witam! moje volvo kopci na czarno. zupełnie jak diesel. wymieniłem zepsutą sondę lambda. dymi jakby mniej, ale dymi. nie zauważyłem spadku osiągów. oleju nie ubywa. zużycie paliwa na poziomie ciężarówki (ponad 20L). komputer pokazuje błąd 121. proszę o jakieś rady. gdzie szukać przyczyny? z góry dziękuję.
komputer resetowałem. po jakimś czasie błąd powraca. czy przepływomierz to taki mały gwizdek na wylocie obudowy filtra powietrza? czy to może być przyczyną takiego spalania?
Błąd 121:
MAP sensor signal absent or faulty-sygnału z czujnika MAP nieobecny lub uszkodzony
Przepływomierz do wymiany-najprawdopodobniej, ale niekoniecznie.
Spróbuj na początek zresetować komputer.
W 10v nie ma przepływomierza jest czujnik temp powietrza czyli ten gwizdek na obudowie filtra- mozesz go wymienic to nic nie szkodzi a koszt ok 30 zł wiec dla świętego spokoju.
A cos więcej opisz? zaczął dymic nagle czy taki kupiles, jak sie zachowuje płyn chłodniczy?
no to zabieraj sie za map sensor, powinna isc do niego rureczka z okolic kolektora ssacego/silnika krokowego. zbadaj czy pokazuje jakies wartosci w zaleznosci od dodania gazu (omomerzem). Jak masz mozliwosc sprawdz kompresje. Wydaje mi sie ze skoro nie dymi olejem to jest to spowodowane złą mieszanka (za bogatą) czyli tak jak wyzej napisalem sprawdz map sensor. Jak juz to sprawdzisz to wes sie za wtryski. Komputer pokazuje błąd wtryskiwaczy kiedy wogóle nie dzialaja lub są odłączone ale kiedy bedą lały bo są uszkodzone lub zasyfione to komputer o tym nie powie. A no i odrazu sprawdz czy zawor cisnienia na listwie wtryskowej jest dobry (u mnie np przeciekal i lało się paliwo do kolektora i go zalewało)
dawno mnie tu nie było. problem spalania i kopcenia usunąłem i dziękuję za podpowiedzi.poprzedni właściciel usunął tą rureczkę, a na miejsce gdzie dochodzi ona do kolektora ssącego założył oryginalną zaślepkę. przez to, miałem problem ze znalezieniem MAP-Sensora. wystarczyło dopasowanie rurki i zużycie spadło o ponad 10L. teraz pojawił się inny kłopot: dławi się przy przyspieszaniu (nie zawsze). na luzie gładko wchodzi na obroty. na wolnych obrotach czasem trzyma za wysokie (1500), a czasem falują 1500 i w dół. zdarza się, że po chwili z 1500 zejdzie na nieco poniżej 1000.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo 850 ) Silnik iskrowy -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.