W swoim volvo 850 2.0 20v (94r) mam do wymiany silentblocki w przednich wahaczach jak również do wymiany jest lewy sworzeń wahacza.
W związku z tym chciałbym dowiedzieć się czy nie taniej wyjdzie wymiana całego lewego wahacza, który będzie miał już zamontowane nowe gumy oraz sprawny sworzeń.
Ew. jeśli macie doświadczenie z wymianą silentblocków, sworznia oraz całych przednich wahaczy w serwisie nie autoryzowanym to prosiłbym o informacje w jakich granicach takie usługi kosztują?
Będę wdzięczny za informacje w powyższych kwestiach.
Re: ( Volvo 850 ) Naprawa starego wahacza, czy tez wymiana na nowy?
Witam ja jestem parę dni po wymianie to wszystko zależy ja kupiłem 2 nowe kompletne 2 godzinki i po robocie może troszkę drożej ale uniknołem kłopotów t jak tłuczenie po nich młotkami wyciskaniami ale tak jak pisałem zależy jak kto chce pozdrowienia _________________ Niema jak 200 pasikoników pod maską
Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 1715 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kamieniec Ząbkowicki. Posiadane auto: marcedes w202 2,2cdi 2000rok golf 6 1,4 80 km.
Piwa: 123/9
Wysłany: Pią 31 Gru 2010, 19:46
Temat postu:
Naprawa starego wahacza, czy tez wymiana na nowy?
Wymiana silenbloków to ok 50 zł [ robocizna] na jedną strone + koszt częsci. . Sworzeń jest dopasowywany indywidualnie na strone po diagnostyce wstępnej ile stopni wynosi odchylenie.- 1 szt od 35 do65 zł sztuka . + roboczogodzina za usługe od 40 do 70 zł zależy od rejonu .Ustawienie zbieżnosci ok 80 zł . Koszt kompletu wachacza sprawdz na allegro . W sumie jesli nie masz warunków to najrozsądniej jest wymienic w całosci bo sworzen dopasują ci dopiero przy ustawianiu przodu. _________________ To, czego szukasz, znajdziesz w ostatnim spośród możliwych miejsc
Re: ( Volvo 850 ) Naprawa starego wahacza, czy tez wymiana na nowy?
Wymiana wahacza jest prosta jak budowa cepa i zajmuje ok20-30 min -z przerwą na popijanie piwka- na stronę.
W roczniku 94 masz wymienne tuleje i sworznie więc chyba wyjdzie taniej kupić i wprasować tuleje, a sworzeń jest mocowany na trzech śrubach do wahacza.
Jak znajdę zdjęcia z wymiany która robiłem sam u siebie to Ci podrzucę jako manual w dziale 850.
Gabriel sworznie nie są dopasowywane indywidualnie, jest jeden rodzaj. Wahacze są albo z wymiennymi sworzniami (modele do roku 1995) lub stałymi (po 1995). Zmiana nastąpiła w roku 1996 kiedy zmieniono konstrukcją wahacza którą przejęło s/v70.
W związku z tym że nie pamiętam dokładnie numerów kluczy to nie zrobię z tego manuala, a wrzucę ci do tematu:
Wiadomo, zaczynamy od podniesienia samochodu i ściągnięcia koła.
1. Odkręcamy śrubę mocującą sworzeń (klucz chyba 17) widoczną na zdjęciach oznaczona numerem 1.
Sam sworzeń jest mocowany do wahacza śrubami oznaczonymi numerem 2. Spokojnie, odkręcisz je jak zdejmiesz wahacz.
2. Na kolejnych dwóch zdjęciach masz tuleje które odkręcasz bodajże kluczem 15. Te tuleje niestety trzeba wprasować na prasie, więc jeżeli takowej prasy nie posiadasz, to wahacze pod pachę, tuleje w kieszeń i do najbliższego warsztatu. Koszt usługi oscyluje wokół "dziękuje bardzo".
Jeżeli sworzeń i tuleje nie zamierzają opuścić swoich dotychczasowych miejsc pobytu dobrowolnie, można delikatnie potraktować je narzędziem precyzyjnym o nazwie "młotek".
Jak sam widzisz, robota do zrobienia nawet na parkingu pod blokiem.
Powodzenia. _________________ Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
Ostatnio zmieniony przez baton208 dnia Pią 31 Gru 2010, 21:37, w całości zmieniany 1 raz
Re: ( Volvo 850 ) Naprawa starego wahacza, czy tez wymiana na nowy?
witam,jestem posiadaczem 850 ki 2.0t[20v] 210km,95rok,co do wahacza,zamowilem w sklepie tuleje i sworznie do tego modelu i w sklepie otrzymalem oddzielnie sworznie i oddzielnie tuleje do tego wahacza [tuleje na dwie sruby[wazne]] a w auto naprawie okazalo sie,ze mam sworznie z wahaczem na stale,no i sworznie i tuleje mi zostaly a wahacze kupilem w calosci,gdzie jeden koszt 200zl,jakiejs firmy szwedzkiej[nie pamietam],jak bys byl zainteresowany kupnem sworzni i tulej,to pisz,sworznie są firmy ''Mogg'',tuleji nie pamietam,
Re: ( Volvo 850 ) Naprawa starego wahacza, czy tez wymiana na nowy?
Niektóre wersje sportowe T5 i T5R miały takowe tuleje ( na dwie śruby) montowane wcześniej.
Jakaś firma szwedzka to ScanTech
Żeby nie mieć wątpliwości wystarczy skręcić kierownicę i zajrzeć za koło. Jeżeli pod sworzniem nie ma trzech śrub, to sworzeń jest stały.
Tuleje starego typu wyglądają tak:
Re: ( Volvo 850 ) Naprawa starego wahacza, czy tez wymiana na nowy?
wszystko,jak na czrne na bialym jest pokazane na tych zdjeciach,ktore pokazal kolega,sworznie,ktore mi zostaly są na trzy sruby a tuleje są tego starszego typu,jak na zdjeciu,pozdrowionka!!
Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 1715 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kamieniec Ząbkowicki. Posiadane auto: marcedes w202 2,2cdi 2000rok golf 6 1,4 80 km.
Piwa: 123/9
Wysłany: Nie 02 Sty 2011, 11:29
Temat postu:
Naprawa starego wahacza, czy tez wymiana na nowy?
No to skoro zostałem wywołany do odpowiedzi Z tym dopasowywaniem sworzni skrętnych to nie przesada a chodzi o to że te rzemieslnicze nie zawsze posiadają optymalne wymiary od środka sworznia do otworu śruby[ oczywiscie mechanicy radzą sobie z tym bez problemu , ale o tym zaden klient nigdy sie nie dowie] . Co przy nieregulowanym kącie pochylenia koła ma zasadnicze znaczenie. Przy wymianie zawsze używam suwmiarki wyłapując np; od srodka sworznia do punktu zaznaczonego na wachaczu [ tak jak przy wymianie końcówki drązka kierownicy ] jest swoista gwarancja że zachowasz pierwotne ustawienie. Oczywiscie że można wymienic silenbloki na parkingu .Dokonując zakupy zwróc uwagę na ich konstrykcje czy nie posiadają zależnosci kierunkowej osadzenia . Ale to nie pora na tego typu prace . Jednak montując wachacze po wstępnym delikatnym dokręceniu śrub i założeniu kół należy mocno poruszac autem w dół i na boki .Dopiero potem mocno dokręcic sruby na opuszczonym aucie na kołach . Ale przy tym wszystkim jest jeden warunek .Należy kupic tylko i wyłącznie firmowe czesci. _________________ To, czego szukasz, znajdziesz w ostatnim spośród możliwych miejsc
Re: ( Volvo 850 ) Naprawa starego wahacza, czy tez wymiana na nowy?
Dziękuję Wam wszystkim za takie wyczerpujące temat odpowiedzi. W związku z nimi postanowiłem wymienić silentblocki z dwóch stron oraz wymienić sworzeń w jednym z wahaczy. Z uwagi na aurę nie będę się podejmować wymiany samodzielnej, ale dzięki Waszej pomocy wiem mniej więcej jaki nakład pracy się wiąże z taką wymianą, tym samym nie naciągną mnie w warsztacie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo 850 ) Układ jezdny-układ hamulcowy- zawieszenie-układ kierowniczy
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.