Dołączył: 16 Mar 2014 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie Posiadane auto: Volvo S80 2.4 D5
Piwa: 0/2
Wysłany: Nie 16 Mar 2014, 14:08
Temat postu:
Tryb awaryjny silnika 2,4 D5
Witam
Posiadam S80 2,4 D5 o mocy 163 Km z roku 2002.
W trakcie jazdy na rozgrzanym silniku po wciśnięciu pedału gazu (do dechy) silnik przechodzi w tryb pracy awaryjnej. Wynikiem tego jest duży spadek mocy.
Może ktoś miał już taki problem i wie co boli mój samochodzik
W moim s60 2.4 D5 163 km po gwałtownym dodaniu gazu zapalał się komunikat moteur repair demange czy jakoś tak. Autko jechało wtedy jakby stary diesel bez turbo i jakby miało 50 km. Kolego problem jakoś sam rozwiązałem i ponad rok i jest ok. ja mu w gaz a on ciągnie jak wariat.
Przechodzę do rzeczy. Ja eksperyment zaczełem od czyszczenia przepływomierza izopropanolem. Nic nie pomogło. Następnie wyczyściłem zawór EGR odczułem delikatny przypływ mocy ale dalej po wciśnięciu do oporu to samo. Poruszałem dźwigienką od kierowniczek turbiny przy takiej gruszcze podciśnienia i przesmarowałem smarem miedzianym. Efekt udany. Wychodzi na to że u mnie było przyczyną zacinanie się zmiennej geometrii turbiny. Sprawdź też czy wężyk od podciśnienia nigdzie nie pękł od tej gruszki. Podejrzewam że masz to samo. Gdy dodawałem powoli gazu to miał moc i wkręcał się ładnie a gdy od razu to błąd i tryb awaryjny. Po naprawie nie zapomnij skasować błędów z komputera. Jak pomogłem postaw piwko. Pozdrawiam
A i jeżeli kolego problemem jest zacinająca się zmienna geometria to nie zamulaj tego silnika małymi obrotami a wysokim biegiem bo spaliny się osadzają a potem kierowniczki zacinają. Zamulanie też żle wpływa na DPF a mamy to w naszych autach a kosztuje nie mało kilka tys. muląc się zapycha. Cykl miejski i krótkie trasy to menczarnia dla naszych aut. Trzeba go przegonić i wyższe obroty trzymać to w wydech wyrzuci.
Dołączył: 16 Mar 2014 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie Posiadane auto: Volvo S80 2.4 D5
Piwa: 0/2
Wysłany: Pią 28 Mar 2014, 22:25
Temat postu:
Re: ( Volvo S80 ) Tryb awaryjny silnika 2,4 D5
Witaj dzięki za tak wyczerpującą poradę
Nie miałem czasu się tym zająć bo moje S80 jechało i silnik zgasł 2.4 D5
Co się okazało padły jednocześnie 4 wtryski
Dziś Pan wtryski wyczyścił i wyregulował. Jutro zakładam . Powinno być wszystko ok .
Jak naprawię usterkę trybu awaryjnego to na pewno dam znać .
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S80 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.