Panownie, mam zapytanie. Mianowicie jak temperaturka spada ponizej 0 stopni, mam problem z dogrzaniem auta "a co za tym idzie, wiecej pali" Na wskazniku temperatury jest dosłownie w polowie, pomioedzy 90 a najnizsza skala. Domyslam sie ze jest wina termostatu który najprawdopodobniej padł i jest cały czas duży obieg i silnik sie nie dogrzewa. A tym samym jest zimno w kabinie. Ale wole zapytac, gdyż moze ktos miał podobny problem.
Na początek zasłoń chłodnicę, ja wymieniłem termostat i nie pomogło. dopiero jak zasłoniłem chłodnicę pomogło.Trzeba tylko pamiętać żeby odkryć jak się ociepli. _________________ I Ty możesz uratować komuś życie!!!! Obejrzyj i uratuj komuś życie !!!
http://www.youtube.com/watch?v=xxqC5O7Dahs www.dkms.pl Otwórz Drużyna szpiku Masz Dar www.youtube.com
Otwórz
Drużyna szpiku Masz Dar
www.youtube.com
Jak tylko temperatura spada poniżej 0, to zawsze zasłaniam chłodnicę. Pytałem mechanika, mówił, że termostat można wymienić, to silnik być może będzie sie szybcied rozgrzewał, ale to ze jest zimno w kabinie, to podobno może być zamulona nagrzewnica.
Miałem ten sam problem - Volvo S40 1.9 TD '97. W pierwszej kolejności wymiana termostatu i co? I NIC. Leży teraz w garażu dobry termostat. Pomogło przysłonięcie chłodnicy, ale nie za dużo - około 1/3 powierzchni. Auto zaczęło się dogrzewać i w kabinie ciepło.
Co do elektrycznego dogrzewania na małym obiegu to z tego co mi wiadomo to mają to silniki Renaulta, a ty masz chyba VW więc ciebie to nie powinno dotyczyć.
volvo s/v40 nie miały silników szmelcwagena tylko renault a potem citroena niby od forda. Myli tylko napis tdi który ma zarezerwowany vag ale żeby się dowartościować doklejają go sobie użytkownicy innych marek
Pawelsonx możesz mieć dużo racji w tym co piszesz na temat marek silników, jednakże myślę, że jedynym rozwiazaniem problemu niedogrzanego silnika jest przysłonięcie chłodnicy. Koledzy w S60 i S80 mają ten sam problem i radzą sobie właśnie w ten sposób. Volvo chyba już tak ma
Ja mam już drugie Volvo i z dogrzewaniem silnika nigdy nie miałem kłopotów najpierw s40 2.0t 160km a teraz C70 2.0t 20V kręcąc silnik do 2-2.5tyś obrotów (nie wyżej dopóki się nie rozgrzał żeby turbina weszła na wysokie obroty dopiero przy ciepłym oleju) nawet przy -20 po 5 km był ciepły a jeżeli chodzi o c70 to już po 3 km ma "swoją" temperaturę ale obydwa te silniki są Szweckim projektem i szwedzką produkcją. Niema innej możliwości niż termostat. Mógł się zaciąć na dużym obiegu. Ja na twoim miejscy nie martwił bym się tym że spalanie większe tylko tym że niedogrzany silnik traci na żywotności turbina również. W przypadku silnika jest to powolny proces niszczenia ale turbina może się rozsypać bardzo szybko.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.