Volvo

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Volvo 850 ) Odczyt, reset, kontrolka service, kody błędów migowych ABS



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo 850 ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
doman

Stały Bywalec



Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 162
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin
Posiadane auto: VOLVO , 850 , 2.5 10v, 93 + 850 2.5 20V, 92r + v40 1.9D 97r
Piwa: 19/2
Wysłany: Wto 19 Paź 2010, 23:07
Temat postu:

Odczyt, reset, kontrolka service, kody błędów migowych ABS


Wyjaśnię wszystko łopatologicznie i na bieżąco będę dodawał info w w/w temacie.

JAK TO ZROBIĆ i GDZIE TO JEST:
Gniazda diagnostyczne znajdują się pod maską po prawej stronie obok: lampy, wlewu płynu do spryskiwaczy i obudowy sterownika silnika. Są zasłonięte pokrywką na której w której również znajduje się kabelek który należy wpiąc w odpowiednią dziurkę. Pod pokrywką znajduje się również oznaczenie A i B czyli nazwa gniazda. W każdym przypadku interesuje nas gniazdo A.
Umiejscowienie (zaznaczone czerwona strzałką):



ODCZYT:
Kody błędów - układ wtryskowy.
-Umieścić przewód selektora w końcówce 2 skrzynki diagnostycznej.
-Włączyć zapłon.
-Przycisnąć przycisk testu przez 1 sekundę.
-Na wyświetlaczu pojawiają się kody błędów.
-Po pierwszym kodzie ponownie wcisnąć przycisk testu aby uzyskać drugi kod.
-Jeśli pierwszy kod błędu powtarza się, to w pamięci nie ma innych kodów.

Systemy zapłonu EZ 116 K i EZ 129 K mają system odczytu kodów błędów.
Jeżeli nie wiesz jaki masz, poszukaj poczytaj ewentualnie metodą prób i błędów (nic się nie zepsuje)
-Umieścić przewód selektora w końcówce 6 skrzynki diagnostycznej.
-Włączyć zapłon.
-Przycisnąć przycisk testu przez 1 sekundę.
-Na wyświetlaczu pojawiają się kody błędów.
-Po pierwszym kodzie ponownie wcisnąć przycisk testu aby uzyskać drugi kod.
-Jeśli pierwszy kod błędu powtarza się, to w pamięci nie ma innych kodów.

RESET:
-Wszystkie kody błędów trzeba przeczytać co najmniej jeden raz zanim będzie można zresetować zespół sterowania.
-Włączyć zapłon.
-Wcisnąć przycisk testu, po 5 sekundach zwolnić go.
-Po 3 sekundach zaświeci się lampka.
-Przy wciąż świecącej się lampce wciskać przycisk testu przez co najmniej 5 sekund.
-Lampka powinna zgasnąć.
-Sprawdzić czy została zresetowana pamięć wciskając przycisk testu przez 1 do 3 sekund.
-Powinien pojawić się kod 111.

KODY:
Kody błędów - układ wtryskowy.
111 Przebieg silnika: brak usterek.
112 ECU.
113 Regulacja czujnika tlenu, mieszanka zbyt uboga lub zbyt bogata.
121 Miernik masowego przepływu powietrza lub czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze.
122 Czujnik temperatury powietrza.
123 Czujnik temperatury chłodziwa.
131 w czasie rozruchu brak sygnału obr/min z układu zapłonu.
132 Zbyt wysokie lub niskie napięcie w akumulatorze.
133 Uszkodzony przełącznik biegu jałowego.
143 Brak sygnału z czujnika stukania.
152 Zawór pompy powietrza.
211 CO potencjometr.
212 Czujnik tlenu.
213 Uszkodzony sygnał szerokiego otwarcia przepustnicy.
214 Niepoprawny sygnał z czujnika wału korbowego.
221 Czujnik tlenu, zbyt uboga mieszanka.
222 Główny przekaźnik.
223 Zawór regulacyjny biegu jałowego.
225 Sygnał czujnika ciśnieniowego układu klimatyzacji.
231 Regulacja czujnika tlenu, mieszanka zbyt bogata lub zbyt uboga. Regulacja czujnika tlenu LH 3.2, mieszanka zbyt bogata.
232 Regulacja czujnika tlenu, zbyt bogata lub zbyt uboga mieszanka przy pracy jałowej.
233 Regulacja biegu jałowego.
243 Błąd czujnika położenia przepustnicy lub zasilania 5 V w ECU.
244 Regulacja stukania poza zakresem.
311 Brak sygnału prędkości.
313 Elektrozawór oczyszczania pojemnika.
314 Sygnał wału rozrządczego jest niepoprawny lub go nie ma.
321 Brak sygnału rozruchu zimnego silnika.
322 Miernik masowego przepływu powietrza (faza czystego spalania).
323 Wskaźnik świetlny.
324 Przekaźnik pompy chłodziwa.
342 Uszkodzony przekaźnik układu klimatyzacji.
343 Uszkodzona pompa paliwa lub główny przekaźnik.
411 Sygnał z czujnika położenia przepustnicy poza zakresem.
412 Zwarty przełącznik szerokiego otwarcia przepustnicy.
432 Zbyt wysoka temperatura w skrzynce elektronicznej.
433 Zły sygnał lub brak sygnału z czujnika stukania.
511 Regulacja czujnika tlenu przy pracy jałowej.
512 Regulacja czujnika tlenu.
513 Zbyt wysoka temperatura w skrzynce elektronicznej.
514 Wentylator elektryczny, usterka przy prędkości połowicznej.
515 Wentylator elektryczny, usterka przy pełnej prędkości.
521 Ogrzewanie czujnika tlenu.
523 Sygnał uszkodzenia wentylatora w skrzynce elektronicznej.
524 Sygnał błędnej regulacji zapłonu.

Kody błędów, układ zapłonu EZ 116 K i EZ 129 K.
111 Brak usterek.
112 ECU.
123 Czujnik temperatury chłodziwa.
131 Brak sygnału z magnetycznego zwiększania prędkości na wale korbowym.
142 Zespół sterowania.
143 Brak sygnału z czujnika stukania.
144 Sygnał miernika masowego przepływu powietrza.
154 Układ EGR, zbyt duży przepływ.
214 Niepoprawny sygnał z czujnika wału korbowego.
224 Brak sygnału lub niepoprawny sygnał z czujnika temperatury chłodziwa.
234 Brak lub niepoprawny sygnał z czujnika położenia przepustnicy (bieg jałowy).
241 Układ EGR, zbyt mały przepływ.
243 Brak lub niepoprawny sygnał z czujnika położenia przepustnicy.
311 Brak sygnału prędkości.
314 Sygnał wału rozrządczego jest niepoprawny lub go nie ma.
324 Sygnał wału rozrządczego jest czasem niepoprawny lub go nie ma.
411 Brak czujnika położenia przepustnicy.
413 Sygnał uszkodzenia lub braku czujnika temperatury EGR.
432 Zbyt wysoka temperatura w skrzynce elektronicznej.

System ten umożliwia przetestowanie niektórych siłowników w następujący sposób:
-Uruchamianie jest takie samo jak dla kodów błędów układu wtryskowego, lecz należy przycisnąć klawisz testu trzykrotnie przez 1 sekundę.
-Test będzie wykonywany samoistnie.
-Uruchamianie siłowników będzie trwało 3 do 10 sekund, można je usłyszeć lub wyczuć dotykając siłownika.
-Uruchamianie siłowników będzie realizowane zgodnie z wykazem podanym na końcu listy kodów błędów.
-Uwaga: Można uruchomić wentylator elektryczny.

Test siłownika:
Kolejno testowane są następujące siłowniki:
1 Wentylator elektryczny - prędkość połowiczna (LH 2.4).
2 Wentylator elektryczny - pełna prędkość (LH 2.4).
3 Wtryskiwacz(e).
4 Zawór regulacyjny biegu jałowego.
5 Wtryskiwacz rozruchu zimnego silnika (LH 2.4).

ODCZYT PRZEBIEGU:
Wtykamy końcówkę w gniazdo A-7, włączamy zapłon i wciskamy przycisk komputerka 5 razy. Dioda powinna się zapalić i świecić. Wtedy wciskamy raz i czekamy aż się zgaśnie, po czym wciskamy jeden raz i czekamy na świecenie i wciskamy guzik 2 razy.

Po chwili powinniśmy dostać odpowiedź w postaci mrugnięć w trzech ciągach. Te 3 ciągi mrugnięć oznaczają kolejno setki, dziesiątki i pojedyncze tysiące km.

Zapisujemy to sobie gdzieś na kartce. Następnie znowu wciskamy 5 razy przycisk, czekamy na zapalenie diody, po czym wciskamy jeden raz, czekamy na świecenie, jeden raz przyciskamy, czekamy na świecenie, jeden raz wciskamy. Po chwili dostajemy odpowiedź w postaci 3 ciągów mrugnięć.

Oznaczają one kolejno setki, dziesiątki i pojedyncze kilometry. W sumie otrzymujemy 6 cyfr skladających się na cały przebieg.

KASOWANIE KONTROLKI SERVICE:
Podłączamy złącze do wtyku 7.
Włączamy zapłon
Wciskamy przycisk 4 razy (kazde wcisniecie trwa ok 1s)
Wciskamy przycisk jeden raz i czekamy az dioda zacznie migać
Wciskamy przycisk 5 razy i czekamy az dioda zacznie migać
Wciskamy przycisk 1 raz i czekamy az dioda zacznie migać.
System zostal zresetowany...


ABS:
Podłączamy złącze do wtyku 3.
nie znasz angielskiego?- http://translate.google.pl/?hl=pl&tab=wT#auto|pl|
111 No DTC set
121 Left front wheel sensor, faulty signal <40 km/h
122 Right front wheel sensor, faulty signal <40 km/h
123 Left rear wheel sensor, faulty signal <40 km/h
124 Right rear wheel sensor, faulty signal <40 km/h
125 Signal faulty from at least one wheel sensor for a long period
135 Control Module faulty
141 Faulty pedal sensor, shorted to ground or supply
142 Faulty brake pedal switch, open or short
143 Control module faulty
144 Brake discs overheated
151 Left front wheel sensor, open/short to battery
152 Right front wheel sensor, open/short to battery
155 Rear axle sensor open/short to battery
211 Left front wheel sensor, not signal on moving off
212 Right front wheel sensor, no signal on moving off
213 Left rear wheel sensor, no signal on moving off
214 Right rear wheel sensor, no signal on moving off
215 Valve relay, open/short
221 Left front wheel sensor, ABS operation signal missing
222 Right front wheel sensor, ABS operation signal missing
223 Left rear wheel sensor, ABS operation signal missing
224 Right rear wheel sensor, ABS operation signal missing
231 Left front wheel sensor, signal missing
232 Right front wheel sensor, signal missing
235 Rear axle sensor, signal missing
311 Left front wheel sensor, open/short
312 Right front wheel sensor. open/short
313 Left rear wheel sensor, open/short
314 Right rear wheel sensor, open/short
321 Left front wheel sensor, irregular >40 km/h
322 Right front wheel sensor, irregular >40 km/h
323 Left rear wheel sensor, irregular >40 km/h
324 Left rear wheel sensor, irregular >40 km/h
411 Right rear wheel sensor, irregular >40 km/h
412 Left front wheel inlet valve, open/short
413 Left front wheel return valve, open/short
414 Right front wheel inlet valve, open/short
415 Rear valve open/short
421 Right front wheel return valve, open/short
422 Rear wheel return valve circuit, open/short
423 Traction control system valve, open/short
424 Pressure switch for TRACS, faulty or short circuit
441 Control module faulty
442 Pump pressure low
443 Pump motor, electrical or mechanical fault
444 No power supply to valves in hydraulic unit
Powrót do góry
Wystawiono 5 piw(a)
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo 850 ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Volvo 850 »

Opinie o samochodach Volvo 850 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo 850 ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.


VolvoXC 60

63 900

2012r.

224 412 km

śląskie

VolvoXC 70

58 900

2014r.

280 000 km

mazowieckie

VolvoV40

66 900

2017r.

147 815 km

warmińsko-mazurskie

VolvoXC 90

44 900

2007r.

213 783 km

śląskie

VolvoXC 60

47 490

2012r.

257 080 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System