Volvo

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Volvo 460 ) Kontrolka



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo 460 ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
patryk1925

Czytelnik



Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): WLKP
Posiadane auto: Volvo 850 TDI
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 14 Lut 2010, 11:35
Temat postu:

Kontrolka


witam wszystkich, mam maly problem, minowicie ostatnio podczas jazdy zapalila sie kontrolka, i niewiem za co jest odpowiedzialna. pomoże ktos??


Powrót do góry
bogumil291

Czytelnik



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): opatówek
Posiadane auto: hyundai matrix 2004 poj.1,5 crdi
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 14 Lut 2010, 20:48
Temat postu:

Re: Kontrolka


ALE O JAKĄ KONTROLKĘ CHODZI???
_________________
bogumiłjanik
Powrót do góry
patryk1925

Czytelnik



Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): WLKP
Posiadane auto: Volvo 850 TDI
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 14 Lut 2010, 22:31
Temat postu:

Re: ( Volvo 460 ) Kontrolka


http://i50.tinypic.com/2s6a5x3.jpg


narysowałem ją


dobrze podejrzewam, że jest to coś związanego z trakcją??
Powrót do góry
doman

Stały Bywalec



Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 162
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin
Posiadane auto: VOLVO , 850 , 2.5 10v, 93 + 850 2.5 20V, 92r + v40 1.9D 97r
Piwa: 19/2
Wysłany: Pon 15 Lut 2010, 01:06
Temat postu:

Re: ( Volvo 460 ) Kontrolka


Kolego to lambda (w volvo check engine) Jezeli masz pod maska diodke to sprawdz bledy i jezeli sa to usun.Jezeli masz w srodku samochodu to musisz gdzies do mechanika ktory moze Twoje volvo pod kompa podłączyc...
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
patryk1925

Czytelnik



Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): WLKP
Posiadane auto: Volvo 850 TDI
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 15 Lut 2010, 19:28
Temat postu:

Re: ( Volvo 460 ) Kontrolka


ok dzieki, a mozesz mnie pokierowac jak sprawdzic i usunąc bledy??
i o jaka diodke chodzi??
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pon 15 Lut 2010, 19:28
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
doman

Stały Bywalec



Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 162
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin
Posiadane auto: VOLVO , 850 , 2.5 10v, 93 + 850 2.5 20V, 92r + v40 1.9D 97r
Piwa: 19/2
Wysłany: Pon 15 Lut 2010, 21:42
Temat postu:

Re: ( Volvo 460 ) Kontrolka


Jak otworzysz maskę samochodu to po lewej stronie za lampą masz takie dwa prostokąty oznaczone A i B - interesuje Cię tylko A (o ile je masz bo w nowszych 850 jest gdzieś w środku obok popielniczki tylko gniazdo diagnostyczne i wtedy tylko serwis )i kabelek przy nich oraz przycisk i diodkę.Kabelek wtykasz w odpowiednią dziurkę i postępujesz zgodnie z instrukcją poniżej:

ODCZYT:

Kody błędów - układ wtryskowy.
-Umieścić przewód selektora w końcówce 2 skrzynki diagnostycznej.
-Włączyć zapłon.
-Przycisnąć przycisk testu przez 1 sekundę.
-Na wyświetlaczu pojawiają się kody błędów.
-Po pierwszym kodzie ponownie wcisnąć przycisk testu aby uzyskać drugi kod.
-Jeśli pierwszy kod błędu powtarza się, to w pamięci nie ma innych kodów.

Systemy zapłonu EZ 116 K i EZ 129 K mają również system odczytu kodów błędów.
-Umieścić przewód selektora w końcówce 6 skrzynki diagnostycznej.
-Włączyć zapłon.
-Przycisnąć przycisk testu przez 1 sekundę.
-Na wyświetlaczu pojawiają się kody błędów.
-Po pierwszym kodzie ponownie wcisnąć przycisk testu aby uzyskać drugi kod.
-Jeśli pierwszy kod błędu powtarza się, to w pamięci nie ma innych kodów.

System ten umożliwia przetestowanie niektórych siłowników w następujący sposób:
-Uruchamianie jest takie samo jak dla kodów błędów układu wtryskowego, lecz należy przycisnąć klawisz testu trzykrotnie przez 1 sekundę.
-Test będzie wykonywany samoistnie.
-Uruchamianie siłowników będzie trwało 3 do 10 sekund, można je usłyszeć lub wyczuć dotykając siłownika.
-Uruchamianie siłowników będzie realizowane zgodnie z wykazem podanym na końcu listy kodów błędów.
-Uwaga: Można uruchomić wentylator elektryczny.

RESET:

-Wszystkie kody błędów trzeba przeczytać co najmniej jeden raz zanim będzie można zresetować zespół sterowania.
-Włączyć zapłon.
-Wcisnąć przycisk testu, po 5 sekundach zwolnić go.
-Po 3 sekundach zaświeci się lampka.
-Przy wciąż świecącej się lampce wciskać przycisk testu przez co najmniej 5 sekund.
-Lampka powinna zgasnąć.
-Sprawdzić czy została zresetowana pamięć wciskając przycisk testu przez 1 do 3 sekund.
-Powinien pojawić się kod 111.

KODY:

Kody błędów - układ wtryskowy.
111 Przebieg silnika: brak usterek.
112 ECU.
113 Regulacja czujnika tlenu, mieszanka zbyt uboga lub zbyt bogata.
121 Miernik masowego przepływu powietrza lub czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze.
122 Czujnik temperatury powietrza.
123 Czujnik temperatury chłodziwa.
131 w czasie rozruchu brak sygnału obr/min z układu zapłonu.
132 Zbyt wysokie lub niskie napięcie w akumulatorze.
133 Uszkodzony przełącznik biegu jałowego.
143 Brak sygnału z czujnika stukania.
152 Zawór pompy powietrza.
211 CO potencjometr.
212 Czujnik tlenu.
213 Uszkodzony sygnał szerokiego otwarcia przepustnicy.
214 Niepoprawny sygnał z czujnika wału korbowego.
221 Czujnik tlenu, zbyt uboga mieszanka.
222 Główny przekaźnik.
223 Zawór regulacyjny biegu jałowego.
225 Sygnał czujnika ciśnieniowego układu klimatyzacji.
231 Regulacja czujnika tlenu, mieszanka zbyt bogata lub zbyt uboga. Regulacja czujnika tlenu LH 3.2, mieszanka zbyt bogata.
232 Regulacja czujnika tlenu, zbyt bogata lub zbyt uboga mieszanka przy pracy jałowej.
233 Regulacja biegu jałowego.
243 Błąd czujnika położenia przepustnicy lub zasilania 5 V w ECU.
244 Regulacja stukania poza zakresem.
311 Brak sygnału prędkości.
313 Elektrozawór oczyszczania pojemnika.
314 Sygnał wału rozrządczego jest niepoprawny lub go nie ma.
321 Brak sygnału rozruchu zimnego silnika.
322 Miernik masowego przepływu powietrza (faza czystego spalania).
323 Wskaźnik świetlny.
324 Przekaźnik pompy chłodziwa.
342 Uszkodzony przekaźnik układu klimatyzacji.
343 Uszkodzona pompa paliwa lub główny przekaźnik.
411 Sygnał z czujnika położenia przepustnicy poza zakresem.
412 Zwarty przełącznik szerokiego otwarcia przepustnicy.
432 Zbyt wysoka temperatura w skrzynce elektronicznej.
433 Zły sygnał lub brak sygnału z czujnika stukania.
511 Regulacja czujnika tlenu przy pracy jałowej.
512 Regulacja czujnika tlenu.
513 Zbyt wysoka temperatura w skrzynce elektronicznej.
514 Wentylator elektryczny, usterka przy prędkości połowicznej.
515 Wentylator elektryczny, usterka przy pełnej prędkości.
521 Ogrzewanie czujnika tlenu.
523 Sygnał uszkodzenia wentylatora w skrzynce elektronicznej.
524 Sygnał błędnej regulacji zapłonu.

Kody błędów, układ zapłonu EZ 116 K i EZ 129 K.
111 Brak usterek.
112 ECU.
123 Czujnik temperatury chłodziwa.
131 Brak sygnału z magnetycznego zwiększania prędkości na wale korbowym.
142 Zespół sterowania.
143 Brak sygnału z czujnika stukania.
144 Sygnał miernika masowego przepływu powietrza.
154 Układ EGR, zbyt duży przepływ.
214 Niepoprawny sygnał z czujnika wału korbowego.
224 Brak sygnału lub niepoprawny sygnał z czujnika temperatury chłodziwa.
234 Brak lub niepoprawny sygnał z czujnika położenia przepustnicy (bieg jałowy).
241 Układ EGR, zbyt mały przepływ.
243 Brak lub niepoprawny sygnał z czujnika położenia przepustnicy.
311 Brak sygnału prędkości.
314 Sygnał wału rozrządczego jest niepoprawny lub go nie ma.
324 Sygnał wału rozrządczego jest czasem niepoprawny lub go nie ma.
411 Brak czujnika położenia przepustnicy.
413 Sygnał uszkodzenia lub braku czujnika temperatury EGR.
432 Zbyt wysoka temperatura w skrzynce elektronicznej.

Test siłownika:
Kolejno testowane są następujące siłowniki:
1 Wentylator elektryczny - prędkość połowiczna (LH 2.4).
2 Wentylator elektryczny - pełna prędkość (LH 2.4).
3 Wtryskiwacz(e).
4 Zawór regulacyjny biegu jałowego.
5 Wtryskiwacz rozruchu zimnego silnika (LH 2.4).
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo 460 ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Volvo 460 »

Opinie o samochodach Volvo 460 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo 460 ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.

4) kody »
14) kody »

Volvo

C30

17 000

2008r.

180 000 km

pomorskie

Volvo

V70

37 999

2011r.

190 000 km

wielkopolskie

Volvo

V50

14 200

2006r.

240 500 km

lubelskie

Volvo

V50

16 900

2007r.

163 700 km

mazowieckie

Volvo

XC60

129 000

2016r.

61 000 km

małopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2018 Created by idealneT and OM System