Dołączył: 03 Cze 2010 Posty: 140 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów, London Posiadane auto: S60 D5 2002
Piwa: 13/3
Wysłany: Nie 05 Gru 2010, 13:05
Temat postu:
S60 d5 odpalanie w silnym mrozie - jak to jest u was ?
Witam,
To pierwsza zima mojego auta oraz pierwszy diesel. Nigdy wczesniej nie mialem totez nie wiem jak powinno byc. Dzisiaj rano bylo kolo -14 st. Pierwszy raz odpalalem w tak silnym mrozie i za pierwszym razem nie poszlo. Nagrzalem swiece drugi raz i pokrecilem pare razy - troche slabo krecilo. Za trzecim nagrzaniem i pokreceniem chwile odpalilo. Pierwsze 10 sek. silnik chodzil jak czolg, jakby sie mial rozsypac ale po chwili zaczelo normalnie dzialac. Olej swiezutki Castrol Edge Diesel 0W-30. Jak to jest u was czy opisane przezemnie objawy sa zupelnie prawidlowe? Jakby bylo -30 to chyba bym nie odpalil skoro przy -14 poszlo za 3 razem. Normalnie palil na dyk jak bylo tak do -7.
Re: ( Volvo S60 ) S60 d5 odpalanie w silnym mrozie - jak to jest u was ?
Grzeje swiece 2 razy i odpalam za pierwszym razem silnik tak jak napisałes również u mnie chodzi przez pierwsze dziesieć sekund jak czołg (olej 0w40) obrotomierz na 1000 obr stoi, a po chwili jest juz normalnie wiec ten typ chyba tak ma
Re: ( Volvo S60 ) S60 d5 odpalanie w silnym mrozie - jak to jest u was ?
nie grzejcie świec na 2 lub więcej razy bo to zmniejsza ich żywotność i efektywność grzania musi odpalić przy pierwszym podgrzaniu bo po zgaśnięciu kontrolki świece jeszcze długo wykonują prace grzania co do odgłosu czołgu lub traktora zimny olej potrzebuje kilku chwil za min rozjedzie się po silniku _________________
Gdybym się mylił... poprawcie mnie
Piwko jak pomogłem
Witam
Jak chodzi o mojego D5 to najnizsza temperatuta przy ktorej go odpalalem bez wczesniejszego podgrzania ogrzewaczem paliwowym bylo -18`i odpalil od piewszego zakrecenia (po jednorazowym podgrzaniu swiecami). Obroty po odpaleniu idealnie rowne okolo 1000rpm . Olej castrol 5W/40 wymieniany co okolo 10 000 km . Przebieg - znaczny .
Jesli silnik diesla pracuje nierowno po odpaleniu na zimno , lub trudno odpala na zimno to pierwsza rzecza do sprawdzenia / wymiany sa swiece zarowe. Swiece zarowe poza podgrzewaniem przed rozruchem (gdy lampka swiec sie swieci) pracuja tez po odpaleniu - chodzi o ulatwienie samozaplonu w cylindrze i "spowolnienie " samego zaplonu/spalania. Jesli ktoras swieca nie pracuje badz pracuje niewystarczjaco skutecznie - silnik bedzie odpalal ociezale a po odpaleniu bedzie wibrowal o wiele bardziej niz "powinien" do tego odglos spalania paliwa bedzie bardzo "ostry".
Przyczyn klopotow z uruchamianiem moze byc o wiele wiecej ale jesli silnik nie sprawia zadnych innych klopotow poza nierowna praca zimno , to naogol winne sa swiece zarowe.
pozdrawiam Tomek B.
Dołączył: 03 Cze 2010 Posty: 140 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów, London Posiadane auto: S60 D5 2002
Piwa: 13/3
Wysłany: Nie 05 Gru 2010, 16:24
Temat postu:
Re: ( Volvo S60 ) S60 d5 odpalanie w silnym mrozie - jak to jest u was ?
Czy ktos podpowie jak sprawdzic te swiece? Wiem ze najlepiej bylo by wykrecic kazda i sprawdzac jak "swieci" ale nie mam klucza dymometrycznego czy jak tam to sie pisze, nie chce ukrecic swiecy lub jej nie dokrecic. Wiem ze mozna zrobic to miernikiem bez wykrecania ale nie znam wartosci tych pradow? Przepraszam jesli taki tematu juz byl, szukalem w google ale nikt konkretnie nie pisal o s60 dlatego pytam tu. Czyli Panowie rzuccie jakims sprawdzonym sposobem przetestowania swiec. Z gory dzieki
#####################
Wlasnie cos znalazlem sensownego:
Glow plugs:
PTC resistor
Voltage - 12V
New glow plug = 0.685 ohm +/- 0.08 ohm (20°C) between the terminal pin and the glow plug body. The resistance between the terminal pin and the glow plug body must not be infinite.
Czyli po naszemu: Dla nowej swiecy rezystancja pomiedzy stykiem plusa swiecy a jej obudowa (masa) w temp 20 st C powinna wynosic okolo 0.685 ohma. Rezystancja pomiedzy stykiem + swiecy a jej obudowa nie moze byc nieskonczona (czyli brak jakiegokolwiek oporu/polaczenia ewidentnie wskazujacy na uszkodzenie swiecy)
Pytanie tylko jak bardzo temp -10 st oraz wiek swiec wplynie na wartosc pomiaru. Anyway pytanie o Wasze sposoby testowania swiec jak najbardziej aktualne
Jeden kabelek z jednej strony przyczepiasz (owijasz) do "+" pod maską silnika, a drugą stroną do "+" w żarówce.
Drugi kabelek owijasz wokół masy żarówki, odczepiasz fajkę od świecy i w tym miejscu dotykasz drugą stroną kabelka połączonego z masą żarówki. Jeżeli żarówka zaświeci to znaczy, że świeca nam grzeje
Pozdrawiam! _________________ S60 D5
Wysokie koszty utrzymania, drogie części? Zawsze można sprzedać... Ale jak się z nim rozstać?????
Re: ( Volvo S60 ) S60 d5 odpalanie w silnym mrozie - jak to jest u was ?
pegaz666 napisał:
Czy ktos podpowie jak sprawdzic te swiece?
próbówka samochodowa z przewodem; plus z akumulatora zwierasz ze świeca jeśli się zapali działa ale nie jest to 100% pewności bo przepalone świece czasami mogą pokazać ze działają _________________
Gdybym się mylił... poprawcie mnie
Piwko jak pomogłem
Re: ( Volvo S60 ) S60 d5 odpalanie w silnym mrozie - jak to jest u was ?
Zupelna normalka jest to ze zimnym silnikiem "rzuca"a juz w szczegolnosci dieslem:)Co do odpalania..tamtej zimy wiadomo jakie byly mrozy...nie mialem wiekszych problemow
Re: ( Volvo S60 ) S60 d5 odpalanie w silnym mrozie - jak to jest u was ?
wiarygodne sprawdzenie swiec:
wykrecasz sciece wkładasz w kombinerki dotykasz nimi do minusa aku plusa dajesz kablem tam gdzie zakładasz fajke na swiece i widzisz jak swieca sie nagrzewa proste, wiarygodne,sprawdzone.
Dołączył: 03 Cze 2010 Posty: 140 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów, London Posiadane auto: S60 D5 2002
Piwa: 13/3
Wysłany: Pon 06 Gru 2010, 13:02
Temat postu:
Re: ( Volvo S60 ) S60 d5 odpalanie w silnym mrozie - jak to jest u was ?
Witam ponownie,
Dzieki wszysykim za odpowiedzi! Koledzy ale te wszystkie metody na zarowke to nic innego jak sprawdzenie czy swieca przewodzi prad. Wiec jak ktos ma miernik najzwyklejszy (15 zl w tesco) to szkoda sie w te kabelki i zarowki bawic, najszybciej to miernikiem wychodzi. Dotykasz w dwa miejsca i juz wszystko wiadomo. Pomierzylem u siebie okazalo sie ze pierwsza swieca od lewej nie przewodzila pradu czyli upalona. Cala reszta miala opor rzedu ok 1.4 - 1.5 ohma. Niby daleko od nominalu (0,685 ohm) ale wszystkie inne mialy podobnie, wiec skoro auto chodzi okej nie bede sie tego czepial. Nie sadze aby temp +3 st czyli o 17 nizsza niz ta ktorej dotyczy ta nominalna norma ani to ze swiece byly wkrecone az tak znieksztalcala wynik ale... nie szukam dziury w calym. Jedna swieczka upalona i to by mi sie zgadzalo o czym pisal Tomek B ze przy silnym mrozie silnik zle odpala i wydaje dziwne dzwieki bo poprostu jeden baniak ma problemy z samozaplonem. Zamowilem uzywke swiece oryginalna, bo nie chcialem wymieniac calego kompletu. Zeby bylo w podobnym stanie, ponoc jej stan to igla, bardzo czysta itp. Na salonie volvo krzykneli mi 143,96 a tu mam za 41 z wysylka.
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 100 Skąd jesteś (miejscowość / region): Strzelin Posiadane auto: Volvo V70 2,4 D 2006r 163 km,
Piwa: 12/6
Wysłany: Nie 12 Gru 2010, 18:38
Temat postu:
Re: ( Volvo S60 ) S60 d5 odpalanie w silnym mrozie - jak to jest u was ?
wracając do tego że chodzi jak czołg, olej w każdym aucie gęstnieje,poza tym spływa do miski,i zanim się smok zaciągnie go do góry i rozgrzeje to silnik chodzi "na sucho" i słychać hydraulikę, jak już dostaje oleju , to się wycisza , dlatego nie zostawiać auta w zimie na postoju "żeby się zagrzało" bo zwyczajnie w powolnym tempie się go zajeżdża, lepiej wsiąść i jechać niż stać i czekać a co do odpalania to największy mróz w jakim paliłem to -18 i złapał za czwartym razem, wcześniej palił i gasł, warto też wciskać sprzęgło odciążamy silnik i niedogrzewać świec bo jak przedmówcy pisali skraca się ich żywotność[/list]
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S60 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.