Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
to_maszz
Czytelnik
Dołączył: 23 Gru 2009 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Słopnice Posiadane auto: XC90 AWD D5
Piwa: 0/2
|
Wysłany: Sro 23 Gru 2009, 21:35
Temat postu: XC90 AWD D5 problem z napędem PILNE |
|
|
Mam problem nie zalącza mi się AWD czyli 4x4 gdy przód wpada w poslizg próbowałem wywołac ta reakcje nie raz gdzies na trawie czy sniegu i nic przód kręci a tył wogole. w kompóterze nie ma zadnych błędów. i nie wiem czemu wał który biegnie do tyłu sie nie obraca ... prosze o szybką pomoc. |
|
Powrót do góry |
|
|
pepsi-p4
Dyskutant
Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 56 Skąd jesteś (miejscowość / region): Śzczecin Posiadane auto: Peugeot 607 2,,7 HDI
Piwa: 3/0
|
Wysłany: Czw 24 Gru 2009, 00:36
Temat postu: Re: XC90 AWD D5 problem z napędem PILNE |
|
|
nie bardzo znam ten samochód ale spróbuję Ci pomóc masz tam reduktor ? wydaje mi się że w tym aucie takiego czegoś nie ma . Możesz włączać i rozłączać napędy z kabiny za pomocą pstryczka ? chyba też nie będzie takiej opcji ? jeżeli nie ma takich żeczy jak pstryczek albo reduktor a napęd jest stały na 2 koła i przekazuje moc na tył gdy przód traci przyczepność to masz uszkodzone albo sprzęgło wiskotyczne zamontowane na wale albo rozsypała się skrzynia kontowa |
|
Powrót do góry |
|
|
to_maszz
Czytelnik
Dołączył: 23 Gru 2009 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Słopnice Posiadane auto: XC90 AWD D5
Piwa: 0/2
|
Wysłany: Czw 24 Gru 2009, 01:06
Temat postu: Re: ( Volvo XC60 & XC90 ) XC90 AWD D5 problem z napędem PILNE |
|
|
przełącznika w kabinie nie ma to samo z reduktorek. ciągnie na przód i tył się nie załącza jak powinien |
|
Powrót do góry |
|
|
pepsi-p4
Dyskutant
Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 56 Skąd jesteś (miejscowość / region): Śzczecin Posiadane auto: Peugeot 607 2,,7 HDI
Piwa: 3/0
|
Wysłany: Czw 24 Gru 2009, 23:42
Temat postu: Re: ( Volvo XC60 & XC90 ) XC90 AWD D5 problem z napędem PILNE |
|
|
Odkręć wał przy skrzyni kontowej 4maks 6 Śrubek podnieś przód do góry najlepiej jedną stronę odpal auto wrzuć bieg i spróbuj zrobić osłuch skrzyni kontowej czy nic tam w niej nie brzęczy jeśli będzie cicho zgaś auto i daj na luz złap ręką za flansze do której był przykręcony wał zwróć uwagę na to czy wałek atakujący nie ma luzów gora doł prawo lewo i obracaj nim w prawo zwroć tez owagę czy podczas kręcenia nie zacina się jeżeli nic nie wzbudzi twoich podejżeń . Masz na 100% uszkodzone sprzęgło wiskotyczne jest zamontowane na wale tak mniej więcej na środku auta i jest całkiem spore jak zajżysz pod spód to odrazu będziesz wiedział ,że to jest to cała operacja nie powinna zająć Ci więcej niż 1,5 2 h |
|
Powrót do góry |
|
|
Krako
Stały Bywalec
Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 172 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zamość Posiadane auto: VOLVO 850 GLT 2,4l 20v; S70 T5; 2 x VOLVO XC70 2,4 l TURBO
Piwa: 14/2
|
Wysłany: Sob 26 Gru 2009, 02:43
Temat postu: Re: ( Volvo XC60 & XC90 ) XC90 AWD D5 problem z napędem PILNE |
|
|
Witam. W większości przypadków problem taki jak Twój spowodowany jest uszkodzeniem jednego z elementów przekładni kontowej a tym elementem jest tuleja która zachodzi na wał. Musisz rozebrać a raczej odkręcić dyferencjał i sprawdzić stan elementów. Koszt tego elementu to ok 800 zł :/ tyle ja zapłaciłem kilka miesięcy temu w serwisie. Zdarzają się też przypadki w których dochodzi do jednoczesnego starcia frezów na wale i tulei. W takim przypadku oprócz samej tulei musisz w zasadzie kupić cały dyfer. Tak było w moim przypadku. Używany dyfer w dobrym stanie znalazłem na allegro za 1200 zł. W serwisie lub w www.scandicar.eu tuleję dostaniesz bez problemu gdyż to właśnie one najczęściej się niszczą z pozostałymi elementami dyfra jest problem. |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Sob 26 Gru 2009, 02:43
Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
volvus
Czytelnik
Dołączył: 28 Sty 2010 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): chicago Posiadane auto: xc90 t6 2004
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 28 Sty 2010, 22:57
Temat postu: volvo xc90 t6 2004 |
|
|
jestem posiadaczem xc90 t6 2004 mam podobny jak nie identyczny problem z napedem na tyl procze napisz czy juz naprawiles usterkke jaka byla przyczyna i gdzie naprawiales dzieki z gory |
|
Powrót do góry |
|
|
Tomek B
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 395 Skąd jesteś (miejscowość / region): Moss/Norwegia Posiadane auto: Volvo v70 D5 2004 , volvo 760 turbo
Piwa: 85/0
|
Wysłany: Czw 28 Sty 2010, 23:33
Temat postu: Re: XC90 AWD D5 problem z napędem PILNE |
|
|
to_maszz napisał: | Mam problem nie zalącza mi się AWD czyli 4x4 gdy przód wpada w poslizg próbowałem wywołac ta reakcje nie raz gdzies na trawie czy sniegu i nic przód kręci a tył wogole. w kompóterze nie ma zadnych błędów. i nie wiem czemu wał który biegnie do tyłu sie nie obraca ... prosze o szybką pomoc. |
Witam
Na poczatek niczego nie rozkrecaj!
Zacznij od wizyty w ASO lub u kogos kto bedzie w stanie odczytac bledy modulu sterujacego napedem na 4 kola (DEM) i upewnij sie czy nie ma tam zarejestrowanych bledow (najbardziej prawdopodobne ze bedzie zarejestrowany blad DEM-0007 i w takim przypadku popros o wymienienie czujnika temperatury i cisnienia oleju sprzeglaAOC).
Jesli chodzi o przekladnie katowa to bedac pod autem sprawdz czy przy dzwigni zmiany biegow ustawionej w polozeniu P / lub jesli masz skrzynie manualna - przy wlaczonym ktorymkolwiek biegu (silnik zgaszony) wal napedowy da sie obracac . Jesli tak to mozliwe ze ulegl uszkodzeniu wieloklin na polaczeniu skrzyni biegow z przekladnia katowa. |
|
Powrót do góry |
|
|
bobofruit
Czytelnik
Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): W-wa Posiadane auto: MB E300 Coupe
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 23 Lip 2010, 10:01
Temat postu: Re: ( Volvo XC60 & XC90 ) XC90 AWD D5 problem z napędem PILNE |
|
|
Witam!
Mam ten sam problem.
Przy podniesionym samochodzie i skrzyni w pozycji P mogę swobodnie obracać wałem idącym od przekładni w kierunku HALDEX-u. Ciężko nawet wyczuć by cokolwiek próbowało zazębiać. DEM nic nie zgłasza. Samochód obecnie pracuje jako FWD.
Pytania:
1. czy według was powyższy objaw świadczy jednoznacznie o uszkodzeniu przekładni kątowej (tulei itp)?
2. Krako pisał o tulei zachodzącej na wał.
Jest to tuleja zachodząca na wał idący z przekładni do HALDEX-u czy tuleja pomiędzy skrzynią biegów a przekładnią kątową? Z drugiej strony gdyby to była tuleja pomiędzy skrzynią biegów a przekładnią kątową to skąd brałby się napęd na przednie koła gdyby ta tuleja była uszkodzona?
3. Czy dobrze myślę, że skrzynia jest spięta na sztywno przez przekładnię z wałem idącym od przekłądni w kierunku Haldex-u?
4. Jak jednoznacznie określić, że AWD działa na podnośniku.
Chodzi mi o to czy ktoś przeprowadzał takie doświadczenie typu:
"Po podniesieniu samochodu po zakręceniu jednym kołem kręcą się wszystkie, po podniesieniu samochodu i włączeniu skrzyni w pozycję D kręcą się wszystkie itp."
Na to pytanie poproszę o odpowiedź tylko kogoś kto sam robił takie doświadczenie. Teorii słuszałem już bardzo dużo teraz szukam odpowiedzi praktyka.
5. Czy olej w skrzyni biegów i olej w przekładni kątowej to osobne obwody smarowania? To znaczy czy odkręcając przekłądanie kątową opróżni mi się skrzynia biegów z oleju , który niedawno wymieniałem? Czy jest możliwość by resztki ze spiłowanej tulei przedostały się do skrzyni biegów i ją uszkodziły w przyszłości?
Przepraszam, być może odpowiedzi są oczywiste ale ja staram się zrozumieć źródło problemu , biegam po wielu forach naszych i obcojęzycznych i ciągle nie mogę do końca zrozumieć jak to jest z tą przekładnią kątową w VOLVO. |
|
Powrót do góry |
|
|
blondas
Debiutant
Dołączył: 04 Kwi 2009 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Słoneczna California Posiadane auto: Volvo XC90 I SEAT LEON
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 30 Lis 2010, 15:04
Temat postu: Re: ( Volvo XC60 & XC90 ) XC90 AWD D5 problem z napędem PILNE |
|
|
witam, mam ten sam problem pojawił sie snieg, przod "kopie" w sniegu koła sie obracaja a tył stoji , czy naprawiliście to? jezeli tak to gdzie ? pozdrawiam _________________ "Urodziłem się na 52˚ szerokości geograficznej północnej i 20˚ długości geograficznej wschodniej wylosowałem Polskę.... ...w pokerze po takim rozdaniu mówi się pas. ....." |
|
Powrót do góry |
|
|
bobofruit
Czytelnik
Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): W-wa Posiadane auto: MB E300 Coupe
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 30 Lis 2010, 17:00
Temat postu: Re: ( Volvo XC60 & XC90 ) XC90 AWD D5 problem z napędem PILNE |
|
|
Ja naprawiem swój wymieniając tuleje pomiędzy skrzynia a przekładni katowa. Koszt tulei 550 plus robocizna ok 500. Cieszyłem się jak mały Kazio gdy po zdjęciu przekładni katowej okazało sie że na katowce nie zostały zjechane zeby a więc nie musiałem jej wymieniać. Wystarczyła wymiana tulei.
Przypadki są trzy:
1. Zjechana tuleja.
2. Zjechała tuleja+ zjechana przekladnia katowa
3. Pkt.2 plus dodatkowo zapieczona tuleja na walku skrzyni biegów. czasami bardzo ciężko ta tuleje odłączyć od skrzyni.
Wszystko mozna ocenić dopiero po zdjęciu przekładni katowej. |
|
Powrót do góry |
|
|
blondas
Debiutant
Dołączył: 04 Kwi 2009 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Słoneczna California Posiadane auto: Volvo XC90 I SEAT LEON
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 01 Gru 2010, 23:02
Temat postu: Re: ( Volvo XC60 & XC90 ) XC90 AWD D5 problem z napędem PILNE |
|
|
witam.
Dzięki za odpowiedz. jako ze jestem z Częstochowy pojechałem dziś do nieautoryzowanego serwisu VOLVO w Radzionkowie AUTOCENTRUM (bardzo dobrzy fachowcy i ceny w miarę) po wczorajszym umówieniu dziś dotarłem na 10 do nich, auto na podnośnik i.... okazało sie ze tuleja cała do wymiany z jakimś tam zestawem uszczelek czy czymś takim. wymienili i pojawił się napęd.. zestaw serwisowy tuleja plus jakieś tam części małe 470zł plus robocizna 250zł w sumie zapłaciłem 720zł . ale.... co dalej wyszło : jak ruszam to słychać taki metaliczny dźwięk przy załączaniu tylnych kół takie krr krrrr... np na lodzie czy śniegu słuchać takie metaliczne krrr i jedzie nic poza tym wiec po jeździe testowej jeszcze raz na podnośnik i sprawdzanie wszystkiego, doszli do wniosku ze prawdopodobnie albo wał co dają 90% ze to wał będzie a 10% przekładnia kątowa. Dziś już tego nie robiłem bo wał do mojego maja używkę za 1000zł a kasy wziąłem tylko 1000zł :/ i wydałem na tuleje z tym zestawem serwisowym, wiem ze mogę z tym jeździć bo reszta dyfer itp jest ok i nic się nie powinno zrobić bo nie ma luzów i jest sztywno. PYTANIE... czy ktoś miał podobne dźwięki z napędu w xc90? _________________ "Urodziłem się na 52˚ szerokości geograficznej północnej i 20˚ długości geograficznej wschodniej wylosowałem Polskę.... ...w pokerze po takim rozdaniu mówi się pas. ....." |
|
Powrót do góry |
|
|
Bandit
Czytelnik
Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubin Posiadane auto: Volvo XC90 D5
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Czw 09 Gru 2010, 22:32
Temat postu: Re: ( Volvo XC60 & XC90 ) XC90 AWD D5 problem z napędem PILNE |
|
|
Ja niedawno robiłem swoje auto w Volvotechu pod Wrocławiem. Też miałem już mocno wyjechaną tuleję kątową, ale problemu z napędem nie miałem. Wymieniłem z racji tego, że była już nieszczelna i trochę oleju ze skrzyni zaczęło ubywać. Za tuleję oryginalną volvo zapłaciłem 450zł, za robociznę 200zł i jest ok. Ta tuleja to ważny element, bo jak się ściera frez to niszczy przekładnię kątową..., która używana kosztuje ok 2.000zł... |
|
Powrót do góry |
|
|
|