnij sie czy nie ma tam zarejestrowanych bledow (najbardziej prawdopodobne ze bedzie zarejestrowany blad DEM-0007 i w takim przypadku popros o wymienienie czujnika temperatury i cisnienia oleju sprzeglaAOC).
Jesli chodzi o przekladnie katowa to bedac pod autem sprawdz czy przy dzwigni zmiany biegow ustawionej w polozeniu P / lub jesli masz skrzynie manualna - przy wlaczonym ktorymkolwiek biegu (silnik zgaszony) wal napedowy da sie obracac . Jesli tak to mozliwe ze ulegl uszkodzeniu wieloklin na polaczeniu skrzyni biegow z przekladnia katowa.
Powrót do góry
bobofruit

Czytelnik



Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): W-wa
Posiadane auto: MB E300 Coupe
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 23 Lip 2010, 10:01
Temat postu:

Re: ( Volvo XC60 & XC90 ) XC90 AWD D5 problem z napędem PILNE


Witam!

Mam ten sam problem.

Przy podniesionym samochodzie i skrzyni w pozycji P mogę swobodnie obracać wałem idącym od przekładni w kierunku HALDEX-u. Ciężko nawet wyczuć by cokolwiek próbowało zazębiać. DEM nic nie zgłasza. Samochód obecnie pracuje jako FWD.

Pytania:

1. czy według was powyższy objaw świadczy jednoznacznie o uszkodzeniu przekładni kątowej (tulei itp)?


2. Krako pisał o tulei zachodzącej na wał.
Jest to tuleja zachodząca na wał idący z przekładni do HALDEX-u czy tuleja pomiędzy skrzynią biegów a przekładnią kątową? Z drugiej strony gdyby to była tuleja pomiędzy skrzynią biegów a przekładnią kątową to skąd brałby się napęd na przednie koła gdyby ta tuleja była uszkodzona?

3. Czy dobrze myślę, że skrzynia jest spięta na sztywno przez przekładnię z wałem idącym od przekłądni w kierunku Haldex-u?

4. Jak jednoznacznie określić, że AWD działa na podnośniku.
Chodzi mi o to czy ktoś przeprowadzał takie doświadczenie typu:
"Po podniesieniu samochodu po zakręceniu jednym kołem kręcą się wszystkie, po podniesieniu samochodu i włączeniu skrzyni w pozycję D kręcą się wszystkie itp."
Na to pytanie poproszę o odpowiedź tylko kogoś kto sam robił takie doświadczenie. Teorii słuszałem już bardzo dużo teraz szukam odpowiedzi praktyka.

5. Czy olej w skrzyni biegów i olej w przekładni kątowej to osobne obwody smarowania? To znaczy czy odkręcając przekłądanie kątową opróżni mi się skrzynia biegów z oleju , który niedawno wymieniałem? Czy jest możliwość by resztki ze spiłowanej tulei przedostały się do skrzyni biegów i ją uszkodziły w przyszłości?

Przepraszam, być może odpowiedzi są oczywiste ale ja staram się zrozumieć źródło problemu , biegam po wielu forach naszych i obcojęzycznych i ciągle nie mogę do końca zrozumieć jak to jest z tą przekładnią kątową w VOLVO.
Powrót do góry
blondas

Debiutant



Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Słoneczna California
Posiadane auto: Volvo XC90 I SEAT LEON
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 30 Lis 2010, 15:04
Temat postu:

Re: ( Volvo XC60 & XC90 ) XC90 AWD D5 problem z napędem PILNE


witam, mam ten sam problem pojawił sie snieg, przod "kopie" w sniegu koła sie obracaja a tył stoji Sad, czy naprawiliście to? jezeli tak to gdzie ? pozdrawiam
_________________
"Urodziłem się na 52˚ szerokości geograficznej północnej i 20˚ długości geograficznej wschodniej wylosowałem Polskę.... ...w pokerze po takim rozdaniu mówi się pas. ....."
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
bobofruit

Czytelnik



Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): W-wa
Posiadane auto: MB E300 Coupe
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 30 Lis 2010, 17:00
Temat postu:

Re: ( Volvo XC60 & XC90 ) XC90 AWD D5 problem z napędem PILNE


Ja naprawiem swój wymieniając tuleje pomiędzy skrzynia a przekładni katowa. Koszt tulei 550 plus robocizna ok 500. Cieszyłem się jak mały Kazio gdy po zdjęciu przekładni katowej okazało sie że na katowce nie zostały zjechane zeby a więc nie musiałem jej wymieniać. Wystarczyła wymiana tulei.
Przypadki są trzy:
1. Zjechana tuleja.
2. Zjechała tuleja+ zjechana przekladnia katowa
3. Pkt.2 plus dodatkowo zapieczona tuleja na walku skrzyni biegów. czasami bardzo ciężko ta tuleje odłączyć od skrzyni.
Wszystko mozna ocenić dopiero po zdjęciu przekładni katowej.
Powrót do góry
blondas

Debiutant



Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Słoneczna California
Posiadane auto: Volvo XC90 I SEAT LEON
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 01 Gru 2010, 23:02
Temat postu:

Re: ( Volvo XC60 & XC90 ) XC90 AWD D5 problem z napędem PILNE


witam.
Dzięki za odpowiedz. jako ze jestem z Częstochowy pojechałem dziś do nieautoryzowanego serwisu VOLVO w Radzionkowie AUTOCENTRUM (bardzo dobrzy fachowcy i ceny w miarę) po wczorajszym umówieniu dziś dotarłem na 10 do nich, auto na podnośnik i.... okazało sie ze tuleja cała do wymiany z jakimś tam zestawem uszczelek czy czymś takim. wymienili i pojawił się napęd.. zestaw serwisowy tuleja plus jakieś tam części małe 470zł plus robocizna 250zł w sumie zapłaciłem 720zł . ale.... co dalej wyszło : jak ruszam to słychać taki metaliczny dźwięk przy załączaniu tylnych kół takie krr krrrr... np na lodzie czy śniegu słuchać takie metaliczne krrr i jedzie nic poza tym wiec po jeździe testowej jeszcze raz na podnośnik i sprawdzanie wszystkiego, doszli do wniosku ze prawdopodobnie albo wał co dają 90% ze to wał będzie a 10% przekładnia kątowa. Dziś już tego nie robiłem bo wał do mojego maja używkę za 1000zł a kasy wziąłem tylko 1000zł :/ i wydałem na tuleje z tym zestawem serwisowym, wiem ze mogę z tym jeździć bo reszta dyfer itp jest ok i nic się nie powinno zrobić bo nie ma luzów i jest sztywno. PYTANIE... czy ktoś miał podobne dźwięki z napędu w xc90?
_________________
"Urodziłem się na 52˚ szerokości geograficznej północnej i 20˚ długości geograficznej wschodniej wylosowałem Polskę.... ...w pokerze po takim rozdaniu mówi się pas. ....."
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
Bandit

Czytelnik



Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubin
Posiadane auto: Volvo XC90 D5
Piwa: 1/0
Wysłany: Czw 09 Gru 2010, 22:32
Temat postu:

Re: ( Volvo XC60 & XC90 ) XC90 AWD D5 problem z napędem PILNE


Ja niedawno robiłem swoje auto w Volvotechu pod Wrocławiem. Też miałem już mocno wyjechaną tuleję kątową, ale problemu z napędem nie miałem. Wymieniłem z racji tego, że była już nieszczelna i trochę oleju ze skrzyni zaczęło ubywać. Za tuleję oryginalną volvo zapłaciłem 450zł, za robociznę 200zł i jest ok. Ta tuleja to ważny element, bo jak się ściera frez to niszczy przekładnię kątową..., która używana kosztuje ok 2.000zł...
Powrót do góry
gadu-gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo XC60 & XC90 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo XC60 & XC90 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.


VolvoV60

43 900

2013r.

190 000 km

śląskie

VolvoXC 60

135 900

2019r.

98 000 km

mazowieckie

VolvoV50

15 900

2007r.

267 000 km

śląskie

VolvoV60

39 700

2010r.

198 000 km

mazowieckie

VolvoXC 60

63 900

2014r.

214 375 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System