Volvo

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Volvo 440 ) Problem z odpaleniem v40



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo 440 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
azsholek

Debiutant



Dołączył: 18 Paź 2010
Posty: 16
Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn
Posiadane auto: Volvo V40 1.9 TDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 18 Paź 2010, 22:39
Temat postu:

Problem z odpaleniem v40


Witam serdecznie. Mam problem ze swoją V40. Mianowicie mam problemy z jej odpaleniem. przed urochomieniem podgrzewam świece nawet 3 razy i jak krecę rozrusznikiem to nie chce zaszkoczyć. filtr paliwa wymieniony, rozrząd wymieniny, swieczki żarowe wymienione. Rozmawiałem z mechanikiem i powiedział mi, że to może być problem z akumulatorem. Ogólnie akumulator kręci bez zastzrzeżeń, ale mechanik mówił , ze moze kecić o kilka obrotów za wolno. Pomóżcie, bo ja juz nie mam pomysłów. Pozdrawiam Smile
Powrót do góry
pawelsonx

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 481
Skąd jesteś (miejscowość / region): ireland
Posiadane auto: scenic 1.4 16v
Piwa: 50/3
Wysłany: Pon 18 Paź 2010, 23:11
Temat postu:

Re: ( Volvo 440 ) Problem z odpaleniem v40


jakbyś chciał pochwalić się jaki silnik posiadasz bo tdi mówi tylko że to silnik vag-a a ty takiego nie masz.

przypuszczam że masz renaulta z pompa lucas

1 do sprawdzenia kąt wtrysku (moment wtrysku)(to co się robi przy każdej wymianie rozrządu a a tego nie robią mechanicy )
2 elektrozawór przestawiający kąt wtrysku (ten co cyka na pompie podczas grzania świec)
3 czujniki odpowiedzialne za wysterowanie grzaniem świec

itp
Powrót do góry
baton208
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 1349
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lanckorona/Małopolska
Posiadane auto: Volvo xc90 T6.
Piwa: 100/17
Wysłany: Wto 19 Paź 2010, 06:47
Temat postu:

Re: Problem z odpaleniem v40


azsholek napisał:
Rozmawiałem z mechanikiem i powiedział mi, że to może być problem z akumulatorem.

To niech Ci zmierzy prąd ładowania. Tak w 2-3 minuty po uruchomieniu silnika jak alternator wyrówna ubytek prądu spowodowany uruchomieniem silnika. Wartości powinny być w zakresie zbliżonym do 13,9 do 14,1 V.
A potem chyba trzeba będzie zmienić mechanika Smile.
_________________
Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
Powrót do góry
azsholek

Debiutant



Dołączył: 18 Paź 2010
Posty: 16
Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn
Posiadane auto: Volvo V40 1.9 TDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 19 Paź 2010, 17:19
Temat postu:

Re: ( Volvo 440 ) Problem z odpaleniem v40


A jak się sprawdza ten kąt wyprzedzenia wtrysku?? Ogólnie to mogę dodać, że jak jest ciepło (wakacje) to autko pali bez zarzutów, z pierszego strzała. Zaczynam podejrzewać akumulator. Jutro rano spróbuję odpalic na akumulatorze kolegi 92Ah. Ale może to jednak ten czujnik swiec żarowych, tylko czy ma on wpływ na temperature?? Bo problemy z paleniem mam jak temperatura spadnie poniżej 6 stopni .
Powrót do góry
baton208
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 1349
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lanckorona/Małopolska
Posiadane auto: Volvo xc90 T6.
Piwa: 100/17
Wysłany: Wto 19 Paź 2010, 21:01
Temat postu:

Re: ( Volvo 440 ) Problem z odpaleniem v40


Powiem ci szczerze że nie wiem jak się sprawdza kat wyprzedzenia. Są do tego odpowiednie przyrządy które są raczej niedostępne zwykłym zjadaczom chleba takim jak my. Niemniej jednak:
-Wymieniony rozrząd
-Niska temperatura zewnętrzna przy występowaniu problemu.
Klasyczne objawy nie ustawionego kata po wymianie rozrządu. Miałem podobną sprawę ze swoją v40. Poprzedni właściciel nie ustawił kąta po wymianie rozrządu. Objawy u mnie, to kalka z Twoich problemów.
Na dodatek jeżeli rozrząd wymieniał Ci ten sam mechanik który kieruje Cie w stronę akumulatora to napisze to co powyżej: Zmień mechanika. Człowiek ma raczej małe pojecie o tym silniku,a jest to silnik który wymaga dbałości.
_________________
Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Wto 19 Paź 2010, 21:01
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
azsholek

Debiutant



Dołączył: 18 Paź 2010
Posty: 16
Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn
Posiadane auto: Volvo V40 1.9 TDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 19 Paź 2010, 21:18
Temat postu:

Re: ( Volvo 440 ) Problem z odpaleniem v40


Tak kolego, wiem, ze o ten silniczek trzeba dbać i ja dbam, ale jeżeli chodzi o kat wyprzedzenia wtrysku, to wiele osób mnie odwlekało od tego. Mówili, ze jeżeli byłby przesunięty do przodu to auto by było bardzo słabe, a jeżeli do tylu to by kopcił (lub w odwrotnej kolejności), a ja takich objawów nie zauważyłem. Być może złe mi doradzają. Dlatego też piszę z prośbą pomocy. Ciągle mnie zastanawia to, że w lato pali od strzała a jak się troszkę ochłodzi, to ma problem. Dlatego też myślałem o tym czujniku nagrzewania świec. Jak drogie jest ustawienie kąta wtrysku?
Powrót do góry
baton208
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 1349
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lanckorona/Małopolska
Posiadane auto: Volvo xc90 T6.
Piwa: 100/17
Wysłany: Wto 19 Paź 2010, 21:29
Temat postu:

Re: ( Volvo 440 ) Problem z odpaleniem v40


azsholek napisał:
...mnie zastanawia to, że w lato pali od strzała a jak się troszkę ochłodzi, to ma problem...

Właśnie klasyczny, aczkolwiek nie jednoznaczny objaw przestawionego kata wtrysku.
azsholek napisał:
Jak drogie jest ustawienie kąta wtrysku?

W Krakowie na początku tego roku w nieautoryzowanym serwisie volvo takowa operacja kosztowała ok. 300 zł.
_________________
Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
Powrót do góry
azsholek

Debiutant



Dołączył: 18 Paź 2010
Posty: 16
Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn
Posiadane auto: Volvo V40 1.9 TDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 19 Paź 2010, 21:37
Temat postu:

Re: ( Volvo 440 ) Problem z odpaleniem v40


Dziękuje serdecznie za pomoc, jutro jesszcze powalcze z tym akumulatorem, a następnie bede bezpośrednio walczył z tym kątem wyprzedzenia wtrysku. Napewno poinforuję jak załatwiłem omawiną przyczynę...
Powrót do góry
pawelsonx

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 481
Skąd jesteś (miejscowość / region): ireland
Posiadane auto: scenic 1.4 16v
Piwa: 50/3
Wysłany: Wto 19 Paź 2010, 23:14
Temat postu:

Re: ( Volvo 440 ) Problem z odpaleniem v40


azsholek napisał:
ale jeżeli chodzi o kat wyprzedzenia wtrysku, to wiele osób mnie odwlekało od tego. Mówili, ze jeżeli byłby przesunięty do przodu to auto by było bardzo słabe, a jeżeli do tylu to by kopcił (lub w odwrotnej kolejności), a ja takich objawów nie zauważyłem.


skąd ty takich doradców dobrałeś chyba z doświadczeniem z ciągnika ursus

w pompie lucas ta która masz jest jeszcze takie cos jak zawór przestawiający dynamiczny kąt wtrysku ten co cyka za zadanie ma on w czasie pracy wysterowanie precyzyjne momentu wtrysku .Rzeczywisty moment wtrysku jest mierzony z czujnika wzniosu iglicy i czujnika położenia wału. Dlatego przy starcie silnika jest ważny statyczny kąt wtrysku (który się ustawia) bo z biegiem obrotów ecu jest w stanie skorygować niewielki odchyły w tym kącie. Tyle z teori

więc żeby odpalić silnik musi byc odpowiedni kąt wtrysku statyczny. Co do ceny ktoś przesadził z ceną jak kojarzę 100zł nie powinno przekroczyć zwłaszcza że narzędzia do tej operacji nie śa droższe niż 400zł
Powrót do góry
baton208
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 1349
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lanckorona/Małopolska
Posiadane auto: Volvo xc90 T6.
Piwa: 100/17
Wysłany: Sro 20 Paź 2010, 09:08
Temat postu:

Re: ( Volvo 440 ) Problem z odpaleniem v40


pawelsonx napisał:
Co do ceny ktoś przesadził z ceną jak kojarzę 100zł nie powinno przekroczyć zwłaszcza że narzędzia do tej operacji nie śa droższe niż 400zł


Nie przesadziłem. W Motomarze na ul. Centralnej taka cenę mi "zaśpiewali"
Ale z tego co się później dowiedziałem to tam rożne "ciekawe" rzeczy w tej firmie się działy.
_________________
Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo 440 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Volvo 440 »

Opinie o samochodach Volvo 440 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo 440 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.


VolvoV60

38 800

2013r.

150 000 km

małopolskie

VolvoV40

39 900

2014r.

221 000 km

śląskie

VolvoS90

101 544

2017r.

85 000 km

kujawsko-pomorskie

VolvoV40

67 500

2019r.

78 000 km

kujawsko-pomorskie

VolvoXC 60

129 000

2019r.

221 659 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System