Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 167 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: Seat Toledo II 1,9TDI 2000r. / Ford Mondeo 2.0 TDDi 2002r.
Piwa: 8/6
Wysłany: Sob 18 Gru 2010, 18:12
Temat postu:
Dziwne objawy, prawdopobobnie DPF
Witam:)
Piszę w sprawie auta kolegi.
Volvo S40 2006r 1.6 TDCI 110PS (silnik francuski)
We czwartek chcieliśmy uruchomić auto i nic. Zaprowadziliśmy na noc do ciepłego szkolnego warsztatu gdzie nauczyciele odpalili go samostartem. Odpalił i pojechał. Auto przejechało może 2km. Zaholowałem go do swego garażu. Wymieniliśmy świeczki i filtr paliwa, doleliśmy 20 litrów świeżej ropy. Auto stało w ogrzewanym garażu. I nic zero odzewu...
Po odpaleniu go samostartem auto na biegu jałowym pracuje non stop.
Nagrzanym autem pojechałem się przejechać.Powyżej 3000 obr/min nie chce się na biegu wkręcić. Przejechałem ok 100 metrów i koniec jazdy. Odpala tylko z samostartem. Myślałem, że to pomocnicza pompa paliwa przy zbiorniku, lecz jej brak, jest tylko pływak. Byłem dziś na komputerze, żadnych błędów nie wykazało. Więc pojechałem do serwisu Volvo w Białymstoku. Tam powiedziano mi, że są to typowe objawy dla filtra cząstek stałych (DPF). Umówiłem się na kompa dopiero po świętach, bo brak wolnych terminów. Wlanie płynu i diagnostyka ok 1000zł. A wymiana filtra ok 5000zł. Może ktoś z Was miał coś podobnego. Proszę o pomoc.
P.S. Na desce nie wyświetla błędu filtra czy coś w tym stylu.
Jakoś 2 miesiące temu na trasie podczas wyprzedzania auto puściło chmurę dymu (myślę, że to te wypalanie) lecz kolega się przestraszył i zjechał na pobocze i przestało dymić.
Właśnie chodzi o to, że żadnych komunikatów na desce, nic zero.
A myślę, że powinno wyskoczyć. Bo auto jest ładnie wyposażone, więc jakaś kontrolka powinna być.
Na kompie w warsztacie żadnych błędów nie wykazało.
Kurde z wtryskiwaczami to ponoć poważna sprawa i chyba nie opłaca się w serwisie volvo robić.
Ale raz mi się udało go na 1,2 i 3 do końca prawie dokręcić potem 50m i koniec.
silnik hdi produkowany dla forda wsadzany do volvo z tego co zauważyłem bardzo mało sprzętu jest go w stanie zdiagnozować tą kombinacje.
Niby ma standard obdII ale tylko diagnozę podzespołów odpowiedzialnych za emisje spalin czyli praktycznie nieprzydatna.
ja bym sprawdził podstawową rzecz czy paliwo jest w dobrym stanie (czyli od zimna nie wytrąciła się parafina) ciśnienie na listwie common rail również
Paliwo jest dobre:) Wcześniej był lany dodatek. Wczoraj wlałem 20 świeżej plus 0.5 denaturatu i autko stało ponad 12 godzin w ciepłym garażu. Nawet przedmuchanie przewodów paliwowych od filtra do zbiornika nic nie dało... Odpowietrzone wtryski i bak. Kurde jak zaklęty.
27 grudnia mam wizytę umówioną w serwisie Volva. Mówią mi, że to DPF. Bo ma już 130tys nalatane.
To już w serwisie sprawdzą.
To co mogłem zrobić i sprawdzić domowymi sposobami to zrobiłem i nie wiem co to już może być.
kinniu wg mnie powinna sprężynka wyskoczyć, że wtryski się skończyły.
Wiesz, to nie moje auto tylko kumpla.
Ja tam oba mam bez DPF'a.
Kurde cały czas po głowie mi te auto chodzi.
kinniu obstawia wtryski, ale powinna wyskoczyć sprężynka.
W serwisie DPF i nie wiem co myśleć. Ale mam nadzieje, że w serwisie powiedzą co jest grane. Koszt podłączenia pod kompa 210zł..
Mam służbowego Forda Mondeo 2.0 d 140KM z 2010.
Silnik ten sam co w Volvo v50 tylko o 4 KM wiecej no i DPF już nie wymaga osobnego płynu do wypalania sadzy w filtrze, pobiera rope z baku.
Przez pierwsze 3 miesiące byłem w Czechach, Budpeszcie,w Chorwacji.
Same autostrady. Nie było wolno....
W Warszawie w piatkoy wieczór wystartowałem do Augustowa, po 50 km od domu , wszystkie kontrolki sie zapaliły, pojawił sie komunikat filtr zapchany , tryb awaryjny. Auto umarło...
Jechało do 80km/h i tyle. Zapalało świetnie, ale z normalna jazdą nie miało nic wspólnego. 16000km. masakra. Serwis powiedział ze DPF sie zatkał i czy jezdziłem tylko w mieście... Po wsyztkim okazało sie ze wtryskiwacz do filtra nawalił ( nowe auto ). I tyle.
Napisałeś ze dodałeś "dodatku " do paliwa, mam złe doswiadczenie z tego typu dodatkami.
sprawdz wtryski, cisnienie na listwie no i ten ekologiczny filtr.
Ale wiem jedno. Poprzedni właściciel auto spiep*rzył motyw. Bo po sprawdzeniu auta przez nr VIN. Okazało się, że do czerwca tego roku miał się zgłosić na darmową wymianę DPFu objętą gwarancją.
Mówię, że to nie moje autko. Ja mam Mondeo TDDi 115PS 02'r a tatko Toledo II 1.9TDI 110PS 00'r. i też nie stosuję dodatków. Przed zimą do każdego auta na 20l ropy wlałem 0.5l denaturatu.
A tym volvem to da się jechać na jedynce i to max 1500 obr./min.
Porażka. Na 2 biegu da się podjechać 100-150 m max, dziś bywało, że 30 metrów i koniec. Najgorsze jest to, że auto same nie odpali, trzeba wspomóc samostartem.
Ostatnio zmieniony przez Toomekk6 dnia Sob 18 Gru 2010, 21:03, w całości zmieniany 1 raz
Możliwe ale różnie z tym bywa.
Autko przeważnie jeździ w trasach ok 110km w jedną stronę. Więc według tego nie powinno się zapychać. A wiem, że kumpel nie jeździ 90km/h.
Oby wystarczyło dolać płynu do tego DPF. A jak będzie chodził to ja mu pokaże jak się wypala takie filtry:D Dostanie równo po garach.
Ale jednak co te zwykłe TDI to nie to co TDCi. Fakt nowsza technologia trochę wiecej kucy i mniejsze spalanie ale za to wynagradza naprawami.
kinniu wg mnie powinna sprężynka wyskoczyć, że wtryski się skończyły.
możesz wyjaśnić o co chodzi z tą sprężynką bo nie za bardzo rozumiem?
Zatkany DPF dałby błędy i wtedy byłby komunikat albo kontrolka od silnika.Przy zatkanym DPF ten silnik odpala i zaraz gaśnie lub prawie odpala czyli łapie kilka zapłonów.
A więc tak.
Wiem, że w Fordach tak jest, gdy padną wtryski zapala się lub miga tzw "sprężynka". Nie wiem jak ona wygląda bo nie mam TDCi. A jak padają wtryski to auto odpala i po jakimś czasie gaśnie i z tego co wiem na luzie czy nie to chyba obojętne.
a w moim przypadku (czyt. kolegi) auto w ogóle nie odpala. Tylko z samostartem odpali. I na biegu jałowym może pracować i 3 godziny a nawet i więcej. I auto tak jak by miało obrotomierz do 3 tysięcy bo na biegu do tej prędkości obrotowej można go dokręcić. A na luzie ile chce.
A na desce żadnych komunikatów... Przez 13 tysięcy km nie było problemów. A komp nie wykazał nic. Bo ponoć tylko oryginalny volvo wykryje błędy DPFu. Tak mi powiedziano w serwisie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo V50 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.