Volvo

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Volvo 850 ) Samodzielna wymiana dynamiczna oleju w ASB. Manual.



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo 850 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
baton208
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 1349
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lanckorona/Małopolska
Posiadane auto: Volvo xc90 T6.
Piwa: 100/17
Wysłany: Nie 24 Paź 2010, 08:15
Temat postu:

Samodzielna wymiana dynamiczna oleju w ASB. Manual.


Narzędzia i sprzęt:
-Dwa pojemniki z oznaczeniem pojemności dwóch litrów


-1,5 metra węża gumowego (może być zwykły ogrodowy)
- 1 metr wężyka paliwowego
- Lejek lub inne urządzenie do napełniania skrzyni biegów.
-Olej ATF Dextron II E (do przepłukania skrzyni może być Dexron IID)
-Osobniki rodzaju ludzkiego w ilości szt. 2

1 Odpinamy górny wąż chłodzenia od chłodnicy, rozginając znajdujący się na złączu „koszyczek” i wyciągając wąż.
2. Zakładamy wąż gumowy na zdjętą końcówkę węża od ASB
]
3. Jedna osoba odpala silnik, druga osoba kontroluje spust oleju. Należy zlewać nie więcej niż 2 litry.

4. Wężyk paliwowy wpuszczamy w rurkę bagnetu i czy to za pomocą lejka, czy też za pomocą innych urządzeń ( w moim przypadku „żaneta”) wlewamy przez otwór bagnetu 2 litry świeżego czystego oleju.

5. Operacje powtarzamy aż do czasu kiedy z węża wypopowujacego nie poleci nam czysty olej.
6. Zakładamy wąż z powrotem i zakładamy nowy koszyczek. Można zamiast nowego założyć stary ale trzeba zacisnąć go opaską stalową, gdyż ten koszyczek jak wiadomo nie ma na celu zaciśnięcia przewodu, a jedynie zapobiegnięcie jego wysunięcia z chłodnicy.
7. Wsiadamy, krótki przejazd, sprawdzenie stanu oleju, ewentualna dolewka. Skrzynia „odżywa”.
Uwagi:
Dobrze jest rozgrzać skrzynię do normalnej temperatury pracy. Wymiana oleju jest dokładniejsza.
W razie potrzeby pytania na priv.
_________________
Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo 850 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Volvo 850 »

Opinie o samochodach Volvo 850 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo 850 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.


VolvoS60

18 500

2006r.

234 000 km

kujawsko-pomorskie

VolvoXC 70

42 890

2010r.

318 098 km

pomorskie

VolvoV40

55 900

2016r.

204 773 km

mazowieckie

VolvoS60

84 900

2018r.

117 603 km

śląskie

VolvoS90

101 544

2017r.

85 000 km

kujawsko-pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System