Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszzan
Stały Bywalec
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 220 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelszczyzna Posiadane auto: VW Passat B5 1.9TDI; Volvo S60 2.4D5
Piwa: 5/8
|
|
Powrót do góry |
|
|
pysi
Debiutant
Dołączył: 29 Wrz 2010 Posty: 33 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów Posiadane auto: Volvo S60 2.0T
Piwa: 1/5
|
Wysłany: Nie 05 Gru 2010, 21:26
Temat postu: Re: ( Volvo S60 ) "syk" w okolicy pedału hamulca D5 Automat |
|
|
miałem takie coś, pomogła wymiana serwa hamulca. Z tego co pamiętam zapłaciłem chyba koło 450zł z wymianą, oczywiście używka |
|
Powrót do góry |
|
|
Tomek B
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 395 Skąd jesteś (miejscowość / region): Moss/Norwegia Posiadane auto: Volvo v70 D5 2004 , volvo 760 turbo
Piwa: 85/0
|
Wysłany: Nie 05 Gru 2010, 21:34
Temat postu: syczenie obok pedalu hamulca |
|
|
Witam
O tym juz na forum bylo...
To syczenie to objaw peknietej membrany w "puszce" wspomagania hamulcow. Naprawa - wymiany calej "puszki". Gdybys mial samochod z silnikiem benzynowym , to ta nieszczelnosc mogla by zaklucac prace silnika (ciagnal by "lewe powietrze") . Ty masz diesla , wiec nieszczelnosc nie bedzie wplywala na prace silnika ... przy duzej nieszczelnosci , jesli pompa podcisnieniowa nie nadazala by z pompowaniem - to moglbys miec klopoty ze sterowaniem praca turbiny.
Usterke musisz mozliwie szybko usunac - bo jesli stracilbys wspomaganie pedal hamulca bedzie diabelnie twardy i nawet zatrzymanie auta jadacego tylko 40 km/h jest wyzwaniem (testowalem)
pozdrawiam Tomek B. |
|
Powrót do góry |
|
|
lukaszzan
Stały Bywalec
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 220 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelszczyzna Posiadane auto: VW Passat B5 1.9TDI; Volvo S60 2.4D5
Piwa: 5/8
|
Wysłany: Nie 05 Gru 2010, 22:30
Temat postu: Re: ( Volvo S60 ) "syk" w okolicy pedału hamulca D5 Automat |
|
|
Puszka wspomagania hamulca, czyli Tomku B chodzi o "Serwo" wspomniane przez kolegę wyżej? _________________ S60 D5
Wysokie koszty utrzymania, drogie części? Zawsze można sprzedać... Ale jak się z nim rozstać????? |
|
Powrót do góry |
|
|
Tomek B
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 395 Skąd jesteś (miejscowość / region): Moss/Norwegia Posiadane auto: Volvo v70 D5 2004 , volvo 760 turbo
Piwa: 85/0
|
Wysłany: Nie 05 Gru 2010, 23:13
Temat postu: Re: ( Volvo S60 ) "syk" w okolicy pedału hamulca D5 Automat |
|
|
lukaszzan napisał: | Puszka wspomagania hamulca, czyli Tomku B chodzi o "Serwo" wspomniane przez kolegę wyżej? |
Tak |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Nie 05 Gru 2010, 23:13
Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukaszzan
Stały Bywalec
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 220 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelszczyzna Posiadane auto: VW Passat B5 1.9TDI; Volvo S60 2.4D5
Piwa: 5/8
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tomek B
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 395 Skąd jesteś (miejscowość / region): Moss/Norwegia Posiadane auto: Volvo v70 D5 2004 , volvo 760 turbo
Piwa: 85/0
|
Wysłany: Pon 06 Gru 2010, 00:05
Temat postu: serwo |
|
|
Witam
Tak , musisz wymienic serwo ... i tylko serwo Przy opisanych objawach nie musisz wymieniac pompy podcisnieniowej , pompy hamulcowej ani innych komponentow.
Choc warto moim zdaniem wymienic przy okazji zaworek zwrotny z weza laczacego serwo z pompa podcisnieniowa - zaworki czasem puszczaja , skutkiem czego jest zasysanie oleju (na postoju) z pompki do serwa - no a olej trafiajac do serwa prowadzi do awarii wspomagania hamulcow.
pozdrawiam Tomek B. |
|
Powrót do góry |
|
|
lukaszzan
Stały Bywalec
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 220 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelszczyzna Posiadane auto: VW Passat B5 1.9TDI; Volvo S60 2.4D5
Piwa: 5/8
|
Wysłany: Pon 06 Gru 2010, 08:15
Temat postu: Re: ( Volvo S60 ) "syk" w okolicy pedału hamulca D5 Automat |
|
|
Jeszcze jedno....czy z tym trzeba jechać do mechanika czy można samemu to wymienić? Jest to skomplikowane? Jeżeli można sobie w warunkach "domowych" z tym poradzić, prosiłbym o jakieś krótkie instrukcje Pozdrawiam. _________________ S60 D5
Wysokie koszty utrzymania, drogie części? Zawsze można sprzedać... Ale jak się z nim rozstać????? |
|
Powrót do góry |
|
|
lukaszzan
Stały Bywalec
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 220 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelszczyzna Posiadane auto: VW Passat B5 1.9TDI; Volvo S60 2.4D5
Piwa: 5/8
|
Wysłany: Pon 06 Gru 2010, 11:23
Temat postu: Re: ( Volvo S60 ) "syk" w okolicy pedału hamulca D5 Automat |
|
|
i czy chodzi o tę część?
http://allegro.pl/serwo-do-volvo-s60-v70-i1347063114.html _________________ S60 D5
Wysokie koszty utrzymania, drogie części? Zawsze można sprzedać... Ale jak się z nim rozstać????? |
|
Powrót do góry |
|
|
lukaszzan
Stały Bywalec
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 220 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelszczyzna Posiadane auto: VW Passat B5 1.9TDI; Volvo S60 2.4D5
Piwa: 5/8
|
Wysłany: Wto 07 Gru 2010, 17:32
Temat postu: Re: ( Volvo S60 ) "syk" w okolicy pedału hamulca D5 Automat |
|
|
Acha jeszcze mam problem... Bo są serwa z 1 i 2 czujnikami... Jak to sprawdzić ile mam tych czujników we wspomaganiu hamulca??? _________________ S60 D5
Wysokie koszty utrzymania, drogie części? Zawsze można sprzedać... Ale jak się z nim rozstać????? |
|
Powrót do góry |
|
|
Tomek B
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 395 Skąd jesteś (miejscowość / region): Moss/Norwegia Posiadane auto: Volvo v70 D5 2004 , volvo 760 turbo
Piwa: 85/0
|
Wysłany: Wto 07 Gru 2010, 18:57
Temat postu: Re: ( Volvo S60 ) "syk" w okolicy pedału hamulca D5 Automat |
|
|
Witam.
Wymiana jest (w warunkach warsztatowych) prosta - czas wymiany okolo 2,5 godziny. Jesli nie masz cieplego garazu , narzedzi i doswiadczenia - sam sie za naprawe nie zabieraj.
Serwa sa w dwoch wersjach:
dla aut z samym ABS lub STC - jeden czujnik na puszce serwa
i wersja dla aut z DSTC- dwa czujniki
Kupujac czesc uzywana najlatwiej dopasowac ja na podstawie nr czesci z obudowy. Nr ten nie musi byc koniecznie taki jak na starym serwie -czy czesc jest przewidziana do twojego auta trzeba sprawdzic w VIDA / ew. dzwoniac do ASO (jesli powiedza )
pozdrawiam Tomek B.
ps. ta czesc z linka to wlasnie serwo. |
|
Powrót do góry |
|
|
lukaszzan
Stały Bywalec
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 220 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelszczyzna Posiadane auto: VW Passat B5 1.9TDI; Volvo S60 2.4D5
Piwa: 5/8
|
Wysłany: Pią 10 Gru 2010, 12:53
Temat postu: Re: ( Volvo S60 ) "syk" w okolicy pedału hamulca D5 Automat |
|
|
Koledzy! A możliwe jest, że to nie serwo tak syczy tylko jakiś przewód jest rozszczelniony???? _________________ S60 D5
Wysokie koszty utrzymania, drogie części? Zawsze można sprzedać... Ale jak się z nim rozstać????? |
|
Powrót do góry |
|
|
lukaszzan
Stały Bywalec
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 220 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelszczyzna Posiadane auto: VW Passat B5 1.9TDI; Volvo S60 2.4D5
Piwa: 5/8
|
Wysłany: Pią 17 Gru 2010, 20:20
Temat postu: Re: ( Volvo S60 ) "syk" w okolicy pedału hamulca D5 Automat |
|
|
Witam ponownie! A więc podjąłem się wymiany serwa wspólnie, z moim tatą Serwo kupiłem w dobrze znanym przeze mnie sklepie z częściami volvo w Lublinie, który zresztą bardzo polecam - zawsze mają wszystkie części i taniej niż gdziekolwiek. Serwo kupiłem tam za 250zł, wersja z 2 czujnikami z racji tego, że mam DSTC.
Czy wymiana była prosta? Jakbym się cofnął w czasie to nie wiem czy nie wolałbym dać parę złotych mechanikowi i się z tym nie bawić
Ogólnie - pół silnika do rozebrania, cały dzień poświęcony, siwa głowa Oczywiście lekko przesadziłem ale dostęp jest naprawdę ciężki. To serwo jest ogromne a miejsca żeby wyciągnąć jest za mało. Trzeba było odpinać masę czujników, odłączać rurę od turbo, przesuwać filtr powietrza, przesuwać pompę od ABS, wyciągać panel z bezpiecznikami... ehhh mnóstwo kręcenia. Bałem się, że nie obejdzie się bez wyciągania silnika Ale po zrobieniu sobie miejsca z prawej strony, po wyciągnięciu tego wszystkiego, NA CHAMA wyszło serwo. Z włożeniem nowego serwo również były duże problemy i również weszło NA CHAMA
O godz 8 była odkręcona pierwsza śrubka a 18 dopiero umyłem ręce Przy okazji został wymieniony płyn hamulcowy no i trzeba było później trochę odpowietrzać układ hamulcowy. Po odpowietrzeniu hamowanie jest dużo lepsze, poza tym nie ma już denerwującego "syku"
Temat zamykam. Pozdrawiam! _________________ S60 D5
Wysokie koszty utrzymania, drogie części? Zawsze można sprzedać... Ale jak się z nim rozstać????? |
|
Powrót do góry |
|
|
lukaszzan
Stały Bywalec
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 220 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelszczyzna Posiadane auto: VW Passat B5 1.9TDI; Volvo S60 2.4D5
Piwa: 5/8
|
Wysłany: Sob 18 Gru 2010, 18:41
Temat postu: Re: ( Volvo S60 ) "syk" w okolicy pedału hamulca D5 Automat |
|
|
Acha jeszcze coś mi się przypomniało w związku z tematem...
Ostatnio przed wymianą serwo oprócz tego denerwującego syku pedał mi stwardniał. No i zauważyłem tak jakby spadek mocy. Jak przyciskałem pedał gazu to prawie wcale nie chciał mi samochód przyspieszać, dopiero gdy raptownie wcisnąłem prawie do końca pedał gazu, zredukowało mi bieg, obroty wskoczyły wysoko (jest to automat) około 3-4tys obr/min i dopiero powoli samochód zaczął przyspieszać a przy tym wydawał głośny dźwięk silnika. Dziwne dla mnie to było.
Wczoraj gdy włożyłem nowe serwo i pojechałem na próbę. I normalnie mi przyspieszał nawet na zimno. Czy to mulenie auto mogło być związane z Serwem??? _________________ S60 D5
Wysokie koszty utrzymania, drogie części? Zawsze można sprzedać... Ale jak się z nim rozstać????? |
|
Powrót do góry |
|
|
MarcinQ
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 31 Lip 2010 Posty: 354 Skąd jesteś (miejscowość / region): Połomia/Wodzisław Ślaski Posiadane auto: Volvo S60 D5 2006
Piwa: 7/6
|
Wysłany: Sro 20 Cze 2012, 23:31
Temat postu: Re: ( Volvo S60 ) "syk" w okolicy pedału hamulca D5 Automat |
|
|
Podlacze sie pod temat: Dzis z dosc duzej predkosci ok 120 km/h hamowalem do zera i na pedale hamulca czulem tak przeskok jakby dzialal ABS tylko ze z mniejsza czestotliwoscia (1 przeskok na ok 1 sek) ale tak naprawde ABS sie nie wlaczyl bo az tak gwaltownie nie hamowalem a i sama efektywnosc hamulcow tez byla wyczuwalnie gorsza. Pierwszy raz dzis to zauwazylem. Dodam jeszcze ze po dluzszym postoju (ok godziny) wchodze do auta i pedal hamulca jest twardy. Podczas gwaltownego przyspieszania ale tylko gwaltownego od 3.5 tys wzwyz slychac bardzo mocne wycie (cos w stylu wycia sowy;)) jak rozpedzam auto powoli to wycia nie ma. I jeszcze jeden odglos od okolo 1.8 do 3 tys/obr slychac takie lekkie brzeczenie jakby jakas spezynka drgala ale tylko na rozgrzanym silniku. Powyzej tych obrotow brzeczenie ustaje. Czy to moze byc wina wlasnie serwa?
Moze jestem przewrazliwiony toche bo nie jest to auto piewszej mlodosci, przebieg tez nie maly (260ttkm) ale zawsze lubie jak wszystko gra jak powinno i chcialbym wyeliminowac te niepotrzebne dzwieki;) |
|
Powrót do góry |
|
|
|