Witam ja mam silnik 2,0 na turbince powiem może inaczej nie jeden się zdziwił na światłach a z ekonomią to różnie zależy jak kto umie operować pedałem gazu pozdrowienia _________________ Niema jak 200 pasikoników pod maską
Masz 8 wersji silnika:
1. B5202S(10 zawrów) - 126 KM/93kW o pojemności 1984 cm3. Silnik za słaby ja na somochód o takiej masie.
2. B5252S (10 zaworów) - 144 KM/106kW o pojemności 2435 cm3. Silnik dość leciwy w swojej konstrukcji.
3. B5204S (20 zaworów) - 143 KM/105kW o pojemności 1984 cm3. Silnik rzadko spotykany.
4. B5254S (20 zaworów) - 170 KM/125kW o pojemności 2435 cm3. Silnik najbardziej chyba popularny, dobrze dobrana moc do masy, raczej mało awaryjny.
5. B5204T (20 zaworów) - 210 KM/155 kW o pojemności 1984 cm3. Najmniejszy, uturbiony silnik volvo. W związku z tym że był produkowany na rynek włoski jest nazywany "włoskim turbo". Silnik raczej bez fajerwerków jeżeli chodzi o turbo. Rzetelnie się zbiera.
6. B5234T (20 zaworów) - 225 KM/166 kW o pojemności 2319 cm3. Silnik o oznaczeniu T5. Bardzo dobry silnik. Niemniej jednak ze względu na swoja popularność ciężko znaleźć tan motor w dobrym stanie.
7 B5234T5 (20 zaworów) - Silnik pracujący w limitowanej edycji volvo 850 oznaczonej symbolem T5R. Auto wyposażono w silnik B5234T5 o pojemności 2319 ccm i turbosprężarkę Mitsubishi TD04HL-15G. Samochód legitymował się mocą 240 KM i momentem 330 Nm dostępnym przez 30 sekund. Zewnętrznie różnił się od innych 850-tek zmienionym przednim zderzakiem z masywnym spoilerem z wkomponowanymi halogenami oraz pięcioramiennymi felgami koloru tytanowego w rozmiarze 7,5/17". Zawieszenie auta zostało obniżone i utwardzone w stosunku do innych modeli 850-tek. Jakiś czas po przejęciu volvo przez Forda, Ford błysnął muskularnym Focusem ST, w którym siedzi nic innego jak Volvowski silnik znany z rodziny 850
8. Jest jeszcze silnik diesla z grupy VAG. Znane 2.5 TDI z Audi A6, VW Transportera itd. O całkiem przyzwoitym zużyciu paliwa i mocy w stosunku do masy. Wiem bo właśnie takim się wożę
Ja osobiście polecam silnik nr 4, 6, 7 (jak Cię stać i znajdziesz ładny nie zajeżdżony egzemplarz, np taki ) i oczywiście diesel nr 8. _________________ Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
dzięki za wyczerpujące podsumowanie
Przeglądając oferty zauważyłem, że w podobnej cenie (poniżej 10tys zł) można kupić volvo s40. Czy to nie jest lepszy pomysł? Ten model w wersji np. 1.8 na pewno mniej pali. Ale co poza tym?
Przeglądając oferty zauważyłem, że w podobnej cenie (poniżej 10tys zł) można kupić volvo s40.
Za 10 tyś kupisz 850-tke w stanie -powiedzmy- zbliżonym do ideału, bardzo dobrze wyposażoną.
makak14 napisał:
Czy to nie jest lepszy pomysł?
Nie Kolego, to nie jest lepszy pomysł .
makak14 napisał:
Ten model w wersji np. 1.8 na pewno mniej pali. Ale co poza tym?
Dostaniesz gorsze wykonanie wnętrza, słabszy silnik, przedliftową nieciekawa wersję, i samochód chociaż niebrzydki to awaryjny. Volvo 850 to ostanie prawdziwe volvo wykonane w 100% przy założeniach inżynierów z Göteborga. Niestety "małżeństwo" z fordem nie wyszło na zdrowie volvo, co masz opisane chociażby na przykładzie T5R. Pierwsze roczniki s/v40 po przejęciu przez forda są raczej nieciekawymi pozycjami.
Zastanów się ewentualnie nad s/v70. Bardzo ciekawy samochód. _________________ Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
myślałem też o s40 w dieslu (1.9 90KM). Diesle są podobno od renault i użytkownicy raczej je sobie chwalą. Jeśli chodzi o linie nadwozia, to jestem raczej za s40 (nawet przed liftingiem). No i diesle palą 6-7 litrów, a nie 15 jak benzynowa 850
O co to to nie! Moje T5 paliło 14, a jak pocisnąłem to nawet 17, i to LPG. Tylko zauważ że disel o którym piszesz ma 90 KM a benzynowe T5 226 KM.
Zależy co jest dla nas priorytetem, czy ekonomia czy wygoda i komfort. _________________ Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
wyczerpujące info ci koledzy tu dostarczyli, mając taką sumę jaką chcesz przeznaczyć to 850 GLT 20V będzie bardzo dobrym rozwiązaniem, wiadomo zdarzają się wpadki ale ten samochód przez brak turbiny a z mocnym dość silnikiem potrafi zrobić setki tysięcy km bez kłopotu. Mój ma 415tys.km i nadal w pełni mocy. A zawieszenie proste i pewne reszta to wiadomo wygoda i dobra jakość wykonania. I co najważniejsze dostaniesz w nim to co masz w luksusowej limuzynie czego nie uraczysz w tańszych wersjach.
I powiem tak wsiądziesz do 850 i będziesz pod wrażeniem ile w niej rozwiązań na dzisiejsze czasy nowych _________________ Lubie wszystkie auta, szczególnie te z gwiazdą na masce
myślałem też o s40 w dieslu (1.9 90KM). Diesle są podobno od renault i użytkownicy raczej je sobie chwalą. Jeśli chodzi o linie nadwozia, to jestem raczej za s40 (nawet przed liftingiem). No i diesle palą 6-7 litrów, a nie 15 jak benzynowa 850
To raczej odwrotnie, renault wkładało silniki od volvo.
No i 6-7 s40 to Ci spali jak będziesz jechał z wiatrem z prędkościa 80 km/h na autostradzie albo na jałowym będziesz go pchał po drodze . A żeby 15 Ci spaliło 850 Pb trzeba je trochę pomęczyć.
Jeżeli chodzi o silniki to 10 zaworowy będzie żywotniejszy niż 20 zaworowy.
Jeżeli chodzi o pojemność to jednak chyba 2.0l to mało troche.
Jeżeli chodzi o turbo no to jest spoko póki się nie zepsuje (to moje zdanie)
To raczej odwrotnie, renault wkładało silniki od volvo...
Oj, nie. Żaden diesel od 1996 do 2004 roku (mówimy o s/v40) nie jest silnikiem volvo. D4192T to jest silnik na 100% Renaulta jeżdżący min. w Renault Kangoo
Nawet "klekot" z 850, s/v70, c70, s80 to silnik grupy VAG który w Audi A6 C4 miał oznaczenie AEL
Jest jakiś silnik diesla stricte volvoski, ale nie pamiętam jego oznaczenia.
Ps. doman Ty spać nie możesz? _________________ Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
ja polecam 2,5 10v okolo 140 koni mocy w zupełności wystarcza do tego jak założysz gaz to nie bedziesz mial problemow ze strzałami gazu , sam mam 850 z tym silnikiem i fabrycznym gazem volvo pali srednio okolo 11-12 litrow gazu przy normalnej jeździe w cyklu miejskim zero problemów z gazem naprawde polceam!
Ja też jeżdżę 850 kombi 2435cm 10V DOHC w gazie i uważam ze jak na tak ciężkie auto nieźle sobie radzi i prawdopodobieństwo kupienia nie zajeżdżonego Volvo 850 z dobrym silnikiem 2.5 DOHC jest większe niż T5 (super frajda z jazdy) ,którą na pewno nie jeździła kobieta ani starszy pan do kościoła.Jeżeli chodzi o spalanie to w łódzkich korkach 2.5 DOHC pali 13 benzyny i 14 gazu,a na trasie przy spokojnej równej jeździe ok 9 litrów gazu. Bardzo ładnie pracuje na benzynie i na gazie bez strzałów. Polecam ten silnik. _________________ I Ty możesz uratować komuś życie!!!! Obejrzyj i uratuj komuś życie !!!
http://www.youtube.com/watch?v=xxqC5O7Dahs www.dkms.pl Otwórz Drużyna szpiku Masz Dar www.youtube.com
Otwórz
Drużyna szpiku Masz Dar
www.youtube.com
To raczej odwrotnie, renault wkładało silniki od volvo...
Oj, nie. Żaden diesel od 1996 do 2004 roku (mówimy o s/v40) nie jest silnikiem volvo. D4192T to jest silnik na 100% Renaulta jeżdżący min. w Renault Kangoo
Nawet "klekot" z 850, s/v70, c70, s80 to silnik grupy VAG który w Audi A6 C4 miał oznaczenie AEL
Jest jakiś silnik diesla stricte volvoski, ale nie pamiętam jego oznaczenia.
Ps. doman Ty spać nie możesz?
Ja i tak wole żyć z przekonaniem że to są silniki volvo a nie renault
Jeśli chodzi o diesla to możliwe...
Co do spania to wiesz, człowiek w polsce śpi kiedy mu czas pozwala a nie kiedy ma taką potrzebę..... :p
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo 850 ) Silnik iskrowy -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.