Dołączył: 07 Sty 2011 Posty: 43 Skąd jesteś (miejscowość / region): Piaseczno Posiadane auto: V50 1.6 D 2007
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 13 Sty 2011, 14:51
Temat postu:
Szarpanie
Witam, chciałem podpytać Was o ewentualne możliwości występowania zjawiska:
Od pewnego momentu podczas jazdy występuje u mnie w samochodzie zjawisko szarpania (jakby coś było zatkane, nie dochodziła odpowiednia ilość paliwa...). Ma to miejsce w przedziale 1200 - 2200 obrotów - głównie na 2,3,4 biegu podczas spokojnej jazdy ze stałą prędkością. W momencie przyspieszania jak i hamowania silnikiem zjawisko nie występuje. Komputer nic nie pokazuje!
Przegoniłem parę rasy samochód bo byslałem że to filtr cząstek stałych ale nie pomogło.
Z góry dzięki za pomysły
Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 963 Skąd jesteś (miejscowość / region): Swarzędz WLKP. Posiadane auto: Citroen C4 Grand-Picasso Excl. 2.0hdi automat. FORD KA 1.3 TDCI (GRAND-PRIX) 2010r. BYŁO: Polonez, Fiat Cinquecento, Daewoo Matiz, Volvo S80
Piwa: 139/3
Wysłany: Pią 14 Sty 2011, 02:53
Temat postu:
Re: ( Volvo V50 ) Szarpanie
Witam kolego dokładny opis twojego zjawiska miałem też jakieś dwa mieś. temu, ale w citroenie c4 picasso 2.0HDI z filtrem cząstek. Jak ruszalem dynamicznie to wszystko ok. przy depnięciu też ok. ale, jak jechałem spokojnie "statycznie" to obroty jak by falowały i silnikowi czegoś brakowało powietrza lub ropy. Co ciekawe, jak odłączałem przepływomierz to samochód jechał idealnie. Przesiedziałem wtedy ładnych kilka nocy, żeby znaleźć coś w necie na ten temat. Główne wątki prowadziły do: uszkodzony przepływomierz, zatkany- zabrudzony zawór EGR, lub filtr cząstek. Ja jednak pierwsze co zrobiłem to wymieniłem filtr powietrza i nie pomogło, podjechałem po sąsiedzku do servisu Boscha i też nic nie pokażało, jedynie błąd po odłączeniu przepływomierza. Usuneli błąd i nadal szarpał "kołysał" w czasie jazdy. Więc przegoniłem samochód i jak ręką odjął po kilku dniach znów lekko zaczynało się kołysanie i znów przegoniłem i od tego czasu wszystko w 100% OK. Jak już wpominałem, że po sąsiedzku mam servis to pewnego dnia właściciel servisu wpadł do mnie (znał mój problem) mówiąc, że wie już co to będzie twierdził, że FAP (tak w citroenie nazywa się filtr cząstek stałych) napewno nie, tylko jakiś "regulator pompy wtryskowej lub silnik wolnych obrotów" (jak nie przekłamałem) ale umnie już wszystko było ok. Tak naprawdę nie wiem co to było, ale przeszło. Sorry, że tak długo to opisywałem, ale chciałem Ci jak najbardziej podpowiedzieć. Ja na twoim miejscu kupił bym nowy filtr powietrza bo od czegoś zacznij, przegoń go jeszcze a, jak to nie pomoże to sam widzisz... _________________ Cyfrowy 5
Witam jak kolega opisał i ma racje filtr cząsteczek , przegoń autko minimum 150 km przy szybkości około 100 km tak fabryki podają może to bzdura ale pomaga , znajomy miał ten sam problem w mesiu klas A _________________ Niema jak 200 pasikoników pod maską
Dołączył: 07 Sty 2011 Posty: 43 Skąd jesteś (miejscowość / region): Piaseczno Posiadane auto: V50 1.6 D 2007
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 16 Sty 2011, 20:53
Temat postu:
Re: ( Volvo V50 ) Szarpanie
Dzięki "Cyfrowy 5" za podpowiedzi! Niestety w między czasie zdążyłem wymienić filtr powietrza jak i zawór EGR - żadnych zmian! Pewnie przyszła pora na duuuuuże przegonienie tak jak pisze "darek volvo"! W przyszłym tygodniu to zrobie jeśli czas pozwoli! Napiszę o efektach - jeśli nie pomoże sprawdzę "regulator pompy wtryskowej lub silnik wolnych obrotów"
d-u-c-k jak możesz to napisz jak skończyła sie sprawa z szarpaniem, czy reklamowałeś EGR-a i czy pomogło. Wczoraj u mnie zaobserwowałem podobne zjawisko. Jadąc na 2,3 biegu auto jakby sie dusiło. Trwa to około 2-3 sekund, jak dodam gazu to trochę się zadławi ale za chwilę wszystko gra i przespiesza normalnie.
Dołączył: 28 Maj 2015 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz Posiadane auto: volvo s 40 2006r 2.0D
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 28 Maj 2015, 22:16
Temat postu:
szarpanie
Witam
Ja juz mam po problemie wada nie byl egr filtr czastek itd. skonczylo sie na regeneracji pompy wysokiego cisnienia oraz czyszczenie i regulacja wtryskow
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo V50 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.