Volvo

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Volvo S60 ) 2 problemy z mocą na zimnym jeszcze nie rozgrzanym silniku


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo S60 ) Silnik iskrowy -układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mackov60

Dyskutant



Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 85
Skąd jesteś (miejscowość / region): rzeszów
Posiadane auto: volvo s60 d5 164KM
Piwa: 1/1
Wysłany: Pon 13 Gru 2010, 21:54
Temat postu:

2 problemy z mocą na zimnym jeszcze nie rozgrzanym silniku


koledzy!! pojawił się problem s60d5 2.4 164koniki..2002r
z samochodem jako tako nie ma wielkich problemów, odpala bardzo ładnie, nie kopci, brak komunikatów itd...... ale jest coś co mnie niepokoi "ostanimi nocy"
na zimnym silniku do czasu aż się rozrzeje dzieją się dziwne rzeczy... podczas przyspieszania pojawia się dość charakterystyczny gwizd (świst)... .tak jak by ktoś dmuchał w flet.... ale tylko w momencie wciśnięcia gazu... do momentu jego odpuszczenia...... dla bezpieczeństwa silnika nie przeciągam tego tylko odpuszczam gaz . poniewasz samochód jednak się rozpędza.. tylko ten gwizd .... którego wcześniej nie było....
2 problem to dziwane zachowanie silnika... też na zimnym np na światłach ruszam wciskam gaz i chcę go przytrzymać np na 3 do wyższej prędkości i dzieje się nagla coś dziwnego.... jak by mi wysprzęglało silnik..... dziwne chrobotanie...... obroty idą w górę ale autko dalej jedzie np80km/h... i tak do zmiany biegu potem już wszystko oki.... nie jest to wszystko regułą.... dzieje ię tak czasami...przy głębokim wciśnięciu pedału gazu... no ale zapewne o czymś świadczy. zapewne o problemach w niedalekiej przyszłości.???? jako ciekawostkę podpowiem że jak kupowałem auto gość w serwsie powiedział że w niedługim czasie będzie do wymiany rura od zimnego turbo....... ponieważ ją zasysa i...........................???
no własnie i..........??? co dalej......!!!! co waszym zadaniem może powodować takie zachowanie jednostki napędowej!!! Confused
Powrót do góry
skype status
ryba1977

Stały Bywalec



Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 208
Skąd jesteś (miejscowość / region): poznań
Posiadane auto: volvo s-40 2.0d (model 2005r)
Piwa: 4/3
Wysłany: Pon 13 Gru 2010, 23:27
Temat postu:

Re: ( Volvo S60 ) 2 problemy z mocą na zimnym jeszcze nie rozgrzanym silniku


na moje turbina do sprawdzenia(regeneracja).do sprawdzenia koło 2-masowe.(wymiana)
_________________
1234567890
Powrót do góry
komunikator tlen - status
MarcinQ

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 354
Skąd jesteś (miejscowość / region): Połomia/Wodzisław Ślaski
Posiadane auto: Volvo S60 D5 2006
Piwa: 7/6
Wysłany: Wto 14 Gru 2010, 01:34
Temat postu:

Re: ( Volvo S60 ) 2 problemy z mocą na zimnym jeszcze nie rozgrzanym silniku


Ten swist to u mnie jest taki sam, dokladnie tak jakby ktos dmuchal w flet. Tylko ja na zimnym krece max do 2,5 tys/obr i nie wciskam gazu gwaltownie... Na zimnym silniku slychac mocno ten gwizd, na rozgrzanym tez slychac ale mniej. Rowniez stawialbym na turbo, albo IC. Ja tak mam od poczataku jak kupilem autko. Zrobilem tak juz ponad 10 tys. Jak bedziesz cos wiedzial na ten temat to napisz:)
Powrót do góry
gadu-gadu
mackov60

Dyskutant



Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 85
Skąd jesteś (miejscowość / region): rzeszów
Posiadane auto: volvo s60 d5 164KM
Piwa: 1/1
Wysłany: Wto 14 Gru 2010, 07:43
Temat postu:

Re: ( Volvo S60 ) 2 problemy z mocą na zimnym jeszcze nie rozgrzanym silniku


nie wciskam gazu do końca......właśnie w tym problem.... poprostu przez przypadek to odkryłem...... przy normalnej jeździe sytuacja mnie zmusiła do energicznego przyspieszenia na 3 i nagle to coś.....później już sam wymuszałem w/o zdarzenia żeby się wsłuchać w "to coś" Smile normalnie na codzień przy swobodnej jeździe objawy te nie występują!!!
turbo oki.... ale koło 2 masowe dlaczego?????? nawet mnie nie strasz
koleś w sewisie jak mi sprawdzał autko przed zakupem powiedział że ta rura od zimnego turbo która będzie już nie długo do wymiany jak się zassie przy np wyprzedzaniu to tak jak by mi koni zabrakło i raczej tak się dzieje w tym 2 przypadku......... więc nawet tym się mniej przejmuję NA CHWILĘ OBECNĄ :-/ choć wygląda to grożniej........pytanie tylko czy właśnie to może być przyczyną a ten świst jest zastanawiający!!!!!
koło 2 masowe.... dlaczego?????
to wszystko dzieje się tak mniej więcej od tygodnia i pojawiło się w tym samym czasie... więc musi chyba być ze sobą powiązane......!! Confused Confused
Powrót do góry
skype status
ryba1977

Stały Bywalec



Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 208
Skąd jesteś (miejscowość / region): poznań
Posiadane auto: volvo s-40 2.0d (model 2005r)
Piwa: 4/3
Wysłany: Wto 14 Gru 2010, 12:44
Temat postu:

Re: ( Volvo S60 ) 2 problemy z mocą na zimnym jeszcze nie rozgrzanym silniku


jak chrobotanie przy wyciskaniu sprzęgła lub puszczaniu to coś z 2-masowym kołem.
świst może także pochodzić z alternatora.
_________________
1234567890
Powrót do góry
komunikator tlen - status
Reklama








Wysłany: Wto 14 Gru 2010, 12:44
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
MarcinQ

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 354
Skąd jesteś (miejscowość / region): Połomia/Wodzisław Ślaski
Posiadane auto: Volvo S60 D5 2006
Piwa: 7/6
Wysłany: Wto 14 Gru 2010, 16:07
Temat postu:

Re: ( Volvo S60 ) 2 problemy z mocą na zimnym jeszcze nie rozgrzanym silniku


Kolo dwumasowe, hmm.... stawialbym raczej na zurzyte sprzeglo skoro dajesz gazu to obroty wzrastaja a auto nie przyspiesza, ale moze to byc powiazane z dwumasem.
P.S a ktora to ta rura od zimnego turbo? Ta ktora widac jak uchylisz klape (takie to gumowe grube kolanko) czy ta ktora biegnie pod spodem od intercoolera do turbo? Mi raz i tylko raz zdarzyla sie taka sytuacja ze podczas wyprzedzania auto stracilo moc. Turbo sie wylaczylo (nie bylo slychac swistu) silnik krecil max do 3 tys obr, wolno sie wkrecal... byl ospaly, ale ponowne uruchomienie silnika zalatwilo sprawe. Sytuacja juz nigdy sie nie powtorzyla a zrobilem juz od tamtej pory ok 2.5 kkm.
Powrót do góry
gadu-gadu
mackov60

Dyskutant



Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 85
Skąd jesteś (miejscowość / region): rzeszów
Posiadane auto: volvo s60 d5 164KM
Piwa: 1/1
Wysłany: Wto 14 Gru 2010, 16:18
Temat postu:

Re: ( Volvo S60 ) 2 problemy z mocą na zimnym jeszcze nie rozgrzanym silniku


rozmawiałem dzisiaj z byłym właścicielem mojego volvo...... też miał taki przypadek z tym świstaniem...... okazało sie że własnie dziurawa była rura od zimnego turbo..... wymienił ją na urzywaną problem znikną więc i pewnie z tąd ten problem...... po prosu zapewne znów jest gdzieś nie szczelna!!! dlatego gwiżdże....(świszcze) co do reszty problemu jak by to było koło 2masowe to problem zapewne by nie znikał po rozgrzaniu silnika a znika.( tak mi się wydaje) ale pomyślałem że może być przyczyną własnie ta rura....w/o.
mianowicie jak by się zasysała zamykała by dopływ powietrza do turbiny co jak wcześniej pisałem mówił mechanik w serwisie volvo efektem był by brak mocy....a takie zachowanie jednostki napędowej własnie występuje!!!
a to chrobotanie może być efektem no jak by nie było dość silnych drgań tej rury!!!
co o tym myślicie??????
dlaczego ryba1977 twierdzisz że może być to koło 2masowe????? jak to można sprawdzić?????? to chrobotanie powiązane jest z odcięciem mocy silnika!!! czy to ma związek??? nie dokońca rzecz jasna się na tym znam!!!! poza ttym problem nie istnieje przy rozgrzanym silnkiu!!! Confused
Powrót do góry
skype status
MarcinQ

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 354
Skąd jesteś (miejscowość / region): Połomia/Wodzisław Ślaski
Posiadane auto: Volvo S60 D5 2006
Piwa: 7/6
Wysłany: Wto 14 Gru 2010, 16:31
Temat postu:

Re: ( Volvo S60 ) 2 problemy z mocą na zimnym jeszcze nie rozgrzanym silniku


Z ta rura dales mi do myslenia... A ktora to jest ta zimna rura turbo?
Powrót do góry
gadu-gadu
mackov60

Dyskutant



Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 85
Skąd jesteś (miejscowość / region): rzeszów
Posiadane auto: volvo s60 d5 164KM
Piwa: 1/1
Wysłany: Wto 14 Gru 2010, 16:50
Temat postu:

Re: ( Volvo S60 ) 2 problemy z mocą na zimnym jeszcze nie rozgrzanym silniku


aaaaaaa......eeeeeee....yyyyyyyyyyyyy nie mam zielonego pojęcia kolego!!!!!
tyle co mi wszyscy o tym mówią..... gdzieś podobno widać ją jak się otworzy maskę!!!!!! jutro będę się widział z ex mojego volvo to mi pokarze...... dzisiaj juz go pytałem miał mi ją pokazać ale jakoś w ciągu dnia zapomnieliśmy o temacie!!!
juro będę wiedział na bank!!!!!
tak swoją drogą to wydaje mi się że moje myślenie jest stosunkowo poprawne ............w temacie...... ciężko mi uwierzyć że to może być 2mas... mam go od 2miesięcy. przed zakupem byłem na przeglądzie w serwisie nic nie stwierdzno wtedy nawet lekkiego świszczenia na 2 masie..... więc stosunkowo nie dawno!!
nie wiem...... naprawdę nie wiem co o tym myśleć...... zobaczymy co napiszą inni!!
poza tym 2masa kosztuje ok 2500zł tym bardziej nie chce mi się wierzyć ze to może być 2masa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 Laughing
co do IC to raczej nie..... rozmawiałem z chłopakami w robocie o temacie.... IC chłodzi powietrze które wpada do silnika..... po to żeby było go więcej....(tak mi powiedzieli).a mamy zimę więc IC raczej odpada......
Powrót do góry
skype status
stepek88

Stały Bywalec



Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 225
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlasie Z-ów
Posiadane auto: Volvo S60 D5 CR 04
Piwa: 12/2
Wysłany: Wto 14 Gru 2010, 19:50
Temat postu:

Re: ( Volvo S60 ) 2 problemy z mocą na zimnym jeszcze nie rozgrzanym silniku


Z tego co napisałes konczy ci sie sprzegło, a sprzegło kompletne wymienia sie tylko i wyłacznie z dwumasem inaczej długo sie nim nie nacieszysz.
niestety komfort i spora moc kosztuje wiec te 3000++ bedziesz musiał wczesniej czy puzniej zainwestowac.
Co do swiszczenia jesli nie masz rozszczelnien to zapewne turbo pomału pada.
Powrót do góry
mackov60

Dyskutant



Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 85
Skąd jesteś (miejscowość / region): rzeszów
Posiadane auto: volvo s60 d5 164KM
Piwa: 1/1
Wysłany: Wto 14 Gru 2010, 20:57
Temat postu:

Re: ( Volvo S60 ) 2 problemy z mocą na zimnym jeszcze nie rozgrzanym silniku


można coś wymienić wcześniej???? żeby nie ponosić takich kosztów????
czy poprostu wymiana sprzęgła to wymiana wszystkiego??????"
co właściwie wchodzi w skład sprzęgła?????
2masa.................. co dalej?
Powrót do góry
skype status
ryba1977

Stały Bywalec



Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 208
Skąd jesteś (miejscowość / region): poznań
Posiadane auto: volvo s-40 2.0d (model 2005r)
Piwa: 4/3
Wysłany: Sro 15 Gru 2010, 00:22
Temat postu:

Re: ( Volvo S60 ) 2 problemy z mocą na zimnym jeszcze nie rozgrzanym silniku


miałem ten problem chrobotanie.w skład w chodzi.koło 2-masowe docisk tarcza i wysprzęglik hydrauliczny.-przynajmniej u mnie.koszt łączny u taniego mechanika z częściami 2,500zł.serwis koło 5,000tys.
każdego to czeka wcześniej czy póżniej. Crying or Very sad
_________________
1234567890
Powrót do góry
komunikator tlen - status
MarcinQ

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 354
Skąd jesteś (miejscowość / region): Połomia/Wodzisław Ślaski
Posiadane auto: Volvo S60 D5 2006
Piwa: 7/6
Wysłany: Sro 15 Gru 2010, 00:26
Temat postu:

Re: ( Volvo S60 ) 2 problemy z mocą na zimnym jeszcze nie rozgrzanym silniku


Ta rura to wiem ktora to... To ta gruba ktora widac jak otworzysz maske... Z tym sprzeglem to dokladnie tak jak kolega wyzej napisal: Konczy ci sie sprzeglo(skoro dajesz gazu, obroty ida w gore a auto nie przyspiesza to wlasnie objaw zuzytego sprzegla)
O swiszczeniu to mialem na mysli wlasnie turbo abo nieszczelny IC (gdy masz IC nieszczelny, nie wazne czy zima czy lato, to dziala na tej samej zasadzie...), dwumasa to raczej chrobocze... Jak wymieniasz sprzeglo to razem z dwumasa, nie osobno bo dlugo sie nienacieszysz... W sklad sprzegla wchodzi tarcza, docisk, wysprzeglik, lozysko oporowe no i dwumas.
A tak zapytam ile autko ma przejechane?
Co do tego swiszczenia to powiem jeszcze ze u mnie to wyglada tak, ze jesli auto rozpedzam powoli to tego nie slychac ale jak wdepne gaz prawie do oporu to wtedy sie pojawia... Jak to jest u ciebie?
Powrót do góry
gadu-gadu
mackov60

Dyskutant



Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 85
Skąd jesteś (miejscowość / region): rzeszów
Posiadane auto: volvo s60 d5 164KM
Piwa: 1/1
Wysłany: Sro 15 Gru 2010, 18:13
Temat postu:

Re: ( Volvo S60 ) 2 problemy z mocą na zimnym jeszcze nie rozgrzanym silniku


kolego.....MarcinQ...... rura od zimnego turbo to ta która łączy turbinę z filtrem powietrza..... tka gruba z jakimś czujnikiem z góry. ..... widać ją gołym okiem......!!!!
co do mojego problemu to zacznę od wymiany tej własnie rury!!!! napisz czy u Ciebie to pomogło!!
jak będę musiał robił to sprzęgło itd..... to się chyba "potnę"
ja to 1/2 problemu ale żona !@#$%^&* to mnjie ROZTRZELA!!!!!!!
dzięki za pomoc..... napiszę o efektach....... zdrowych wesołych.... Laughing
Powrót do góry
skype status
MarcinQ

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 354
Skąd jesteś (miejscowość / region): Połomia/Wodzisław Ślaski
Posiadane auto: Volvo S60 D5 2006
Piwa: 7/6
Wysłany: Sro 15 Gru 2010, 22:05
Temat postu:

Re: ( Volvo S60 ) 2 problemy z mocą na zimnym jeszcze nie rozgrzanym silniku


Heh no to masz juz 2 problemy..Razz ten z zona to chyba duzo gorszy, powodzenia zycze.. Smile Wracajac do tematu to powiem ze dzis zrobilem taki maly przeglad pod maska i znalazlem nowy problem, chociaz nie wiem czy to problem ale zauwazylem ze rura ktora wychodzi od tego kolanka aluminiowego tam gdzie znajduje sie zawor ERG (nie wiem czy wiesz) z dolu jest dosc mocno zaolejona, nie wiem czy jest peknieta czy przepuszcza na tej obejmie. Patrzac z dolu auta tak samo rura ktora biegnie z turbo tez sie poci dosc mocno, nie wiem czy to normalne czy trzeba z tym cos robic... W piatek wykrece obudowe filtra powietrza i sprawdze doklanie ta rure od zimnego turbo. Dam znac jak bede mial jakies nowosci, ty tez pisz..Smile
Powrót do góry
gadu-gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo S60 ) Silnik iskrowy -układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Volvo S60 »

Opinie o samochodach Volvo S60 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S60 ) Silnik iskrowy -układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.


VolvoV40

39 900

2014r.

221 000 km

śląskie

VolvoXC 60

61 900

2014r.

257 000 km

świętokrzyskie

VolvoXC 60

54 777

2011r.

206 000 km

pomorskie

VolvoV40

55 900

2016r.

204 773 km

mazowieckie

VolvoV40

66 900

2017r.

147 815 km

warmińsko-mazurskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System