Witam.
Zastanawiam się nad kupnem Volvo XC90, mam jednak wątpliwości co do działania automatycznej w nim skrzyni. Jezeli mam wciśnięty hamulec a dźwignia jest w pozycji R,przesuwając ją na pozycje D, to koła samochodu powinny lekko zadrgnąć? Czy to normalne, czy może wróżyć jaką awarię?
Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 1213 Skąd jesteś (miejscowość / region): zachodniopomorskie Posiadane auto: brak
Piwa: 124/3
Wysłany: Nie 09 Sty 2011, 23:22
Temat postu:
Re: ( Volvo XC60 & XC90 ) Skrzynia biegów - jak powinna działać.
Normalne a przy zużytch tulejach whaczy te drgnięcie może być spore, co do skrzyni to niepokojące są hałasy i drgania, udrzenia,pulsacje wyczywalne na pedale hamulca przy zmianie z R na D oraz stuki szarpnięcia w czasie jazdy.
Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 963 Skąd jesteś (miejscowość / region): Swarzędz WLKP. Posiadane auto: Citroen C4 Grand-Picasso Excl. 2.0hdi automat. FORD KA 1.3 TDCI (GRAND-PRIX) 2010r. BYŁO: Polonez, Fiat Cinquecento, Daewoo Matiz, Volvo S80
Piwa: 139/3
Wysłany: Pon 10 Sty 2011, 23:50
Temat postu:
Re: ( Volvo XC60 & XC90 ) Skrzynia biegów - jak powinna działać.
Witam kolegów. Ja kilka miesięcy temu przerabiałem awarię automatu w Volvo s80 D5 (skrzynia asin 55-50sn) i pokrótce chciał bym opowiedzieć co się z tym wiąże. Po pierwsze zaczne od końca czyli od kosztów naprawy, a są ogromne. Wymiana elektro zaworów to koszt ok. 2.5 tyś. ale w przeważającej ilości wypadków, jak z skrzynią coś się dzieje to taka wymiana nie pomaga lub na długo nie wystarcza, np. opiłki i tak je od nowa niszczą. Kapitalny remont skrzyni z wymianą sterownika, tarczkani itp. itd. to koszt 7.000 do 8.000zł i po tym powinno byś już wszystko ok. chciał bym tu dodać, że obdzwoniłem w sprawie naprawy tej skrzynii niemal całą Polskę i wszędzie podawali podobne do wyżej wymienionych kwot. Po drugie opisze objawy. Wszystko działo się przy gorącej skrzynii (zimna chodziła idealnie) tak, jak kolega wspomniał szarpnięcie przy przełączaniu z R na D, ślizganie sie przy przełączaniu na inny bieg, brak reakcji na biegu R dopiero przy mocniejszym wciśnięciu gazy ruszenie do tyłu z piskiem, szarpnięcie przy ruszaniu itd. Więc kolego, jak mogę Ci poradzić sprawdzaj skrzynie, jak się rozgrzeję tzn. przynajmniej kilkanaście kilometrów jazdy, a po drugie wszystkie szarpnięcia, uslizgi, odgłosy powinny Cię od danego samochodu odwieść. Teraz kupiłem inne autko też z automatem i odpukać chodzi idealnie tzn. płynnie przełącza biegi, nic nie szarpie nawet z R na D delikatnie rusza do tyłu i przodu. _________________ Cyfrowy 5
Re: ( Volvo XC60 & XC90 ) Skrzynia biegów - jak powinna działać.
Witam
Mam problem ze skrzynią biegów. Mianowicie na trasie wyskoczył mi komunikat TRANSMISSION SERVICE REQUIRED. Potem jak wróciłem do domu zauważyłem, że auto szarpie i słychać uderzenie przy przełączaniu z P na R lub D. Objawy występują tylko przy rozgrzanej skrzyni, jak jest zimna wszystko jest ok. Poza tym w trakcie jazdy nawet na rozgrzanej skrzyni wszystko chodzi ok, redukuje i wrzuca biegi bez szarpnięć itd. Wymieniłem już olej na nowy. ale nic to nie dało. Ktoś może wie co jest nie tak?
Za wszelkie sugestie z góry wielkie dzięki.
Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 1213 Skąd jesteś (miejscowość / region): zachodniopomorskie Posiadane auto: brak
Piwa: 124/3
Wysłany: Sob 09 Lip 2011, 09:46
Temat postu:
Re: ( Volvo XC60 & XC90 ) Skrzynia biegów - jak powinna działać.
Cytat:
TRANSMISSION SERVICE REQUIRED.
pojawia się cały czas ? Odczytałeś błędy w skrzyni?
Wymieniłeś olej to pozostaje tylko sprawdzenie czy nie ma nowszego oprogramowania do skrzyni. Póżniej pozostaje już tylko wymiana lub naprawa skrzyni zakładając że połączenia elektryczne na zewnątrz są ok.
Napisz jakie błędy były ,bądź są. Na PW wyśłij mi nr vin sprawdze czy jest nowszy program do skrzyni.
Re: ( Volvo XC60 & XC90 ) Skrzynia biegów - jak powinna działać.
Witam
W końcu zrobiłem diagnostykę w dwóch miejscach, mianowicie w AutoKlimat w Tychach (tylko odczyt kodów błędu - czas trwania 10 minut) oraz w ASO Euro-KAS w Katowicach (jakieś 2 godz + adaptacja skrzyni). W sumie to nie dowiedziałem się niczego konkretnego (skrzynia do naprawy lub wymiany). Komputer zarejestrował tylko jeden błąd dotyczący pracy skrzyni, mianowicie P074100 Torque Converter Clutch Solenoid Circuit Performance Or Stuck Off - General Failure Information - No sub type information. Tak jak wspomniałem wcześniej skrzynia podczas jazdy pracuje normalnie. Zauważyłem, że komunikat TRANSMISSION SERVICE REQUIRED wyskakuje mi podczas jazdy na autostradzie, gdy włączony jest tempomat i samochód ma wrzucony 6 bieg. Zaczyna się górka tempomat, żeby utrzymać stałą prędkość zwiększa otwarcie przepustnicy i w tym momencie odczuwane jest coś jakby uślizg sprzęgła w manualnej skrzyni i wyświetlany jest komunikat (zwykle jest to zakręt pod górkę na A4 w okolicy Rudy Śląskiej w stronę Katowic :] ). Podczas jazdy po mieście komunikat ani razu się nie wyświetlił. Wydaje mi się, że przyczyną jest tutaj sam konwerter lub jego sterowanie. Jakieś pomysły?
Z góry dzięki za info.
Re: ( Volvo XC60 & XC90 ) Skrzynia biegów - jak powinna działać.
Witam! niestety miałem to samo - do regeneracji konwerter plus czujnik lock-up.
Polecam nieautoryzowany serwis "Autocentrum" w Radzionkowie, są porządnymi fachowcami i nie zedrą z ciebie skóry jak w przypadku autoryzowanych serwisów.
Zastanawiam się nad zakupem używanego XC90. Na co powinienem zwrócić szczególną uwagę? Wyczytałem już w tym poście o skrzyni, proszę o inne spostrzeżenia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo XC60 & XC90 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.