Podczas ostatniego przeglądu stwierdzono luz w przekładni kierowniczej. Czy muszę "regenerować" całą przekładnię czy ten luz można usunąć w inny sposób?
Dodam że podczas jazdy po mieście podczas skręcania kierownicą słychać "brzęczenie" które ustaje kiedy samochód uruchamiam po dłuższszym postoju. W zbiorniczku wyrównawczym widać "spieniony" olej. Jak mogę odpowietrzyć pompę wspomagania?
Witam
Jesli luz przekladni wyczuwalny jest "na kierownicy" to mozna sprobowac regulacji przekladni ... ale ja podejrzewam ze luz o ktorym Pan pisze jest luzem promieniowym wyczuwalny na koncowkach listwy zebatej /na drazkach kierowniczych.
Mozliwe ze rzeczywiscie przekladnia jest zuzyta , choc najprawdopodobniej blad polega na tym ze warsztat sprawdzal luz przy zgaszonym silniku a w Pana autku luz na przekladni sprawdza sie tylko przy pracujacym silniku (cisnienie oleju "kasuje luzy").
Jesli olej w zbiorniczku sie pieni to POZIOM OLEJU JEST ZBYT NISKI , pompa jest uszkodzona i zasysa powietrze (naogol wiaze sie to z wyciekami z pompy) lub odpadla plastikowa koncowka rorki wpuszczajacej do zbiorniczka olej powracajacy z przekladni kierowniczej (prosze sprawdzic czy w zbiorniczku nie lezy luzne plastikowe "kolanko"dl.3cm - klanko to powinno "wisiec" w gornej czesci zbiorniczka ) - brak kolanka wywoluje intensywne pienienie.
Sprawny uklad wspomagania nie wymaga odpowietrzania - wystarczy uzupelnic olej , uruchomic silnik , sprawdzic/uzupelnic olej , skrecic kierownice do oporu w prawo i w lewo i jeszcze raz sprawdzic poziom oleju. Jesli uklad jest sprawny to to powinno wystarczyc.
To brzeczenie to moze byc odglos pracy pompy wspomagania ktora zasysa powietrze (za malo oleju w zbiorniczku) lub spieniony olej.
Witam, u mnie jest tak ze luz na kierownicy przy wlaczonym silniku jest niewyczuwalny, natomiast przy zgaszonym tak. Jak dzwigne lewa strone na lewarku i ruszam kolem w lewo/prawo to czuje doscyc mocny luz (podczas jazdy po nierownosciach slychac wlasnie z lewej strony stuki) natomiast z prawej strony luzu wlasciwie niema, no moze delikatny ale stukow nie slychac. Dzis jadac z pracy temperatura na dworze pierwszy od dawna tak mocno opadla (5 st celsjusza) wschluchiwalem sie dosyc wnikliwie i stuku praktycznie nie bylo slychac. Dodam ze zawieszenie jest nowe, procz tuleji na wachaczach. Czy jest mozliwe aby w chlodniejsze dni problem zanikal? Jesli tak to dlaczego? Sam sie dziwie i nie daje mi to spokoju.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S60 ) Układ jezdny- układ hamulcowy-zawieszenie-układ kierowniczy
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.