Posiadam volvo s70 2,5 ben. 165 ps. 1998 rok. Chciałbym usunąć katalizator, podejrzewam że ma dość, i trochę spadła moc. I mam dylemat bo mam 2 sondy, i wiem że nie jest to takie proste, czytałem że można wstawić coś na zasadzie tulei z gwintem, i wkręcić w nią sondę żeby była wyżej. Nie chce wstawiać rurki, chce zachować obudowę katalizatora tylko usunąć wkład. Tylko pytanie czy samochód nie zacznie mi "wariować" z powodu braku katalizatora??? i czy faktycznie ta tuleja jaką można kupić na alle... zda egzamin??? A może jest inny sposób? Nie jestem kowalem i jeżeli miało by to pogorszyć prace silnika to wole kupić nowy kat i mieć spokój. Może ktoś przerabiał temat, proszę o pomoc.
Dołączył: 23 Paź 2010 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): łódź Posiadane auto: volvo v70 t5 2319 1997 było:v40 sport 1.9 2002,v40 1.9 1998,480 es 1.7 1988
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 28 Paź 2010, 07:30
Temat postu:
usunięcie katalizatora
witam, mam u siebie wstawioną strumienice w obudowie katalizatora i przespawaną tylną lambde i nie nażekam. Jedyną wadą jest kontrolka która pali się nonstop.
No właśnie, tego chciałbym uniknąć. Tylko dziwie się bo na pewno są jakieś sposoby na wyjście z tego tematu, żeby kontrolka się nie paliła, podjadę sobie do siedziby v-tech może oni mi coś doradzą.
Widzę, że temat był jakiś czas temu ale może komuś się przyda
Więc co do katalizatora. Zaczęło się od tego, że dolny przewód przy intercoolerze pocił się olejem i minimalny spadek mocy przy prędkości pow 100 km /h. Wstępna opinia mechanika była taka, że być może turbo się kończy.
Oddałem samochód dzisiaj, mechanik powiedział że i tak zaczną od zdjęcia i czyszczenia przewodów. Po kilku godzinach telefon że zauważyli (nie wiem czy dobrze zapamiętałem) ostro nawalone sadzą przy końcówce wydechu i okolicach. Wniosek warsztatu taki, że być może zapchał się katalizator, nie puszcza spalin jak powinien i stąd zapocenie z przodu bo wraca przez turbo... O_o
Propozycja serwisu; odetną (wyjmą) katalizator z rurą; wyczyszczą (cokolwiek to oznacza w tym przypadku) i pospawają na nowo. a o turbo jako że ma być regenerowana nic nie mówili zobaczymy jutro jak to się skończy
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Silnik iskrowy -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.