Volvo

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Volvo 850 ) 850 2.5TDI uciekające paliwo? problem z odpaleniem po nocy.



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo 850 ) Silnik iskrowy -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrewas

Debiutant



Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 17
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: 850 TDI 1996r. , V70 2.4D 2004r., V50 1.6D 2005r.
Piwa: 2/1
Wysłany: Wto 14 Gru 2010, 11:30
Temat postu:

850 2.5TDI uciekające paliwo? problem z odpaleniem po nocy.


Mam problem ze swoją 850 TDI:
Po staniu w nocy lub kilku godzinach mam problem z odpaleniem. Kręcę kręcę silnik jakby chciał zapalić na kliku cylindrach i po chwili zapala..

1. jak zaraz po tym zgaszę i ponownie zapalę - odpala bez problemu od cyknięcia
2. ma nowe świece żarowe
3. idealnie ustawiony początek wtrysku
4. nowy czujnik temperatury
5. Aku jak nowy
6. dynamika auta bez zastrzeżeń
7. pod maską nie czuć paliwa...
8. nie ma znaczenia temp otoczenia. Przy +20 tez tak robi.

Objawy wskazują na cofające się paliwo z pompy do zbiornika przy dłuższym postoju.

Czy jest w tym układzie jakiś zaworek do paliwa? jeśli tak to gdzie?
Może ma ktoś inny pomysł?
Powrót do góry
gadu-gadu
kajan

Czytelnik



Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Volvo 850 TDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 17 Gru 2010, 15:06
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) 850 2.5TDI uciekające paliwo? problem z odpaleniem po nocy.


Cóż, podłączę się do pytania. Akumulator roczny. Zeszłej zimy wymienione wszystkie świece żarowe. Paliwo odpowiednie z dodatkami. Poniżej około -5st nie chce zapalać. "Pyrka" tylko - czyli jakieś zapłony występują (pewnie nie na wszystkich cylindrach. I można tak do wyładowania akumulatora, czyli powiedzmy 12-15 razy. Jedyny sposób by go odpalić to autostart Shela. "Psiknąć" parę razy we wlot powietrza. Zazwyczaj wtedy zapala za drugim razem. Jezdzi normalnie jak zawsze. Jeśli postój nie przekracza około 5-6 godz nie ma problemu z uruchomieniem.
Tylko dodam. Oczywiście w wyższych temperaturach zapłon następuje za pierwszym razem.
Pozdrawiam
Powrót do góry
waja

Debiutant



Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 16
Skąd jesteś (miejscowość / region): Inowrocław
Posiadane auto: Volvo 850GLE kombi 2.0 126KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 18 Gru 2010, 09:57
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) 850 2.5TDI uciekające paliwo? problem z odpaleniem po nocy.


na moje to ropa się cofa z pompy wtryskowej,może być juz dość mocno wyeksploatowana,miałem coś takiego z Mercedesem z silnikiem diesla-pompa wtryskowa do wymiany byłaSad.
Powrót do góry
kajan

Czytelnik



Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Volvo 850 TDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 19 Gru 2010, 12:37
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) 850 2.5TDI uciekające paliwo? problem z odpaleniem po nocy.


No dobrze, biorę to pod uwagę. Ale dlaczego nie cofa sie po około 6 godzinach? Poza tym jak pisałem "pyrka" od razu (są zapłony od razu) i dymy wylatują z wydechu.
Powrót do góry
baton208
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 1349
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lanckorona/Małopolska
Posiadane auto: Volvo xc90 T6.
Piwa: 100/17
Wysłany: Nie 19 Gru 2010, 14:02
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) 850 2.5TDI uciekające paliwo? problem z odpaleniem po nocy.


kajan u Ciebie występują klasyczne objawy niedomagania świec żarowych. Nierównomierne kręcenie (to jest to "pyrkanie"), bezproblemowy zapłon po kilku godzinach i w wyższych temperaturach. Natomiast również może to być wina źle ustawionego (lub nie ustawionego) kąta wtrysku.

Andrewas u Ciebie jest prawdopodobnie uszkodzony element zaznaczony czerwoną strzałką:

Zawór paliwa. jedyne lekarstwo to wymiana. Na szczęście koszt śmieszny.

Obydwaj macie (właściwie obytrzej, ja też Very Happy ) do odpowietrzenia układ paliwowy.
_________________
Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Reklama








Wysłany: Nie 19 Gru 2010, 14:02
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
kajan

Czytelnik



Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Volvo 850 TDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 20 Gru 2010, 12:15
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) 850 2.5TDI uciekające paliwo? problem z odpaleniem po nocy.


Do Baton208, piękne dzięki. Jutro mam więcej czasu to zerknę. Rozumiem, w domowych warunkach na podwórku da się wymienić świece? Czy NGK D-Power 4 będą odpowiednie?
Z Twojej wypowiedzi wynika, że również moge mieć zapowietrzony układ. Ale skoro silnik pracował to chyba nie? Tak czy siak, jak można go odpowietrzyć domowymi sposobami?
Pozdrawiam
Powrót do góry
Andrewas

Debiutant



Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 17
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: 850 TDI 1996r. , V70 2.4D 2004r., V50 1.6D 2005r.
Piwa: 2/1
Wysłany: Wto 28 Gru 2010, 11:59
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) 850 2.5TDI uciekające paliwo? problem z odpaleniem po nocy.


Tak też "TERAZ" podejrzewam, że to ten pie... zaworek ! To jedyny element który jest stary w tym aucie Wink Niestety nie występuje w katalogach jako część do wymiany będę musiał znaleźć coś zastępczego... ( w Volvo Vadis jest jako jeden element z wężami od zbiornika Sad )
Wymieniłem zawór 3-drogowy w filtrze paliwa ale nie pomogło...
http://www.intercars.com.pl/dynamic/uni/ws_show_pic.php?ax=F&towkod=151719201615&pic=0&moto=0
Polecam sklepik http://moto.sklep.pl/ może ktoś będzie poszukiwał części do czegokolwiek...
Powrót do góry
gadu-gadu
Andrewas

Debiutant



Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 17
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: 850 TDI 1996r. , V70 2.4D 2004r., V50 1.6D 2005r.
Piwa: 2/1
Wysłany: Wto 28 Gru 2010, 12:42
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) 850 2.5TDI uciekające paliwo? problem z odpaleniem po nocy.


Znalazłem zaworek!
http://www.autosklep-car-man.pl/produkt-2033.html

Dam znać czy pomogło!
Powrót do góry
gadu-gadu
Andrewas

Debiutant



Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 17
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: 850 TDI 1996r. , V70 2.4D 2004r., V50 1.6D 2005r.
Piwa: 2/1
Wysłany: Sro 05 Sty 2011, 11:23
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) 850 2.5TDI uciekające paliwo? problem z odpaleniem po nocy.


Więc wspomniany zaworek wymieniłem już tego samego dnia, którego pisałem poprzedniego posta. Nowy zaworek jest zupełnie innej konstrukcji ale też od diesla i ma średnicę 6 mm więc pasuje i...

- następnego dnia odpalił tak "prawie ok", ale mówię może dlatego, że nie jeździłem po wymianie...
- kolejnego dnia został na mrozie -7 i kicha tak samo kiepsko odpalił. Ręce mi już opadły, ale mówię co tam zobaczymy co będzie dalej..
- po kolejnym dniu w którym jeździłem bardzo dynamicznie, auto jest jak nowe! Odpala bez problemu za drugim obrotem wału!!!
Pewnie układ zasilania musiał się jakoś odpowietrzyć po tej dynamicznej jeździe i teraz nawet po staniu od piątku 17:00 do poniedziałku 6:00 odpala "od cyknięcia" !!

Teraz od kilku dni zamieniłem się z Żoną - oddała mi moją V70N 2.4D a ja dałem jej 850 , w końcu to jej auto Wink

Jeździ od 3 dni do pracy auto na dworze ( - 8 ), gdyby było coś nie tak już miałbym prze...

Wniosek - zanim oddasz auto do serwisu wymień zaworek za 16 zł ! Zaoszczędzisz górę kasy Smile

Pozdrawiam i dzięki za sugestie!
Powrót do góry
gadu-gadu
kajan

Czytelnik



Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Volvo 850 TDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 06 Sty 2011, 19:47
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) 850 2.5TDI uciekające paliwo? problem z odpaleniem po nocy.


No cóż, a u mnie bryndza Sad Wszystkie świece są w idealnym stanie, pieknie żarzą, sterownik rownież ok, podaje napięcie, paliwo zimowe z dodatkami, zero wody (lodu), poniżej -5 nie odpala, (pyrka), znaczy zapłony występują, również dymi i nic z tego nie wynika. Po kilkunastu razach akumulator dętka... Co za szmelc, już nigdy nie kupie diesla to barachło i tyle...
Powrót do góry
baton208
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 1349
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lanckorona/Małopolska
Posiadane auto: Volvo xc90 T6.
Piwa: 100/17
Wysłany: Czw 06 Sty 2011, 21:22
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) 850 2.5TDI uciekające paliwo? problem z odpaleniem po nocy.


kajan nie załamuj się. Silnik który posiadasz jest uznawany za jeden z najlepszych silników diesla, jakie kiedykolwiek skonstruowano w grupie VAG. A taka opinia nie wzięła się z niczego. Robiłeś wymianę rozrządu np.?
_________________
Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
Powrót do góry
Andrewas

Debiutant



Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 17
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: 850 TDI 1996r. , V70 2.4D 2004r., V50 1.6D 2005r.
Piwa: 2/1
Wysłany: Pią 07 Sty 2011, 11:39
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) 850 2.5TDI uciekające paliwo? problem z odpaleniem po nocy.


kajan U ciebie wszystko wskazuje na źle ustawiony początek wtrysku. Po wymianie paska ect. ZAWSZE trzeba ustawić "pompę" czyli początek wtrysku przy podłączeniu do komputera i tam za pomocą odpowiednich wykresów dynamicznie ustawia się początek wtrysku. Jeśli to jest źle to żadne świece i super aku nie pomogą..

Tutaj pdf-y jak ustawić pompę druknij mechanikowi Smile
Są to co prawda PDF jak wymienić pompę ale przy pominięciu kilku punktów ( wyjęcia i włożenia pompy ) sprawa jest taka sama jak przy wymianie pasków na końcu PDF1 jest "Check the fuel injection pump dynamics
according to Checking and adjusting dynamic
pump setting" czyli "Sprawdź dynamikę Pompy paliwa
zgodnie z 'Sprawdzenie i regulacja dynamiki
ustawienie pompy' "... potem PDF2 ect... wykresy na PDF3
w razie problemów z tłumaczeniem polecam: http://translate.google.pl/

Pliki:
http://www.infotech.biz.pl/volvo/2.5TDI_ustawianie_pompy1.pdf
http://www.infotech.biz.pl/volvo/2.5TDI_ustawianie_pompy2.pdf
http://www.infotech.biz.pl/volvo/2.5TDI_ustawianie_pompy3.pdf
http://www.infotech.biz.pl/volvo/2.5TDI_ustawianie_pompy4.pdf
http://www.infotech.biz.pl/volvo/2.5TDI_ustawianie_pompy5.pdf

Miłej lektury Smile
Powrót do góry
gadu-gadu
kajan

Czytelnik



Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Volvo 850 TDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 10 Sty 2011, 16:55
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) 850 2.5TDI uciekające paliwo? problem z odpaleniem po nocy.


Sorry, miałem chwile słabości Sad Mechanik (taki zwykły) stwierdził, że nic nie widzi, powinien odpalać i tyle. Rozrząd był wymieniony 1,5 roku temu(w autoryzowanym serwisie) i również była ustawiona pompa (początek wtrysku). Tenże mechanik stwierdził, że jedyna metoda to udać sie do serwisu Volvo by go podłączyli do kompa, powinno wykazać anomalie. Co o tym sądzicie? Nie ukrywam, że boje sie kosztów Sad
PS. Jest jeszcze coś niezwiązanego z zapalaniem (chyba). Otóż auto czasem dymi na czarno przy ostrym gazie (ma wtedy mniejszą moc), a czasem wcale (ma moc dużą) I nijakiej regularności i logiczności w tym nie widzę...
Powrót do góry
baton208
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 1349
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lanckorona/Małopolska
Posiadane auto: Volvo xc90 T6.
Piwa: 100/17
Wysłany: Pon 10 Sty 2011, 17:15
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) 850 2.5TDI uciekające paliwo? problem z odpaleniem po nocy.


Koszta nie są jakieś powalające. U mnie w Krakowie pełna diagnostyka kosztuje od 50-100 zł w nieautoryzowanym serwisie. Jedyna co Ci moge polecić to sprawdź czy nie zapowietrza się układ paliwowy (to co u Andrewasa).
_________________
Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo 850 ) Silnik iskrowy -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Volvo 850 »

Opinie o samochodach Volvo 850 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo 850 ) Silnik iskrowy -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.


VolvoXC 70

42 890

2010r.

318 098 km

pomorskie

VolvoV60

38 800

2013r.

150 000 km

małopolskie

VolvoV50

15 900

2008r.

226 000 km

mazowieckie

VolvoS60

61 900

2017r.

135 000 km

mazowieckie

VolvoV40

79 900

2019r.

143 110 km

warmińsko-mazurskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System