Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: V70 2,5TDI 1998
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 20 Lis 2010, 22:46
Temat postu:
nierówna praca 2,5TDI 140KM 5-cyl w ruchu
Witam szanownych forumowiczów.
Jestem od niedawna posiadaczem volvo V70 98 rok z silnikiem 5- cylindrowym VW 2,5TDI D5252T. Mam nadzieję, że szanowni Koledzy/Kolerzani pomożecie mi z problemem dotyczącym właśnie silnika od VW. Silnik miał zdiagnozowany (z błędów w kompie) błąd pompy paliwa-wtryskowej - kontrolka z lambdą się świeciła. Obiawy to lekko nierówna praca silnika na obrotach 1200-1600 obr /min i co później się okazało nierówna praca silnika przy hamowaniu, po zatrzymaniu silnik wyrównywał obrory.Wymieniłam w serwisie nastawnik po regeneracji, błąd skasowany i nie powraca. Próba wykonana na odcinku 20 km w mieście wykazała znaczną poprawą, a nawet wydawało mi się, że jest OK. Dzisiaj po tej operacji przejechałem ca 500 km i zaczeło się ponownie, nie mniej jednak bez kontrolki sygnalizującej błąd sterowania silnika.
I teraz coś na deser. Objawy nierównej pracy przy hamowaniu są nadal do zatrzymania potem praca równa. Te same objawy są również gdy silnik pracyje na wolnych równych obrotach, jest na luzie, druga osoba popych auto do prędkości powyżej ca 5 km i nagla zaczyna pracować jakby nie palił na wszystkich culindrach. To samo jest przy ruszaniu nawet delikatnym powyżej 5 km/godz "trzęsiawka" i równa praca po zatrzymaniu. Dodawanie gazu na luzie w tle wyczuwa się lekką nierówną pracę, ale trzyma wolne na 850. Jak można powiązać tą nazwijmy "trzęsiawkę" z ruchem pojazdu na luzie lub normalnie w czasie jazdy. Chciałby zaznaczyć, że miałem wymieniony wcześniej kompletny rozrząd, ów nastawnik, kąt wtrysku i znów lipa. Moze to pompa, ale gdy się pojazd tyczy jet żle, gdy stoi Ok, czy to może jakiś czujnik np. położenia wału, prędkości ale musiał by być połączony/zależny od pompy dawki itd. Dawką mechanik ustawił mi na gorącym silnikiem na 3,6mg/skok.
Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 1213 Skąd jesteś (miejscowość / region): zachodniopomorskie Posiadane auto: brak
Piwa: 124/3
Wysłany: Nie 21 Lis 2010, 11:37
Temat postu:
Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) nierówna praca 2,5TDI 140KM 5-cyl w ruchu
Proponuje podłączyć komputer i odczytać parametry ustawień pompy(dawka, kąt wtrysku,połozenie suwaka itp) jak silnik stoi i porównać z parametrami jak porusza się powyżej 5 km/h oczywiście też na luzie czyli z górki lub go pchać itp. Jaki kąt wtrysku masz ustawiony, ustawiany komputerem? Próbowałeś podmieniać zaworek w pompie ten od regulacji kąta wtrysku? albo lekko przestawić kąt wtrysku?
Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: V70 2,5TDI 1998
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 21 Lis 2010, 22:24
Temat postu:
Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) nierówna praca 2,5TDI 140KM 5-cyl w ruchu
kinniu napisał:
Jeszcze jedno pytanie czy ma znaczenie wciśnięcie pedału sprzęgła (o ile to nie automat)
Dziękuję za odpowiedź na mój post.
Jeśli chodzi o początek wtrysku nie znam nastaw, ale był ustawiany przed wymianą nastawnika, kasowany błąd pompy (kontrolka z lambdą, kóry przed wymianą nastawnika od razu wracał). Czynności wykonane w ASO Volvo. Poprawa początku wtrysku skutkowała bezproblemowym rozruchem, w stosunku do wcześnijszego problematycznego tzn kilka obrotów rozrusznika.
Jeśli chodzi o "trzęsiawkę" to występuje przy hamowaniu z wciśniętym sprzęgłem lub na luzie. Co ciekawe zobserwowałem ostatnio, że jak przejadę po dziuerawej jezdni i mnie solidnie wytrzęsie to zdarza się, że trzęsiawka może nie wystąpić. Ale generalnie jest przy każdym hamowaniu. Nie posiadam VAG-a i stosownego interfejsu, ale z chęcią kupię coś co będzie pasowało do mojego volvo i posłuży do regulacji początku wtrysku, dawek itd Może jakieś sugestie.
Pomysł z podłaczeniem do PC i porównanie qwskazań na postoju i w czsie tych 5km/h jest oczywiści możliwe tylko gdy będę miał sprzęt. CZy zawór EGR może być przyczyną nierównej pracy ? W górnej części przy króccu podciśnienia pod grzybkiem są otwory. Widziałem tam zakopcenia spalinami. Ale co z problemem w czsie jazdy. Może to czujnik prędkości ? Prosze pamiętać, że auto ma moc , przyspieszenia nawet przy gwałtownym wciśnieciu (puszcza trochę dymku ale idzie ). Rozważam wyjęcie pompy i oddanie jej do serwisu disla na generalny przegląd. Aha może jeszcze problem daje wtrysk sterujący, Możecie mi powiedzieć jakie sjest jego zadanie.
Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: V70 2,5TDI 1998
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 21 Lis 2010, 23:00
Temat postu:
Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) nierówna praca 2,5TDI 140KM 5-cyl w ruchu
kinniu napisał:
Proponuje podłączyć komputer i odczytać parametry ustawień pompy(dawka, kąt wtrysku,połozenie suwaka itp) jak silnik stoi i porównać z parametrami jak porusza się powyżej 5 km/h oczywiście też na luzie czyli z górki lub go pchać itp. Jaki kąt wtrysku masz ustawiony, ustawiany komputerem? Próbowałeś podmieniać zaworek w pompie ten od regulacji kąta wtrysku? albo lekko przestawić kąt wtrysku?
Niestety nie wiem co to za zaworek do regulacji kąta wtrysku. Widziałem jak ASO mechanik ustawiał mi początek wtrysku. Tak jak czytałem ruatawiał pompę specjalnym kluczem, potem uruchamiał silnik i sprawczał na PC wskazania. CZynności był powtarzane kilka razy. _________________ Maciej
Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 1213 Skąd jesteś (miejscowość / region): zachodniopomorskie Posiadane auto: brak
Piwa: 124/3
Wysłany: Pon 22 Lis 2010, 20:05
Temat postu:
Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) nierówna praca 2,5TDI 140KM 5-cyl w ruchu
Jak ustawiali w aso na podstawie wskazań z kompa to lepiej już nie można ustawić kata wtrysku.
Zaworek kąta wtrysku jest pod głowicą rozdzielacza, zamieszczam link do zdjęcia słabo na nim go widać ale lepszego nie znalazłem. Do tego zaworka idzie kabel czarny ten grubszy bo cieńszy idzie do zaworka "stop" u góry głowicy rozdzielacza.(drugie zdjęcie)
http://moto.gratka.pl/tresc/galeria/11815775_A.html#
Cytat:
Rozważam wyjęcie pompy i oddanie jej do serwisu disla na generalny przegląd
Jeśłi to nie jest duży koszt to można to zrobić bo wtedy wykluczy się pompe a taki przegląd nie zaszkodzi a może okazać się że pomoże.
Co do komputera diagnostycznego do takiego auta to niestety nie mogę nic doradzić może koledzy z forum napiszą.
Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: V70 2,5TDI 1998
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 24 Lis 2010, 23:16
Temat postu:
równa prac 2,5 TDI w ruchu
kinniu napisał:
Jak ustawiali w aso na podstawie wskazań z kompa to lepiej już nie można ustawić kata wtrysku.
Zaworek kąta wtrysku jest pod głowicą rozdzielacza, zamieszczam link do zdjęcia słabo na nim go widać ale lepszego nie znalazłem. Do tego zaworka idzie kabel czarny ten grubszy bo cieńszy idzie do zaworka "stop" u góry głowicy rozdzielacza.(drugie zdjęcie)
http://moto.gratka.pl/tresc/galeria/11815775_A.html#
Cytat:
Rozważam wyjęcie pompy i oddanie jej do serwisu disla na generalny przegląd
Jeśłi to nie jest duży koszt to można to zrobić bo wtedy wykluczy się pompe a taki przegląd nie zaszkodzi a może okazać się że pomoże.
Co do komputera diagnostycznego do takiego auta to niestety nie mogę nic doradzić może koledzy z forum napiszą.
Dzięki z odpowiedź.
Okazuje się, że usterka jest oresowa. Dzisiejszy dzień zaplanowałem z wizytą w serwisie disla, i chyba moje volvo się przejęło. Cały dzień nie był trzęsiawki z wyjątkiem jednego czy dwóch hamowań. Praca na obrotach 1000 do 2000 obr/min nadal w tle słychać niską kulturę pracy (jakby nie przepalał dobrze na którymś cylindrze). Miałem z mechanikiem podłączyć się z PC w czasie jazdy, ale bez trwałej usterki to kicha. Jak znam życie to będzie "trzęsiawka" jutro.
Relacj zdam jak to się zakończyła.
Pozdrawiam Maciej _________________ Maciej
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.