Witam serdecznie. Mam problem ze swoją V40. Mianowicie mam problemy z jej odpaleniem. przed urochomieniem podgrzewam świece nawet 3 razy i jak krecę rozrusznikiem to nie chce zaszkoczyć. filtr paliwa wymieniony, rozrząd wymieniny, swieczki żarowe wymienione. Rozmawiałem z mechanikiem i powiedział mi, że to może być problem z akumulatorem. Ogólnie akumulator kręci bez zastzrzeżeń, ale mechanik mówił , ze moze kecić o kilka obrotów za wolno. Pomóżcie, bo ja juz nie mam pomysłów. Pozdrawiam Smile
jakbyś chciał pochwalić się jaki silnik posiadasz bo tdi mówi tylko że to silnik vag-a a ty takiego nie masz.
przypuszczam że masz renaulta z pompa lucas
1 do sprawdzenia kąt wtrysku (moment wtrysku)(to co się robi przy każdej wymianie rozrządu a a tego nie robią mechanicy )
2 elektrozawór przestawiający kąt wtrysku (ten co cyka na pompie podczas grzania świec)
3 czujniki odpowiedzialne za wysterowanie grzaniem świec
Rozmawiałem z mechanikiem i powiedział mi, że to może być problem z akumulatorem.
To niech Ci zmierzy prąd ładowania. Tak w 2-3 minuty po uruchomieniu silnika jak alternator wyrówna ubytek prądu spowodowany uruchomieniem silnika. Wartości powinny być w zakresie zbliżonym do 13,9 do 14,1 V.
A potem chyba trzeba będzie zmienić mechanika . _________________ Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
A jak się sprawdza ten kąt wyprzedzenia wtrysku?? Ogólnie to mogę dodać, że jak jest ciepło (wakacje) to autko pali bez zarzutów, z pierszego strzała. Zaczynam podejrzewać akumulator. Jutro rano spróbuję odpalic na akumulatorze kolegi 92Ah. Ale może to jednak ten czujnik swiec żarowych, tylko czy ma on wpływ na temperature?? Bo problemy z paleniem mam jak temperatura spadnie poniżej 6 stopni .
Powiem ci szczerze że nie wiem jak się sprawdza kat wyprzedzenia. Są do tego odpowiednie przyrządy które są raczej niedostępne zwykłym zjadaczom chleba takim jak my. Niemniej jednak:
-Wymieniony rozrząd
-Niska temperatura zewnętrzna przy występowaniu problemu.
Klasyczne objawy nie ustawionego kata po wymianie rozrządu. Miałem podobną sprawę ze swoją v40. Poprzedni właściciel nie ustawił kąta po wymianie rozrządu. Objawy u mnie, to kalka z Twoich problemów.
Na dodatek jeżeli rozrząd wymieniał Ci ten sam mechanik który kieruje Cie w stronę akumulatora to napisze to co powyżej: Zmień mechanika. Człowiek ma raczej małe pojecie o tym silniku,a jest to silnik który wymaga dbałości. _________________ Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
Tak kolego, wiem, ze o ten silniczek trzeba dbać i ja dbam, ale jeżeli chodzi o kat wyprzedzenia wtrysku, to wiele osób mnie odwlekało od tego. Mówili, ze jeżeli byłby przesunięty do przodu to auto by było bardzo słabe, a jeżeli do tylu to by kopcił (lub w odwrotnej kolejności), a ja takich objawów nie zauważyłem. Być może złe mi doradzają. Dlatego też piszę z prośbą pomocy. Ciągle mnie zastanawia to, że w lato pali od strzała a jak się troszkę ochłodzi, to ma problem. Dlatego też myślałem o tym czujniku nagrzewania świec. Jak drogie jest ustawienie kąta wtrysku?
Dziękuje serdecznie za pomoc, jutro jesszcze powalcze z tym akumulatorem, a następnie bede bezpośrednio walczył z tym kątem wyprzedzenia wtrysku. Napewno poinforuję jak załatwiłem omawiną przyczynę...
ale jeżeli chodzi o kat wyprzedzenia wtrysku, to wiele osób mnie odwlekało od tego. Mówili, ze jeżeli byłby przesunięty do przodu to auto by było bardzo słabe, a jeżeli do tylu to by kopcił (lub w odwrotnej kolejności), a ja takich objawów nie zauważyłem.
skąd ty takich doradców dobrałeś chyba z doświadczeniem z ciągnika ursus
w pompie lucas ta która masz jest jeszcze takie cos jak zawór przestawiający dynamiczny kąt wtrysku ten co cyka za zadanie ma on w czasie pracy wysterowanie precyzyjne momentu wtrysku .Rzeczywisty moment wtrysku jest mierzony z czujnika wzniosu iglicy i czujnika położenia wału. Dlatego przy starcie silnika jest ważny statyczny kąt wtrysku (który się ustawia) bo z biegiem obrotów ecu jest w stanie skorygować niewielki odchyły w tym kącie. Tyle z teori
więc żeby odpalić silnik musi byc odpowiedni kąt wtrysku statyczny. Co do ceny ktoś przesadził z ceną jak kojarzę 100zł nie powinno przekroczyć zwłaszcza że narzędzia do tej operacji nie śa droższe niż 400zł
Co do ceny ktoś przesadził z ceną jak kojarzę 100zł nie powinno przekroczyć zwłaszcza że narzędzia do tej operacji nie śa droższe niż 400zł
Nie przesadziłem. W Motomarze na ul. Centralnej taka cenę mi "zaśpiewali"
Ale z tego co się później dowiedziałem to tam rożne "ciekawe" rzeczy w tej firmie się działy. _________________ Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo 440 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.