Dołączył: 23 Paź 2010 Posty: 22 Skąd jesteś (miejscowość / region): TOMASZOW MAZOWIECKI Posiadane auto: BRAK
Piwa: 1/1
Wysłany: Pon 25 Paź 2010, 16:28
Temat postu:
jakie silniki td
witam coprawda planuje zakup s 80 ale chcialem sie dowiedziec jakie byly montowane silniki diesla w v40 bo slyszalem ze montowali od renault i jeszcze jedno pytanie a chodzi mi o skrzynie biegow czy byly inne niz oryginalne volvo? _________________ przestrzegam BHP inaczej wycierałbym dupe łokciem
Dołączył: 23 Paź 2010 Posty: 22 Skąd jesteś (miejscowość / region): TOMASZOW MAZOWIECKI Posiadane auto: BRAK
Piwa: 1/1
Wysłany: Pon 25 Paź 2010, 17:54
Temat postu:
jakie silniki td
panie kinniu czy te silniki maja dobra opinie? a po czym rozpoznac ze auyo ma skrzynie volvo ? pytam bo rozwazam tez kupno kombi _________________ przestrzegam BHP inaczej wycierałbym dupe łokciem
Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 1213 Skąd jesteś (miejscowość / region): zachodniopomorskie Posiadane auto: brak
Piwa: 124/3
Wysłany: Pon 25 Paź 2010, 18:23
Temat postu:
Re: ( Volvo S40 & V40 ) jakie silniki td
Skrzynie można poznać po tym jak włącza się wsteczny:
renault- wsteczny"strzykawka" w lewo i do przodu
volvo- wsteczny w prawo i do tyłu
Ogólnie mam zła opinie o tych silnikach i tych autach ale to tylko moje subiektywne spostrzeżenia.
Z jakiego rocznika ma być auto? Postaram się wskazać na co zwrócić uwage.
Dołączył: 23 Paź 2010 Posty: 22 Skąd jesteś (miejscowość / region): TOMASZOW MAZOWIECKI Posiadane auto: BRAK
Piwa: 1/1
Wysłany: Pon 25 Paź 2010, 19:13
Temat postu:
jakie silniki td
auto najlepiej okolo 2000roku koniecznie diesel tak jak pisalem wczesniej ogladam sie za s80 ale rodzinka 2+1 wiec kombi tez wchodzi w gre na auto moge przeznaczyc ok 20 tys ale trzeba zostawic z tej kwoty jakas sume na paski oleje itp _________________ przestrzegam BHP inaczej wycierałbym dupe łokciem
Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 1213 Skąd jesteś (miejscowość / region): zachodniopomorskie Posiadane auto: brak
Piwa: 124/3
Wysłany: Pon 25 Paź 2010, 20:53
Temat postu:
Re: ( Volvo S40 & V40 ) jakie silniki td
S80 a S/V40 to dwa różne swiaty wiadomo że S80 będzie droższe ale też znacznie wygodniejsze.
Co do S/V40 z rocznika ok 2000 to należy unikać wersji silnika D4192T2 stosowany bardzo krótko na przełomie 1999/2000. Choć tak jak pisałem wcześniej nie mam dobrego zdania o tych silnikach nawet tych pozostałych i autach.Proszę najpierw przejechać się takim autem czy odpowiada praca zawieszenia, komfort itp. Nie należy żałować kasy na dokładne sprawdzenie przed zakupem.( to w przypadku każdego auta).
S80 to inna sprawa bardzo fajne auto tyle że można zostawić majątek na naprawę jego jeśli trafi się na zaniedbany egzemplarz.
Osobiście zamiast S/V40 wybrałbym S/V70 pierwszej generacji.
Pierwszym montowanym silnikiem diesla był silnik D4192T 66KW/90 KM produkowany od 1996 do 09/1999 - z oznaczeniem 1.9 D. Silnik prosty, bardzo oszczędny, niemniej jednak dość głośny i nie pozbawiony wad fabrycznych jak chociażby głowica ze stopu aluminium, która często się psuje. Jednakże jeżeli dba się o ten silnik, to jest to jednostka dająca bardzo dużo -kolokwialnie rzecz ujmując- frajdy z jazdy przy dużej oszczędności na paliwie. Mnie załadowana v40 całą rodziną z bagażami, w grudniu, przy pełnym baku pozwoliła pokonać ok. 1300 km bez tankowania.
Następny w kolejności był silnik D4192T2 70KW/95 KM produkowany od 03/99 do 12/00 - z oznaczeniem 1.9 DI. Silnik poprawiony znacznie mniej awaryjny od poprzednika. Nowa pompa wtryskowa Bosch. Silnik charakteryzujący się w stosunku do poprzednika przede wszystkim wyższą kulturą pracy, mniejszym spalaniem, lepszymi osiągami. Jednostka moim zdaniem godna polecenia.
Dalej mamy dwie jednostki:
D4192T3 85KW/116KM produkowany od 09/00 do 06/04 - również oznaczony 1.9 DI z wtryskiem typu Common rail, D4192T4 75KW/102KM produkowany od 09/00 do 06/04 - też oznaczenie 1.9 DI z wtryskiem typu Common rail
Silniki D4192T3 i D4192T4 są to te same silniki różniące się jedynie typem turbiny. W silniku D4192T4 zamontowana jest turbina ze stałą geometrią łopatek, natomiast D4192T3 ma turbinę ze zmienną geometrią.
kinniu napisał:
Osobiście zamiast S/V40 wybrałbym S/V70 pierwszej generacji.
Ja osobiście również. Niemniej jednak trzeba pamiętać że stylistycznie to dwie epoki. Z jednej strony prost "kant" , a z drugiej zaokrąglone kombi nawiązujące stylistyka do nowszych typów. Ale kant trzeba polubić i dobrze się w nim czuć. Ja osobiście, tak ja pisałem w v40 jeździło mi się super to niemniej jednak nie zamieniłbym swojego "kanta" na nic innego. Po prostu traktuje mój samochód nie jak przedmiot, jest to moje hobby i część mojego życia _________________ Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
* D4192T 66KW/90 KM produkowany od 1996 do 09/1999 - 1.9 D
* D4192T2 70KW/95 KM produkowany od 03/99 do 12/2000 - 1.9 DI
* D4192T3 85KW/116KM produkowany od 09/00 do 06/2004 - 1.9 DI z wtryskiem typu Common rail
* D4192T4 75KW/102KM produkowany od 09/00 do 06/2004 - 1.9 DI z wtryskiem typ Common rail
Uwaga silniki 102 KM i 116 KM, różnią się tylko turbiną. Silnik 102 KM posiada stałą, a 116 KM zmienną geometrię łopatek turbiny.
wszystkie to jednostki renault
od 2004 roku jak koncern volvo został przejęty przez forda montowane sa w s40 jednostki 2,0 i 1,6 które niby są fordowskie a tak normalnie to pochodzą z koncernu PSA (citroen peugot itp) po prostu ford jest za cienki w gaciach żeby stworzyć silnik z common rail i musiał skorzystać z pomocy bardziej doświadczonego koncernu.
S40 i Mitsubischi carisma były produkowane w tej samej fabryce i mają bardzo dużo części wspólnych tylko że w carismie nie bylo diesla 95KM
Co do silników diesla to każdy ma sowje wady i zalety
wadą jest ułomność polskich mechaników i brak chęci rozwijania swoich kwalifikacji.
W 90KM dieslu który i ja posiadałem(Carisme) w polsce spotykane awarie to złe paliwo uszkadza zawór przestawiający kąt wtrysku i turbo booster. Oraz uszczelka pod głowica chociaż częściej to spotyka volvo niż mitsubishi nie wiem dlaczego róznica jest tylko w tym że cześć silników w volvo nie miało chłodzonej turbiny cieczą za to posiadały chłodnice oleju.
Co do diesli common rail to turbina potrafi zakończyć żywot chociaż nie mało jest przypadków że dociąga nawet do ponad 300k km zwłaszcza jak samochód jest od początku u jednego właściciela(ja ma na to swoją teorie że większość ma przestawiony licznik lub zła eksploatacja) no i potrafi paść dwumas ale to przypadłość każdego nowego silnika (w tym silniku skrzynia jest volvo) no i często pękają przewody powietrza lub intercooler co powoduje spadek ciśnienia doładowania i dziwne zachowania silnika.
Silniki dci są bardzo wrażliwe na jakość paliwa a w Polsce paliwo nawet na markowych stacjach to rosyjska ruletka
Do 90KM i 95KM diesla były montowane skrzynie ranault z seri jb3 wada wyrabiające się tulejki wybieraka cena grosze i czas pracy okolo 15 minut.
Trzeba też uważać w tej skrzyni na olej zalanie nieodpowiedniego kończy się szybszym zużyciem i awariami .
Dołączył: 23 Paź 2010 Posty: 22 Skąd jesteś (miejscowość / region): TOMASZOW MAZOWIECKI Posiadane auto: BRAK
Piwa: 1/1
Wysłany: Wto 26 Paź 2010, 14:35
Temat postu:
Re: ( Volvo S40 & V40 ) jakie silniki td
dzieki za opinie teraz to juz na pewno v 40 spada w moim rankingu :) a jak myslicie czy s 80 mozna kupic u nas za 20000 w dobrym stanie? _________________ przestrzegam BHP inaczej wycierałbym dupe łokciem
Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 120 Skąd jesteś (miejscowość / region): Małopolska Posiadane auto: Peugeot 508 2.0 HDI 150 KM 2014 rok
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 09 Sty 2011, 21:42
Temat postu:
Re: ( Volvo S40 & V40 ) jakie silniki td
Czyli jak kupować to silnik D4192T4 75KW/102KM i ze skrzynią VOLVO (wsteczny - w prawo i do tyłu).
Znalazłem temat o silnikach benzynowych z okresu do 2000 roku -> chce kupic s40
Może, ktoś napisać coś na temat silników benzynowych montowanych do S40 w latach 2000 - 2004.
Znalazłem takie jednostki benzynowe:
- 1.6 16V (105 KM)
- 1.8 16V (116 KM)
- 1.8 GDI (125 KM) - pochodzący z Mitsubishi
- 1.9 16V (140-200 KM)
- 2.0 (136 KM)
- 2.0 16V (160 KM)
- 2.0 T4 (200 KM)
Tylko nie wiem, które jednostki było montowane do roczników 2000 - 2004.
Czy 1.8 16V mają faktycznie spalanie około 10 - 12 L / 100 km ?
Myślę o zakupie Volvo S40 z lat 2002 - 2003.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S40 & V40 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.