Kilka dni temu odebrałem nowe XC60 T5 z zawieszeniem Four-C. Po obejrzeniu kilku filmików na youtube miałem nadzieję że auto będzie bardzo wygodne w trybie Comfort. Niestety na polski rynek wkładane są bardzo twarde sprężyny, przez co jazda jest mało przyjemna
Czy orientujecie się może co można z tym zrobić? Na razie powiedziałem o tym problemie sprzedawcy, który ma rozmawiać z centralą, ale nie spodziewam się sukcesu. Chciałbym wymienić sprężyny na zdecydowanie bardziej miękkie, tylko jak je wybrać? Na volvopartswebstore.com istnieje kilkadziesiąt (!) rodzajów sprężyn do XC60...
Chcesz sie pochwalic?? nie bardzo jest czym... jakosc VOLVO po przejeciu przez chinczykow kuleje, oj kuleje
240KM i bardziej miekkie sprezyny?? Efekt bedzie taki, ze na kazdym zakrecie sie bedzie wykladal... Pelnej osemki z wieksza predkoscia nie ma szans wykonac. Testu Losia nie przejdzie jesli wiesz o czym mowie... Same sprezyny NIC nie dadza... Zawieszenie to rowniez inne amory ale nie tylko
JAZDY PROBNEJ PRZED ZAKUPEM NIE BYLO?? Rozumiem, ze na Kolumny odbierales? Oj wesolo tam _________________ LEWOPASMOWYM POWOLNOJEŹDZCOM mówimy kategoryczne NIE )
Ostatnio zmieniony przez AUDI RS3 dnia Nie 25 Mar 2012, 21:18, w całości zmieniany 1 raz
Ja z kolei nie wiem czemu ma służyć Twój post, dowartościowałeś się?
Wyobraź sobie że potrafię odróżnić tłumienie od resorowania i do tego pierwszego nie mam zastrzeżeń, natomiast częstotliwość własna sprężyn jest tu zbyt wysoka (jeśli wiesz o czym piszę). Four-C to zawieszenie o zmiennej sile tłumienia amortyzatorów - i jeśli miałbym ochotę przejechać się bardziej dynamicznie to przełączyłbym na Sport lub Advanced. Najlepiej zestrojone zawieszenia z którymi miałem do czynienia doskonale łączyły właśnie (dość) miękkie resorowanie z silnym tłumieniem. Daje to wysoki komfort i świetne prowadzenie. Najgorsze z kolei połączenie to twarde sprężyny ze słabymi amortyzatorami, wtedy autem nie jedzie się ani wygodnie ani bezpiecznie. Dobrym przykładem są tu na przykład starsze modele Audi.
Jazda próbna była, ale do dyspozycji były tylko auta z zawieszeniem standardowym, notabene znacznie bardziej wygodnym. Four-C miało zapewniać większy komfort, na nieszczęście jest inaczej. Szukam tu porady a nie zaczepki.
PS
Gdybym chciał podskakiwać na każdej drodze to kupiłbym Audi lub BMW, ale szukałem komfortu i dlatego wybrałem Volvo.
Kolego AUDI RS3,Proszę zapoznać się z regulaminem.Twoje posty ostatnimi czasy przestają mi się podobać,Są w pewnym sensie obraźliwe i wyrażają treści ośmieszające innego użytkownika.
Nie będziemy tolerować takiego zachowania,a to nie jest jedyny Twój post tego typu. _________________ Nie znam się,kobietą jestem ...
(zpa 1256585)
Czemu uzytkownik o Nicku "tof" ma w opisie jawna skryptoreklame??
serwis TIR - Scania, Volvo
autoryzowany dealer V-tech
Nie rozumiem poprostu jego intencji - w dobrym tonie bylo zapytac//skonsultowac PRZED zakupem // chetnie bysmy mu doradzili i nawet RABAT zalatwili w salonie a tak tylko PRZEPLACIL ) Wypowiada sie o jakims "enigmatycznym" samochodzie majac w opisie ze jezdzi S60 ? ! ?
a nie PO jakies dziwne dewagacje...
Moim/i nie tylko moim zdaniem tego typu posty powinny natychmiast ladowac w koszu... One NIC nie wnosza... _________________ LEWOPASMOWYM POWOLNOJEŹDZCOM mówimy kategoryczne NIE )
Proszę Administratora o usunięcie tego wątku. Dzięki problemom emocjonalnym dojrzewającego nastolatka zamiast merytorycznej dyskusji zrobiło się tu forum onetu.
Załóż spręźyny od auta z takim samym silnikiem ale bez zawieszenia Four-C i sprawdź jak zachowuje się auto. Podejrzewam że nikt nie robił tego jeszcze także trudno przewidzieć takie zachowanie i pozostaje metoda prób. Jak będzie za twardo załóż od trochę słabszego silnika. Podejrzewam że w opcji advanced wtedy nie bedzie tak sztywno i stabilnie.
A my mamy prosbe goraca do adminow tego Forum o NATYCHMIASTOWE usuwanie tego typu watkow... To juz PLAGA !!! Koles chce sie zareklamowac tanim kosztem, wymysla fikcyjny zakup // auto ktorego nie posiada i wypisuje glupoty zeby ludzie czesciej zagladali na jego strone.
Na portalu AUDI gdzie jestm adminem pelno takich... tylko ze u nas jegomosc otrzymuje JEDNO ostrzezenie a przy drugim jest juz po nim tylko wspomnienie...
=============================
Obecnie trwa akcja przywolawcza..jutro podam jej numer i szczegoly
Four-C. Jest to rozwiązanie z samoczynną regulacją, w którym szereg czujników nieustannie monitoruje zachowanie się samochodu. W reakcji na aktualne warunki, w ułamku sekundy następuje odpowiednia zmiana tłumienia amortyzatorów.
Zawieszenie Four-C w sposób automatyczny dostosowuje swoją charakterystykę do aktualnej prędkości jazdy. Im wyższa prędkość, tym silniejsze tłumienie. Pozwala to na lepszą kontrolę zachowania samochodu także przy dużych prędkościach. A także ogranicza przechyły nadwozia przy gwałtownym przyspieszaniu i hamowaniu oraz manewrach kierownicą.
• Ustawienie COMFORT jest odpowiednie do spokojnej jazdy, z łagodnymi i harmonijnymi ruchami nadwozia.
• Ustawienie SPORT ogranicza ruchy nadwozia, zapewnia szybszą reakcję samochodu na poruszenia kierownicy i lepszy kontakt kół z podłożem.
• Ustawienie ADVANCED minimalizuje ugięcie amortyzatorów, zapewniając maksymalny kontakt kół z nawierzchnią drogi – służy do dynamicznej jazdy po szosach o gładkiej nawierzchni.
Natomiast w sytuacji krytycznej ustawienie dokonane przez kierowcę przestaje mieć znaczenie. Układ Four-C w odpowiedni sposób zareaguje, pomagając kierowcy wyjść z opresji poprzez automatyczne ustabilizowanie nadwozia samochodu. _________________ LEWOPASMOWYM POWOLNOJEŹDZCOM mówimy kategoryczne NIE )
AUDI RS3 także nie podoba się mi kryptoreklama ale użytkownik Tof usunął podpis z reklamą i to już dawno o ile mi wiadomo.
Co do strony technicznej zawieszenie Four-C nawet ustawione na comfort inaczej pracuje niz w zwykłym zawieszeniu i podejrzewam że o to chodzi.
Kwestię mojego podpisu omówiłem z adminem kilka miesięcy temu. Ale skoro ma budzić u niektórych niezdrowe emocje to dla świętego spokoju usunąłem cały.
Ciekaw jestem tej akcji przywoławczej, będę wdzięczny za informacje, chociaż zapewne będzie dotyczyła softu, a to raczej nie pomoże. Tu może pomóc tylko wymiana sprężyn na jakieś bardziej cywilizowane, szczególnie w tylnej osi która pracuje jak w aucie dostawczym - bez obciążenia zdaje się niemal w ogóle nie uginać.
PS
W rozmowie telefonicznej serwis obiecał sprawdzić jakie sprężyny były montowane w XC60 na rynek francuski i amerykański, ewentualnie bez Four-C ale w opcji komfortowej.
Na Zachodzie XC60 jest od jakiegoś czasu dostępne z opcją wybrania zawieszenia komfortowego. Czy ktoś z Was ma możliwość ustalenia numeru VIN jakiegoś egzemplarza T5 z takim zawieszeniem? Za wszelką pomoc będę bardzo wdzięczny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo XC60 & XC90 ) Układ jezdny- układ hamulcowy-zawieszenie-układ kierowniczy
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.