Mam problem z odpaleniem swojego volvo 440 1,7 GL benzyna (1990r.). Z autem nigdy nie było ŻADNYCH problemów - silnik chodził jak zegareczek, odpalał bez problemu za pierwszym razem - nawet w największe mrozy... aż do wczoraj
Samochód stał "pod chmurką" przez ostatnie 4 dni i nie był jeżdżony ani odpalany. Wczoraj chciałem z niego skorzystać więc nim zacząłem go odkopywać spod wielkiej warstwy śniegu uruchomiłem silnik (bez problemu-za pierwszym razem) i wycofałem odrobinę żeby mieć lepszy dostęp do auta z każdej strony, po czym zgasiłem silnik (trwało to nie więcej niż 20 sek.).
Po odśnieżeniu auta wsiadłem do środka i... pierwszą rzeczą, która mnie zastanowiła, to fakt, że po przekręceniu stacyjki NIE ZAPALIŁY się czerwone kontrolki od akumulatora, hamulca ręcznego i oleju... przekręciłem kluczyk dalej do pozycji rozruchowej... i nic... kręci, kreci, kręci i to wszystko - nie chce odpalić.
Działa podświetlenie tablicy, centralny zamek,światła, awaryjne, dmuchawa, nawet "bzyczek" informujący o zapalonych światłach podczas otwartych drzwi.
Szukając dalej stwierdziłem, że NIE DZIAŁAJĄ KIERUNKOWSKAZY.
Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki - SPRAWNE.
Bardzo proszę o pomoc - czy ktoś ma pomysł co mogło się wydarzyć, że auto nie chce odpalić i nie działają kierunkowskazy oraz czerwone kontrolki (co może łączyć te trzy rzeczy) ???????
Z góry dziękuję za pomoc,
Radek _________________ VOLVO 440 1.7 GL (benzyna), 1990 r.
Mam problem z odpaleniem swojego volvo 440 1,7 GL benzyna (1990r.). Z autem nigdy nie było ŻADNYCH problemów - silnik chodził jak zegareczek, odpalał bez problemu za pierwszym razem - nawet w największe mrozy... aż do wczoraj
Samochód stał "pod chmurką" przez ostatnie 4 dni i nie był jeżdżony ani odpalany. Wczoraj chciałem z niego skorzystać więc nim zacząłem go odkopywać spod wielkiej warstwy śniegu uruchomiłem silnik (bez problemu-za pierwszym razem) i wycofałem odrobinę żeby mieć lepszy dostęp do auta z każdej strony, po czym zgasiłem silnik (trwało to nie więcej niż 20 sek.).
Po odśnieżeniu auta wsiadłem do środka i... pierwszą rzeczą, która mnie zastanowiła, to fakt, że po przekręceniu stacyjki NIE ZAPALIŁY się czerwone kontrolki od akumulatora, hamulca ręcznego i oleju... przekręciłem kluczyk dalej do pozycji rozruchowej... i nic... kręci, kreci, kręci i to wszystko - nie chce odpalić.
Działa podświetlenie tablicy, centralny zamek,światła, awaryjne, dmuchawa, nawet "bzyczek" informujący o zapalonych światłach podczas otwartych drzwi.
Szukając dalej stwierdziłem, że NIE DZIAŁAJĄ KIERUNKOWSKAZY.
Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki - SPRAWNE.
Bardzo proszę o pomoc - czy ktoś ma pomysł co mogło się wydarzyć, że auto nie chce odpalić i nie działają kierunkowskazy oraz czerwone kontrolki (co może łączyć te trzy rzeczy) ???????
Re: ( Volvo 440 ) Volvo 440 - problem z elektryką (chyba ??)
Wielkie dzięki za reakcję - sprawdzę wkładkę stacyjki (oby to było to).
Czy w przypadku, gdyby to była ta wkładka może to mieć związek z tym, że nie działają kierunkowskazy ?? _________________ VOLVO 440 1.7 GL (benzyna), 1990 r.
Re: ( Volvo 440 ) Volvo 440 - problem z elektryką (chyba ??)
No tak... sprawa zaczyna się komplikować Zastanawiam się teraz w jaki sposób sprawdzić czy powodem moich zmartwień jest któraś z tych dwóch rzeczy (wkład stacyjki, przekaźniki), ale oczywiście w taki sposób aby nie kupować uprzednio nowych części (które mogą się okazać później niepotrzebne)?? hmmm _________________ VOLVO 440 1.7 GL (benzyna), 1990 r.
Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 133 Skąd jesteś (miejscowość / region): Czechowice-Dziedzice Posiadane auto: Opel Astra G 1.8 16V(X18XE1) Sportive '98
Piwa: 13/0
Wysłany: Pią 29 Sty 2010, 13:20
Temat postu:
Re: ( Volvo 440 ) Volvo 440 - problem z elektryką (chyba ??)
Na sam początek sprawdź czy może nie otleniły się styki przekaźników. Wyjmujesz przekaźnik. Zdejmujesz tę plastikową osłonę. Podłączasz go na krótko do dowolnego źródła napięcia (akumulator, zasilacz 12V w domu) - minus na sztywno, a kabelek z plusem trzymasz w ręku i przytykasz do tej blaszki gdzie dostaje plus po włączeniu świateł - przytykasz, puszczasz ... i tak parę razy. Obserwujesz przy tym czy ta kotwiczka w przekaźniku się rusza (pracuje) - jeśli tak to przekaźnik jest dobry. Wtedy wystarczy przeczyścić drobnym papierem ściernym styki (ten w kotwiczce i ten którego dotyka po przyciągnięciu).
Jeżeli kotwiczka nie "pracuje", a Ty nie masz pojęcia o elektronice - bierzesz ten stary przekaźnik na wzór i zasuwasz z nim do dobrego sklepu motoryzacyjnego i prosisz o taki sam.
Jeżeli masz pojęcie o elektronice i posiadasz lutownicę i lupę - sprawdź czy nie ma jakiegoś zimnego, ukruszonego lub pękniętego lutowania na płytce przekaźnika:D
Re: ( Volvo 440 ) Volvo 440 - problem z elektryką (chyba ??)
Moim zdaniem to moze byc wkladka / wylacznik stacyjki bo jesli styk odpowiedzialny za zasilanie ukladu zaplonowego przestalby funkcjonowac prawidlowo to pojawilyby sie objawy dokladnie takie jak opisane w tym konkretnym przypadku. Prostym testem ktory moglby potwierdzic slusznosc moich podejrzen byloby podanie + bezposrednio z akumulatora do zacisku cewki zaplonowej (tego ktory jest zasilany stalym + "po zalonie" - jesli po przylaczeniu tam zasilania / + samochod da sie uruchomic to moze byc wina stacyjki .
I jeszcze jedno . Ja nie zaczynalbym od rozbrajania przekaznikow bo po pierwsze rozbieraniem mozesz je uszkodzic a po drugie obwod zasilania cewki zaplonowej w twoim aucie nie ma przekaznikow i jesli autao nie odpala to nie moze byc to wina przekaznikow.
Re: ( Volvo 440 ) Volvo 440 - problem z elektryką (chyba ??)
Dziękuję wszystkim bardzo, za tak cenne uwagi... ale nie udało mi się z nich skorzystać
Dzisiaj od rana miałem się zabrać do działania, ale jak się okazało po przekręceniu kluczyka zapaliły sie kontrolki, które wcześniej się nie paliły... AUTO ODPALIŁO BEZ PROBLEMU.
Nie mam pojęcia na czym polegało cudowne samouzdrowienie - podejrzewam, że chodzi o pogodę (trochę się ociepliło i chyba musiało coś zawilgotnieć, albo zamarznąć a teraz odtajało - i po sprawie). Obawiam się tylko aby sytuacja się nie powtórzyła w najmniej odpowiednim momencie (jak to zazwyczaj bywa) .
Dodam jeszcze, że podczas opisywania problemu umknęła mi jeszcze sprawa dwóch kontrolek - nie palił się wczoraj czerwony trójkąt ostrzegawczy znajdujący się na lewo od prędkościomierza oraz nie migał czujnik zapięcia pasów). Tak jak wspominałem dzisiaj po przekręceniu kluczyka zapaliły się wszystkie kontrolki i auto odpaliło bez problemu.
Pozdrawiam wszystkich serdecznie i jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc (wiem chociaż, że co jak co ale na forumowiczach można polegać). _________________ VOLVO 440 1.7 GL (benzyna), 1990 r.
Dołączył: 16 Gru 2016 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): WARSZAWA Posiadane auto: VOLVO S 60
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 16 Gru 2016, 10:28
Temat postu:
Silnik przerywa w trakcie jazdy .Pali się żółty trójkąt.
Witam,
Mam problem z Volvem S60 rocznik 2003 diesel.Podczas jazdy zaczął mi przerywać silnik.
Pojawił się też żółty trójkąt z wykrzyknikiem.
Może ktoś miał podobny problem?
Proszę o pomoc. _________________ Monika
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo 440 ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.