Zawieszenie, kolumna kierownicza, czy układ hamulcowy???
S60 2.4D5 Automat 2002r.
Objawy:
- Przy jeździe około 90-100 czasami słychać pulsacyjne ocieranie metalu, związane z drganiem poruszających się kół. W tej sytuacji naciskając delikatnie na pedał hamulca skrzypienie jest głośniejsze i bardziej jednostajne, dociskając bardziej pedał hamulca dźwięk zanika.
- Przy wyhamowaniu do zera (a najczęściej po przejechaniu przez próg zwalniający) i rozpędzaniu się skrzypienie jest głośne i ciągłe przez pierwsze chwile, a z momentem rozpędzania się auta zwiększa częstotliwość i cichnie (przechodząc w delikatne pulsacyjne skrzypienie).
- Czasami po wyhamowaniu i powolnym rozpędzaniu skrzypienia nie słychać, natomiast przy delikatnym ruchu kierownicy np w prawą stronę skrzypienie zaczyna być słyszalne(naprawdę delikatny ruch, około 60 stopni, tak, że koła nawet jeszcze nie wykonają skrętu).
Przegląd robiłem kilka dni temu, staruszek w fartuchu szarpał i mówi, ze nie ma nigdzie luzów hehe
Macie jakieś sugestie koledzy? Czy może tulejki już się wyrobiły (ostatnia wymiana 2 lata temu), może łączniki stabilizatora, a może coś z układem hamulcowym (klocki po wymianie niedawno)?
Wyciągałem cylinderki hamulcowe i czyściłem, solidnie nasmarowałem, wydaje mi się, że one pracują prawidłowo.
Cóż to może być takiego??? Pozdrawiam! _________________ S60 D5
Wysokie koszty utrzymania, drogie części? Zawsze można sprzedać... Ale jak się z nim rozstać?????
Re: ( Volvo S60 ) Zawieszenie, kolumna kierownicza, czy układ hamulcowy???
Weź volvinę na podnośnik i zakręć kołem,sprawdź czy wyczuwalne są drgania na sprężynie(jeśli tak to 99% łożysko).Przypuszczam,że masz alufegi
jeśli nieoryginalne,to być może przy naprawie hamulców został zdjęty i nie założony pierścień centrujący-wtedy wew.strona felgi może trzeć o siodło zacisku.
Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 1715 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kamieniec Ząbkowicki. Posiadane auto: marcedes w202 2,2cdi 2000rok golf 6 1,4 80 km.
Piwa: 123/9
Wysłany: Pią 27 Lip 2012, 17:28
Temat postu:
Re: ( Volvo S60 ) Zawieszenie, kolumna kierownicza, czy układ hamulcowy???
Moja sugestia dotyczy nadmiernego zuzycia tarczy hamulca . Należy zeszlifować rant zewnętrzny aby zniwelować tarcie klocka _________________ To, czego szukasz, znajdziesz w ostatnim spośród możliwych miejsc
Re: ( Volvo S60 ) Zawieszenie, kolumna kierownicza, czy układ hamulcowy???
Felgi ma założone nieoryginalne ale pierścień centrujący jest...
A co do tarcz, to właśnie przy ostatniej wymianie klocków oddałem do tokarza tarcze, żeby mi starł rant..i w sumie od tamtej pory mam ten objaw Jest możliwość, że źle to zrobił? _________________ S60 D5
Wysokie koszty utrzymania, drogie części? Zawsze można sprzedać... Ale jak się z nim rozstać?????
Re: ( Volvo S60 ) Zawieszenie, kolumna kierownicza, czy układ hamulcowy???
Póki co dzisiaj ściągnąłem obie tarcze, postukałem, obiłem z syfu i założyłem odwrotnie Przejechałem się kilka km i niby problem zniknął.. No ale zobaczymy co będzie w trasie. Jak sytuacja zacznie się powtarzać to chyba po prostu muszę nowe tarcze kupić. _________________ S60 D5
Wysokie koszty utrzymania, drogie części? Zawsze można sprzedać... Ale jak się z nim rozstać?????
Re: ( Volvo S60 ) Zawieszenie, kolumna kierownicza, czy układ hamulcowy???
Także w trasie okazało się, że usterka nie zniknęła... Nadal coś trze mi w okolicy koła... Zauważyłem, że jak postoi samochód, to trzeba kilkanaście km przejechać i się zaczyna - jadąc swobodnie około 90-120 słychać rytmiczne "tarcie", nawet nie wiem jak to określić... Także układ hamulcowy raczej należy wykluczyć.
Zauważyłem także, że lekko mi kierownica drży przy tych objawach. Czy to może być łożysko? Jak tak to łatwo jest je wymienić, jakie koszta i jakie to konkretnie może być łożysko? _________________ S60 D5
Wysokie koszty utrzymania, drogie części? Zawsze można sprzedać... Ale jak się z nim rozstać?????
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S60 ) Układ jezdny- układ hamulcowy-zawieszenie-układ kierowniczy
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.