Witam
1. Od jakiegoś czasu koło podczas buksowania wydaje dziwny dźwięk tak jakby przegub strzelał lub przepuszczał ale koło kręci. Po wyłączeniu STC koło buksuje normalnie bez żadnych dziwnych dźwięków
2.Teraz jak spadł śnieg to podczas hamowania prawe koło się tak jakby blokuje i słychać dość głośny dźwięk taki jak przy zużytych klockach. Byłem u mechanika i on mi powiedział że klocki i tarcze nie są zużyte i to prawdopodobnie czujnik od ABS.
Komputer pokładowy w samochodzie w obu przypadkach nic nie wskazuje. Po podłączeniu pod komputer u mechanika też nic nie znaleziono, nie znaleziono również uszkodzeń mechanicznych ani fizycznych. Panowie jak ma ktoś pojęcie to pomóżcie. Już nie mam pojęcia co to jest a na piątek potrzebne mi auto na dłuższą trasę i muszę się z tym problemem uporać.
Witam
Odglosy ktore opisujesz sa zwiazane z praca ukladu kontroli trakcji STC - uklad ten jest dodatkowa "funkcja ABS-u"i ma na celu zapobieganie poslizgowi kol napedzanych podczas rozpedzania auta.
Dzialanie systemu STC ogranicza sie do krotkotrwalego przyhamowywania kola ktore zaczyna sie slizgac i jednoczesne zmniejszenie mocy silnika(odczuwa sie "utrate mocy").
Podczas dzialania systemu zaswieca sie ... a wlasciwie to miga zolta kontrolka z symbolem sliskiej nawierzchni . Uklad dziala dosc halasliwie i odglosy jego pracy moga przypominac rozsypujaca sie przekladnie ... Jesli po nacisnieciu przycisku STC - czyli wylaczeniu funkcji odglosy zanikaja , uklad ABS dziala prawidlowo i elektronika nie rejestruje bledow to prawdopodobnie "wszystko jest OK"
Jak chodzi o odglosy przy hamowaniu to sprobuj zahamowac na suchej drodze / tam gdzie nie ma sniegu - zobaczysz ,czy to ABS czy moze jednak jakas usterka.
pozdrawiam Tomek B
Dołączył: 03 Cze 2010 Posty: 140 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów, London Posiadane auto: S60 D5 2002
Piwa: 13/3
Wysłany: Pon 29 Lis 2010, 22:12
Temat postu:
Re: ( Volvo S60 ) Problem z ABS i STC
kolego Tomku B. tak sie sklada ze ja tez ostatnio chcialem przetestowac ten uklad STC bo nie mialem wczesniej z nim doczyniena i korzystajac ze sporego sniegu chcialem zobaczyc jak to dziala. Musze stwierdzic ze absolutnie nie wydaje on zadnych dzwinych dzwiekow a juz na pewno nic przypominajacego rozsypujace sie przekladnie . Poprostu przyspieszam czuje jakby brakowalo mocy i kola przestaja boksowac wszystko gladziutko i cichutko. Testowalem to na 300km trasie takze az nader czesto sobie dociskalem pedal gazu na glebszym sniegu - tak mi sie spodobalo dzialanie tego STC heh mam chyab taka sama volvine jak kolega czyli s60 d5 02'. Co prawda w lecie tez probowalem ruszyc " z kopyta" i wtedy slyszalem jakies dziwne trzepanie kolami ale myslalem ze to przez opony?? no chyba ze ten stystem inaczej zachowuje sie na drodze calkowicie pokrytej sniegiem a inaczej na suchej / mokrej nawierzchni. Ostatnio jechalem z kumpem fabia i mial asc czy cos ale to to samo co w volvo stc i dzialalo jak u mnie - nie wydawalo zadnych halasow
kolego Tomku B. tak sie sklada ze ja tez ostatnio chcialem przetestowac ten uklad STC bo nie mialem wczesniej z nim doczyniena i korzystajac ze sporego sniegu chcialem zobaczyc jak to dziala. Musze stwierdzic ze absolutnie nie wydaje on zadnych dzwinych dzwiekow a juz na pewno nic przypominajacego rozsypujace sie przekladnie . Poprostu przyspieszam czuje jakby brakowalo mocy i kola przestaja boksowac wszystko gladziutko i cichutko. Testowalem to na 300km trasie takze az nader czesto sobie dociskalem pedal gazu na glebszym sniegu - tak mi sie spodobalo dzialanie tego STC heh mam chyab taka sama volvine jak kolega czyli s60 d5 02'. Co prawda w lecie tez probowalem ruszyc " z kopyta" i wtedy slyszalem jakies dziwne trzepanie kolami ale myslalem ze to przez opony?? no chyba ze ten stystem inaczej zachowuje sie na drodze calkowicie pokrytej sniegiem a inaczej na suchej / mokrej nawierzchni. Ostatnio jechalem z kumpem fabia i mial asc czy cos ale to to samo co w volvo stc i dzialalo jak u mnie - nie wydawalo zadnych halasow
a bo widzisz kolego pegazie "przetestowales" STC w swoim bolidzie z 2002 i juz jestes ekspert . A moze nie wszystkie S60 maja taki sam uklad STC ? moze na przyklad roczniki 2001 maja starsza wersje ukladu rownie halasliwa jak w starych S/V 70 z lat 90-tych .
Z pelnym szacunkiem dla Twoich przekonan i dla tego co Piszesz bede obstawal przy swoim tj : Uklad STC w samochodach volvo moze podczas prasy wydawac bardzo podejrzane "chrobotania" , a natezenie "halasu" jest rozne zaleznie od wersji ukladu i karoserii w ktorej uklad jest zamontowany.
A ja dzisiaj też po śniegu jeździłem i w momencie gdy pokazywała się kontrolka od DSTC czyli działał układ to było słychać takie ciche "kszsz" _________________ S60 D5
Wysokie koszty utrzymania, drogie części? Zawsze można sprzedać... Ale jak się z nim rozstać?????
Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: V70 II 2.4 170hp
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 09 Sty 2011, 12:20
Temat postu:
Re: ( Volvo S60 ) Problem z ABS i STC
dziwne głośne chrobotanie podczas działania absu bądz stc to objaw padającej pompy abs/stc
przerabiałem kilka dni temu ten problem w v70 2.4
po wymianie pompy na inną (używkę) dźwięki z kabiny kierowcy są już niesłyszalne
bledow nie wywali, bo system pracuje prawidłowo, niemniej jednak głośna praca pompy może zwiastować jej awarie
Nie wiem jak ma byc, czy ma halasowac czy nie ale u mnie np podczas dzialania DSTC nie slychac nic, tylko tak jak ktorys z kolegow napisal czuje tylko jakby brakowalo mocy. Natomiast podczas dzialania ABS slychac chrobotanie, ale to chyba normalne w kazdym aucie ktory ma ABS slychac chrobotanie.
Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: V70 II 2.4 170hp
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 09 Sty 2011, 14:21
Temat postu:
Re: ( Volvo S60 ) Problem z ABS i STC
tak czy siak to chrobotanie nie powinno być zbyt głośne, bo za przyhamowanie kół odpowiada właśnie ta pompa
u mnie zarówno stc jak i abs działał bardzo głośno (w zimie to dość irytujące)
sterownik natomiast wysyła info do kompa o ile trzeba zmniejszyć moc
zatem jeśli chcemy się pościągać to lepiej stc wyłączyć
zróbcie prosty test - ośnieżona droga, jedziemy 30kmh i wciskamy do dechy z stc/dstc - będzie słychać działanie mechanizmu i auto powoli będzie sie rozpędzać, a obroty będą rosły powoli
teraz wyłączcie system - i momentalnie osiągniecie 5-6tyś obrotów
tak czy siak nigdy podczas normalnej jazdy nei wyłączam stc, raz uratował mnie z poślizgu podczas wyprzedzania na śliskiej zaśnieżonej drodze
przydatne jest także podczas wyjeżdżania z zasp czy wysokiego śniegu
normalnie ten system ma pracować, aby go nie było słychać zbytnio z kabiny, jeśli dźwięki dobiegające do nas będą na prawdę głośne, to polecam zbadać problem, zanim pompa padnie całkowicie
A moim zdaniem nie ma co szukać dziury w całym. Chrobota sobie - ok. Przecież nie jeździmy ciągle na ABS-ie albo DSTC/STC. Raz na jakiś czas się załączy jeśli trzeba i tyle. Co nam da diagnoza tego chrobotania? A tyle, że dowiemy się, że trzeba wymienić pompę i objawy znikną. Bo nawet nie wiadomo czy tę pompę da się naprawić, pewnie każdy nam zaleci wymianę w całości. Ale skoro to działa to po co wymieniać? Jak padnie całkowicie to się wymieni. _________________ S60 D5
Wysokie koszty utrzymania, drogie części? Zawsze można sprzedać... Ale jak się z nim rozstać?????
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S60 ) Układ jezdny- układ hamulcowy-zawieszenie-układ kierowniczy
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.