Witam. Dzis wzialem sie za wymiane filtra paliwa ale nie wymienilem... Jak to jest? Na filtrze jest srubka i myslalem sobie ze sie ja odkreca zeby paliwo z filtra zlecialo wtedy bedzie mozna spokojnie odkrecic caly fitr a tu co? Odkrecilem owa srubke, paliwo splywa a ja czekam i czekam, napelnilem przeszlo litrowa butelke a paliwo jak lecialo tak dalej leci... Niech mi ktos powie jak wymienic ten fitr?
Oczysc puszke filtra paliwa (zwlaszcza jej gorna czesc)
Majac rekawiczki gumowe/jednorazowe na rekach odkrec cala puszke - czesc plastikowa ! uwazaj zebys jej nie uszkodzil !
Wyciagnij stary filtr paliwa , wylej paliwo z puszki , jesli na dnie sa jakies osady usun je.
Wymien uszczelke puszki filtra (powinienes ja dostac razem z nowym filtrem) , po zalozeniu na miejce nowej uszczelki zwilz ja olejem lub paliwem (dieslem).
Zachowujac szczegolna uwage jak chodzi o brud . pyly rozpakuj nowy wklad filtra i zaloz go w gniazdo uchwytu filtra paliwa ( czesc pod autem , wcisnij i powinno tam wisiec).
Zaloz oslone /puszke filtra i zwracajac szczegolna uwage na rowne ustawienie krawedzi puszki wzgledem korpusu dokrec ja do oporu , ale nie na sile!!! wystarczy ze zejdzie sie z krawedzia na korpusie i stop (sila dokrecania okolo 30 Nm z tego co pamietam.
Osusz / powycieraj obudowe filtra paliwa.
Chcac odpowietrzyc uklad wlaczasz kilkakrotnie (3 ... 4 razy) zaplon (kluczyk w poz.2) i po kazdorazowym wlaczeniu odczekujesz minute - po wlaczeniu zaplonu el.pompka paliwa w baku pompuje paliwo ... i wypycha powietrze ktore bedziesz mial po wymianie filtra w ukladzie. Po wlaczeniu zaplonu pompka pracuje tylko jedna minute dlatego musisz wlaczac i wylaczac zaplon.
Nastepnie sprawdz czy nie masz nieszczelnosci w okolicy filtra i jesli wszystko wyglada OK uruchom silnik ... i jeszcze raz sprawdz czy obudowa filtra jest sucha.
pozdrawiam Tomek B.
Tomek B to mnie teraz zaskoczyles... U mnie to jest filtr a nie wklad, nie mam tez zadnej oslony na ten filtr, byc moze kiedys byla... Nie wiem czy mowimy o tym samym filtrze... chodzi mi o filtr paliwa ten pod spodem auta na wysokosci srodka tylnych prawych drzwi... A jest jeszcze gdzies jakis filtr?
W twoim aucie jest zwykły metalowy filtr paliwa , Tomek B rozpisał sie o wkładzie. Tak jak juz wczesniej napisałem poprostu go odkrecasz oczywiscie bedziesz miał rope na rekach ale nic wiecej nie poleci. Nowy filtr zalewasz ropa i przykrecasz albo nie zalewasz i stosujesz sie do tego co napisał tomek B o odpowietrzaniu układu pozdrawiam.
Witam ponownie.
Macie racje ! zapedzilem sie.
Wersja z wkladem i plastikowa oslona to dopiero od 2003 ... a Ty masz 2002 rocznik. Tak wiec wymiane wkladu mozesz pominac reszta tak jak pisalem. Nowego filtra nie musisz zalewac paliwem - wystarczy odpowietrzanie ktore opisalem we wczesniejszym poscie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S60 ) Silnik iskrowy -układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.