Przepraszam jeśli zakladam temat ,który już był ale podpięłam się pod istniejące pytanie i wcięło mi całe zapytanie ,szukam i szukam po forum i nic.
Proszę zatem o pomoc : w trakcie dzisiejszej jazdy do pracy strzałka wskazująca poziom temperatury nagle wskoczyła na czerwone pole.Po otwarciu maski nic nie wskazywało na jakąś usterkę ,wszystkie płyny były w normie.Auto stało przez cały prawie dzień a mimo to jak uruchomiłam to wskazówka od razu poleciała na czerwone pole ,a ogrzewanie nie działa.Czy to oznacza zepsuty termostat.Będę wdzięczna za odpowiedź.Dodam ,że wszystkie płyny są uzupełnione.
Re: ( Volvo S80 ) Temperatura wody na czerwonym polu
mackov60 napisał:
jedź do mechanika ...byle szybko!!!!!!!!!!!!!!!! bardzo szybko!!!!!!!!!!1111
Kolego jak nie masz nic treściwego do napisania to nie pisz. Tutaj sobie pomagamy, a nie drwimy.
pani_sylwia napisał:
Auto stało przez cały prawie dzień a mimo to jak uruchomiłam to wskazówka od razu poleciała na czerwone pole...
Czyli jeżeli dobrze zrozumiałem to na zimnym silniku od razu po odpaleniu Ci się "zagrzał"? Niemożliwe. Obstawiałbym raczej uszkodzony czujnik temperatury. Zapowietrzony układ? Raczej nie, sam się nie zapowietrzył z niczego, raczej. _________________ Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 1024 Skąd jesteś (miejscowość / region): warmia-mazury Posiadane auto: opel omega b 2,0 8v benzyna, peugot 307,2.0 benzyna, Skuter Piaggio i Romet
Piwa: 42/43
Wysłany: Sob 27 Lis 2010, 22:00
Temat postu:
Re: ( Volvo S80 ) Temperatura wody na czerwonym polu
odkręć korek wlewu płynu i odpal auto aż ze 2 razy włączy się wiatrak chłodnicy i dolewaj płyny. i zgaś poczekaj z 20 minut i znów tak do włączenia wiatraka i na koniec zakręć korek _________________ http://otobiznes.pl/cs2450-serwis-skuterow
'ZPA'
Re: ( Volvo S80 ) Temperatura wody na czerwonym polu
jestem absolutnie poważny!!!!! to niczego dobrego nie wróży...... generalnie jeśli doszło do zagotowania płynu chłodzącego to czeka Cię być może poważny remont!! może tylko doszło do zapowietrzenia układu ...... i jeśli nie nastąpiły w/w objawy to czeka Cię być może tylko wymiana termostatu( który się zacina) lub tylko odpowietrzenie układu!!!
tak obracowo....
silnik jest chłodzony Cieczą... układ jest układem zamkniętym...czyli nie powinien mieć powietrza w układzie..... zapowietrzenie układu polega na tym że gdzieś po drodze w układzie zrobił się "bombel powietrza i ciecz chłodząca nie jest przesuwana dalej jak w tekim krwiobiegu powstanie zator... silnik sie nagrzewa dalej ciecz chłodząca co powoduje podniesienie jej temperatury i zagotowanie gotowe.... jak się gotuje powstaje naturalnie para wodna która musi gdzieś znaleźć ujście i albo znajdzie przez zbiorniczek wyrównawczy w komorze silnika albo przez silnik..... czyli wydmucha uszczelkę pod głowicą!!!!! a to już remont silnika...... tak to przeważnie bywa....... ale czy ma coś do tego instalacja gazowa......nie mam pojęcia!!!!
uszkodzenie czujnika temperatury też może być przyczyną... zgadzam się .... kiedyś jego uszkodzenie " w lecie" spowodowało u mnie we fiaciku jeszcze błyskawiczne jego zagotowanie!!!
z ressztą z każdym z tych przypadków objawy te same!!
Re: ( Volvo S80 ) Temperatura wody na czerwonym polu
baton208 napisał:
mackov60 napisał:
jedź do mechanika ...byle szybko!!!!!!!!!!!!!!!! bardzo szybko!!!!!!!!!!1111
Kolego jak nie masz nic treściwego do napisania to nie pisz. Tutaj sobie pomagamy, a nie drwimy.
pani_sylwia napisał:
Auto stało przez cały prawie dzień a mimo to jak uruchomiłam to wskazówka od razu poleciała na czerwone pole...
Czyli jeżeli dobrze zrozumiałem to na zimnym silniku od razu po odpaleniu Ci się "zagrzał"? Niemożliwe. Obstawiałbym raczej uszkodzony czujnik temperatury. Zapowietrzony układ? Raczej nie, sam się nie zapowietrzył z niczego, raczej.
Dokładnie ,po uruchomieniu momentalnie strzałka poleciała na czerwone pole,natomiast w trakcie jazdy nawet jak podkręciłam ogrzewanie to i tak leciało letnie powietrze
Re: ( Volvo S80 ) Temperatura wody na czerwonym polu
mackov60 napisał:
jestem absolutnie poważny!!!!! to niczego dobrego nie wróży...... generalnie jeśli doszło do zagotowania płynu chłodzącego to czeka Cię być może poważny remont!! może tylko doszło do zapowietrzenia układu ...... i jeśli nie nastąpiły w/w objawy to czeka Cię być może tylko wymiana termostatu( który się zacina) lub tylko odpowietrzenie układu!!!
tak obracowo....
silnik jest chłodzony Cieczą... układ jest układem zamkniętym...czyli nie powinien mieć powietrza w układzie..... zapowietrzenie układu polega na tym że gdzieś po drodze w układzie zrobił się "bombel powietrza i ciecz chłodząca nie jest przesuwana dalej jak w tekim krwiobiegu powstanie zator... silnik sie nagrzewa dalej ciecz chłodząca co powoduje podniesienie jej temperatury i zagotowanie gotowe.... jak się gotuje powstaje naturalnie para wodna która musi gdzieś znaleźć ujście i albo znajdzie przez zbiorniczek wyrównawczy w komorze silnika albo przez silnik..... czyli wydmucha uszczelkę pod głowicą!!!!! a to już remont silnika...... tak to przeważnie bywa....... ale czy ma coś do tego instalacja gazowa......nie mam pojęcia!!!!
Kurcze no to pech dzięki za wyjaśnienie,szukam mechanika w takim razie , mam tylko nadzieję że to jednak czujnik bo jak wspomniałam mam do przejechania z pracy ok 10 km i silnik pracował jak dotychczas bez zakłóceń.No i pytanie czy na tablicy nie powinien pojawić się jakiś "alarm"?
Re: ( Volvo S80 ) Temperatura wody na czerwonym polu
emilek napisał:
odkręć korek wlewu płynu i odpal auto aż ze 2 razy włączy się wiatrak chłodnicy i dolewaj płyny. i zgaś poczekaj z 20 minut i znów tak do włączenia wiatraka i na koniec zakręć korek
Chwytam się każdej rady więc jutro od razu wypróbuję,dziękuję
Re: ( Volvo S80 ) Temperatura wody na czerwonym polu
emilek napisał:
odkręć korek wlewu płynu i odpal auto aż ze 2 razy włączy się wiatrak chłodnicy i dolewaj płyny. i zgaś poczekaj z 20 minut i znów tak do włączenia wiatraka i na koniec zakręć korek
Re: ( Volvo S80 ) Temperatura wody na czerwonym polu
zastanawiam się czy możliwe jest żeby układ był tak zapowietrzony że w swojej większej części był pusty........ wtedy miało by to sens.....!!! w silniku są 2 czujniki (je sli dobrze pamiętam) jeden przy chłodnicy( ten uruchamia między innymi wentylator) 2 w silniku ten jest odpowiedzialny między innymi za wskazania temperatury....!!!
załóżmy że jest tak zapowietrzony że akurat gdzieś w okolicy tego 2 czujnika........
co o tym myślicie!!!!
volvo mam od niedawna ale z zasad mechaniki pamiętam że tak to funkcjonuje... więc nie sądzę żeby szwedzi zrobili coś inaczej niż większość świata to nie CCCP
Ostatnio zmieniony przez mackov60 dnia Nie 28 Lis 2010, 11:10, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S80 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.