Volvo

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Volvo 850 ) Parametry kąta wtrysku i dawki paliwa - model 850 2.5 TDI



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo 850 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
samal

Czytelnik



Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): wrocław
Posiadane auto: volvo 850, kombi, 2,5 TDI 140 KM, 1996 r.
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 31 Sie 2010, 12:49
Temat postu:

Parametry kąta wtrysku i dawki paliwa - model 850 2.5 TDI


Jetem świeżo po wymianie kompletnego rozrządu oraz końcówek wtrysku. Niestety zadna z osób dokonująca powyższych wymian nie jest w stanie dokonać prawidłowych ustawień na pompie kąta wtrysku oraz dawki paliwa. Mają te swoje komputery diagnostyczne ale nie są w stanie dokładnie określić wymaganych wartości. Jeżeli ktoś zna dokładne parametry w tym zakresie w VOLVO 850 2.5 TDI - grudzień 1996 r. to proszę o pomoc.
Powrót do góry
kinniu
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 1213
Skąd jesteś (miejscowość / region): zachodniopomorskie
Posiadane auto: brak
Piwa: 124/3
Wysłany: Wto 31 Sie 2010, 21:05
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) Parametry kąta wtrysku i dawki paliwa - model 850 2.5 TDI


Kąt wtrysku dla tego silnika ustawiany jest w zależności od temperatury paliwa, na podwyszonych obrotach i jest do tego taki wykres w jakich ma się mieścić kąt. Moge podać tylko w przybliżeniu od 0 do -2 stopnia.
Powrót do góry
baton208
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 1349
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lanckorona/Małopolska
Posiadane auto: Volvo xc90 T6.
Piwa: 100/17
Wysłany: Wto 31 Sie 2010, 21:55
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) Parametry kąta wtrysku i dawki paliwa - model 850 2.5 TDI


Kąt wtrysku: vovlo - 0,25 -/+ 0,02
Audi/VW - kąt 0,50 i pomimo tego że jest to silnik grupy VAG to musi być ustawiony wg. volvo
_________________
Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
Powrót do góry
kinniu
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 1213
Skąd jesteś (miejscowość / region): zachodniopomorskie
Posiadane auto: brak
Piwa: 124/3
Wysłany: Czw 02 Wrz 2010, 20:22
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) Parametry kąta wtrysku i dawki paliwa - model 850 2.5 TDI


baton208 napisał:
Kąt wtrysku: vovlo - 0,25 -/+ 0,02
Audi/VW - kąt 0,50 i pomimo tego że jest to silnik grupy VAG to musi być ustawiony wg. volvo


Nie wiem skąd wziełeś te dane ale w volvo nie jest to tak że zawsze jest taka sama wartość tylko zależy to od temperatury paliwa. No chyba że instrukcje volvo kłamią w końcu to silnik grupy VW.
Powrót do góry
baton208
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 1349
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lanckorona/Małopolska
Posiadane auto: Volvo xc90 T6.
Piwa: 100/17
Wysłany: Czw 02 Wrz 2010, 21:44
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) Parametry kąta wtrysku i dawki paliwa - model 850 2.5 TDI


Po 1: No to ustaw wg. Audi/WV i czekamy na opis pracy silnika. Pod warunkiem że to co się zdarzy będzie można nazwać pracą.
Po 2: Nie wiem jakie instrukcje Ty wertujesz ale instrukcje volvo podają taki właśnie kąt wtrysku i jest to zupełnie inny kąt niż podają instrukcje Audi/VW. Nie zamierzam zgłębiać tajemnic dlaczego tak jest, jeżeli Cię to nurtuje to napisz do producentów.
Oczywiście jak już mowa o temperaturze paliwa to zakładam że wiesz co to jest kąt wtrysku?
_________________
Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.


Ostatnio zmieniony przez baton208 dnia Pon 10 Sty 2011, 12:26, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Czw 02 Wrz 2010, 21:44
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
kinniu
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 1213
Skąd jesteś (miejscowość / region): zachodniopomorskie
Posiadane auto: brak
Piwa: 124/3
Wysłany: Pią 03 Wrz 2010, 18:08
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) Parametry kąta wtrysku i dawki paliwa - model 850 2.5 TDI


Już wiem Ty piszesz o statycznym ustawieniu pompy na zegar a ja pisałem o dynamicznym ustawieniu na pracującym silniku przy pomocy testera.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Andrewas

Debiutant



Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 17
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: 850 TDI 1996r. , V70 2.4D 2004r., V50 1.6D 2005r.
Piwa: 2/1
Wysłany: Pon 20 Wrz 2010, 08:01
Temat postu:

USTAWIANIE POCZĄTKU WTRYSKU>>>


Panowie ustawianie pompy w volvo 850 TDI, v70 2.5 TDI jest dość skomplikowane i żadne elektroniczne sprzęty tu nie pomogą! Poniżej jest link do PDF z mojego VADIS-a jak tego dokonać. W skrócie : potrzebny jest przyrząd który wkręcamy w oś pompy wtryskowej. Przyrząd to nic innego mak zwykły mikrometr zegarowy + przejściówka. Mikrometr kupiłem na allegro ( 20-30 zł ) + 50zl dla tokarza za wykonanie przejściówki.
Ustawianie robimy tak:
1. ustawiamy silnik w odpowiednie j pozycji ( znaki na pompie , znak na wianku rozrusznika – trzeba wejść pod auto. Można sobie pomóc ustawiając wstępnie na kole pasowym zdejmując prawe przednie koło i odchylając osłonę przeciw błotną )
2. Jeśli paski są wymienione: luzujemy napinacze przy pompie i zdejmujemy pasek zębaty przy pompie.
3. wykręcamy śróbę ze srodka rozdzielacza pompy i wkręcamy w to miejsce przejściówkę z mikrometrem.( W przejściówce jest otwór na wzdłuż osi w otworze tym jest pręt – idealnie do tego nadaje się kawałek szprychy rowerowej. Pręt wsuwa się w pompę na ok. 8cm. Obracając pompę ręcznie , w pompie przesuwa się tłok pompy i na manometrze należy ustawić położenie minimalne. Kasujemy mikrometr – ustawiamy na nim 0)
4. w pompy luzujemy śrubę znajdującą się z boku pompy ( proszę pobrać PDF ) i wyjmujemy podkładkę – w następnym punkcie o tej śrubie..
5. obracając pompę zgodnie z normalna pracą ustawiamy na manometrze wartość 0,25mm +-0,02mm i wkręcamy śrubę do oporu – pompa jest teraz zablokowana i nie obraca się!
6. przy zablokowanej pompie zakładamy paski i naciągamy napinacze.
7. ODKRĘCAMY SRUBĘ blokującą pompę
8. za pomocą koła obracamy silnikiem tak by pompa zrobiła pełen obrót do znaków na kole wianka rozrusznika ( nie cofając!! )
9. jeśli po pełnym obrocie znak na wianku jest na miejscu i mikrometr wskazuje 0,25+-0,02mm to jest OK.! podkładkę wkładamy na miejsce…. Jeśli nie operację należy powtórzyć!
10. Jeśli mimo wszystko zakres regulacji napinaczy, rolek przy pompie uniemożliwia poprawne ustawienie to najprawdopodobniej przesunięte jest mocowanie koła zębatego i wałka rozrządu po lewej stronie silnika. Mocowanie to jest tylko na stożku bez wpustu i służy do poprawnej wymiany paska . Wtedy należy poluzować śrubę przy tym kole ( nie wykręcać do końca ) puknąć w koło pasowe od prawej by zeszło ze stożka, ustawić wałek na znakach – prawe koło zębate ma odpowiednie znaki które muszą być zgodne ze znakiem na wianku rozrusznika, wkręcić śrubę przy lewym kole zębatym z siłą 85 Nm jeśli na śrubie jest 8.8 lub 100Nm jeśli na śrubie jest 10.9. Po tym MUSI się udać Smile

Jak widać nie jest to takie proste i wymaga wprawy. Nie jestem mechanikiem ale po wizytach w kliku warsztatach i twierdzeniu mechaników że wszystko jest ok. i on nie wie czemu po wymianie pasków auto jest słabsze zainwestowałem w mikrometr zegarowy swój czas i już wiem Smile
Poniżej link do PDF z instrukcją obrazkową jak wymieniać i ustawić pompę… w zasadzie taka sama jakprzy wymianie pasków..

http://www.infotech.biz.pl/volvo/2.5TDI_ustawianie_pompy1.pdf
http://www.infotech.biz.pl/volvo/2.5TDI_ustawianie_pompy2.pdf
http://www.infotech.biz.pl/volvo/2.5TDI_ustawianie_pompy3.pdf
http://www.infotech.biz.pl/volvo/2.5TDI_ustawianie_pompy4.pdf
http://www.infotech.biz.pl/volvo/2.5TDI_ustawianie_pompy5.pdf

Wniosek:
Przed wymianą pasków pytaj jak ustawiają pompę.

Podpisano: Dociekliwy klient serwisu


Ostatnio zmieniony przez Andrewas dnia Pią 07 Sty 2011, 12:39, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
gadu-gadu Wystawiono 2 piw(a)
kinniu
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 1213
Skąd jesteś (miejscowość / region): zachodniopomorskie
Posiadane auto: brak
Piwa: 124/3
Wysłany: Pon 20 Wrz 2010, 18:16
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) Parametry kąta wtrysku i dawki paliwa - model 850 2.5 TDI


To jest tylko wstępne ustawienie pompy np. po wymianie
Cytat:
Fuel injection pump, initial setting, replacing pump,

po nim i tak trzeba sprawdzić dynamiczne (na pracującym silniku). Jest to w tej instrukcji na końcu które robi się sprzętem elektronicznym.
Cytat:
Check the fuel injection pump dynamics
according to Checking and adjusting dynamic
pump setting

Jest to sprzeczne z tym stwierdzeniem
Cytat:
Panowie ustawianie pompy w volvo 850 TDI, v70 2.5 TDI jest dość skomplikowane i żadne elektroniczne sprzęty tu nie pomogą!
Powrót do góry
Andrewas

Debiutant



Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 17
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: 850 TDI 1996r. , V70 2.4D 2004r., V50 1.6D 2005r.
Piwa: 2/1
Wysłany: Wto 21 Wrz 2010, 06:56
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) Parametry kąta wtrysku i dawki paliwa - model 850 2.5 TDI


kinniu napisał:
To jest tylko wstępne ustawienie pompy np. po wymianie
Cytat:
Fuel injection pump, initial setting, replacing pump,

po nim i tak trzeba sprawdzić dynamiczne (na pracującym silniku). Jest to w tej instrukcji na końcu które robi się sprzętem elektronicznym.
Cytat:
Check the fuel injection pump dynamics
according to Checking and adjusting dynamic
pump setting

Jest to sprzeczne z tym stwierdzeniem
Cytat:
Panowie ustawianie pompy w volvo 850 TDI, v70 2.5 TDI jest dość skomplikowane i żadne elektroniczne sprzęty tu nie pomogą!



Niemniej jednak bez tego „tylko wstępne…” nie ma co podchodzić z ustawianiem elektronicznym… Jak pompa jest źle ustawiona mechanicznie to elektronika nic nie pomoże.

Ale masz rację do kompa po wszystkim trzeba podłączyć i ustawić dynamicznie pompę!
Powrót do góry
gadu-gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo 850 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Volvo 850 »

Opinie o samochodach Volvo 850 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo 850 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.


VolvoXC 70

43 500

2012r.

287 000 km

mazowieckie

VolvoV50

17 900

2009r.

202 344 km

śląskie

VolvoXC 60

54 777

2011r.

206 000 km

pomorskie

VolvoV40

55 900

2016r.

204 773 km

mazowieckie

VolvoXC 40

123 900

2020r.

85 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System