Problem z ASB. Brak płynności w skrzyni automatycznej.
Witam, może mi ktoś pomoże.Chodzi o moje Volvo s60 2001r,2.0T.Auto trochę mi szwankuje, chodzi o skrzynie automatyczną. Opiszę problem!!
Gdy silnik jest zimny skrzynia pracuje ładnie nic nie szarpie a biegi płynnie wchodzą, problem jest wtedy gdy silnik się nagrzeje i zaczyna szarpać.
-Szarpnięcie i jakby opóźniona reakcja o 2 sekundy przy zmianie biegów z P na R i z P na D
-Podczas jazdy gdy przechodzi z dwójki na trójkę to wtedy bardzo mocno szarpie, obroty wchodzą do około 3000 a po chwili przerzuca bieg, dzieje się to głównie gdy jadę wolno( np.w korkach)Reszta biegów wchodzi już w miarę płynnie
-Podczas dochamowania z dużej prędkości (np.do świateł na skrzyżowaniu)Jest dość mocne szarpinięcie
Nadmienię tylko że jeszcze nie wymieniałem oleju w skrzyni.Mój olej jest jasno różowy i trochę śmierdzi.
Czy wymiana oleju pomoże i na jaki olej wymienić. I czy jestem w stanie sam to zrobić.
Podpinałem pod komputer i nie było błędów związanych ze skrzynia biegów.
PROSZĘ O POMOC!
Re: ( Volvo S60 ) Problem z ASB. Brak płynności w skrzyni automatycznej.
Zacząłbym od wymiany oleju, ale w takim stanie jak opisujesz to chyba będzie to już wyrzucony pieniądz, właściwie to raczej na pewno będzie.
Przykre, ale szykuj się na wydatek rzędu 4-5 tyś zł (o ile nie więcej). Skrzynia jak to się popularnie mówi jest prawdopodobnie "przypalona" i nie trzyma ciśnienia oleju. Do wymiany masz najprawdopodobniej wszystkie elementy "miękkie" skrzyni, tarcze, okładziny, taśma hamulcowa. Nie wiadomo w jakim stanie są elementy przekładniowe.
Dlatego na zimnym silniku jest ok. bo olej w skrzyni jest gęsty i smarowanie jest prawidłowe, im cieplejszy olej tym to smarowanie jest gorsze. Każdy przejechany kilometr przybliża Cię do nieuchronnego końca tej skrzyni, niestety.
Jest kwestią czasu jak odmówi w ogóle współpracy. W tej chwili żeby bezstresowo jeździć musisz ją wyremontować lub wymienić na używaną.
Nawet nie myśl o nowej, nowa AW5042LE w ASO kosztuje ok. 12 tyś zł. Więc AW5055SN będzie zapewne znacznie droższa.
Sorry za takie "hiobowe" wieści, ale taka jest rzeczywistość.
Ps. "Podrasowałem" trochę tytuł. _________________ Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 1213 Skąd jesteś (miejscowość / region): zachodniopomorskie Posiadane auto: brak
Piwa: 124/3
Wysłany: Sob 26 Mar 2011, 22:55
Temat postu:
Re: ( Volvo S60 ) Problem z ASB. Brak płynności w skrzyni automatycznej.
Cytat:
Nadmienię tylko że jeszcze nie wymieniałem oleju w skrzyni.Mój olej jest jasno różowy i trochę śmierdzi.
Jak długo masz te auto, ile km zrobiłeś?Kolor jaki opisujesz ma nowy olej co wskazywałoby że był zmieniany.Co do zapachu jeśli występuje charakterystyczny zapach spalenizny okładzin tarczek i opisane objawy to tak jak napisał kolega baton208
Na szarpnięcia i stuki często pomaga wgranie nowego oprogramowania do skrzyni (o ile nie było wgrywane) i to jest chyba jedyne co można zrobić bez remontu czy wymiany.
Re: ( Volvo S60 ) Problem z ASB. Brak płynności w skrzyni automatycznej.
autko zakupiłem w grudniu, było uszkodzone blacharsko,miał też uszkodzoną chłodnice, wiec podczas zakupu nawet sie nie przejechałem,po remoncie zrobiłem 3500tys.km.z tego 3000tys. po zainstalowaniu inst.gaz.poza tymi objawami z autkiem wszystko ok,jestem bardzo zadowolony,co do remontu,czy wystarczyłoby wymiana tarczek z przekładkami.czy lepiej poszukać uzywanej skrzyni.
Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 1213 Skąd jesteś (miejscowość / region): zachodniopomorskie Posiadane auto: brak
Piwa: 124/3
Wysłany: Nie 27 Mar 2011, 12:26
Temat postu:
Re: ( Volvo S60 ) Problem z ASB. Brak płynności w skrzyni automatycznej.
Jak naprawa to tylko w warsztacie gdzie dostaniesz gwarancje na rok na naprawę skrzyni i to na piśmie. Unikaj warsztatów gdzie robi się na słowo. Naprawa automatu nie jest taka prostaj jak to by się niektórym wydawało.Wymiana samych tarczek może nie pomóc.Ważna jest też prawidłowa praca modulatora.
Co do używanych to jest loteria nie wiadomo jaką trafisz,gwarancja rozruchowa to minimum ale ile taka skrzynia pojeździ to nie wiadomo.
Ten nowy program do skrzyni też załaduj, koszt nie jest duży a poprawia funkcjonowanie skrzyni.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S60 ) Silnik iskrowy -układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.