s60 d5 2.4 - alternator, elektryka? Dym spod maski
Witam,
dzisiejszy dzien zalicze normalnie do wyjatkowych, pomijajac moje prywatne sprawy pisze bo cos dziwnego przytrafilo mi sie z moim s60, ale od poczatku.
Zaczelo sie od dziwnego wycia po odpaleniu samochodu (jakby gdzies w rolki napchal sie piach, troche taki swist) pomyslalem turbina sie odzywa na starosc. No ale po kilku godzinach wsiadam do samochodu odpalam i czuje z klimy zapach palonych kabli, myslalem z dworu, patrze a tu spod maski dym. Wylaczylem szybko silnik otwieram maske a dym unosi znad tak jakby alternatora (nie widzialem dokladnie bo bylo ciemno) gdzies rejony alternatora, pompy paliwa, pompy klimy. przez pewien okres wczesniej palily sie co raz to inna zarowka, uznalem to za przypadek no ale po 4 razie zaczelem myslec ze cos jest nie tak z elektryka (zarowki palily sie w odstepach 1-2 miesiecy co raz inna). no i nagle dzisiaj takie zdziwienie, boje sie go teraz odpalic zeby cos nie zaczelo sie dziac dalej, pytanie moje jest takie czy to moze byc wina alternatora czy gdzies jakiegos spiecia, wiem ze trudno to okreslic bo sam nie wiem jak to dokladniej opisac, ale moze ktos mial takie zdarzenie kiedys wiec prosilbym o rady.
pozdrawiam
Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 1715 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kamieniec Ząbkowicki. Posiadane auto: marcedes w202 2,2cdi 2000rok golf 6 1,4 80 km.
Piwa: 123/9
Wysłany: Sob 15 Sty 2011, 07:56
Temat postu:
s60 d5 2.4 - alternator, elektryka? Dym spod maski
Sugeruje sprawdzic alternator i stan jego wiązki elektr.[ .Odwin izolacje i zwróc uwage na stopione izolacje przewodów .Wstępne objawy wskazywały na regulator napiecia .Ale przyczyną tez mogło byc przetarcie przewodów na kantach karoserii. jCałosc musi sprawdzic dobry elektryk samochodowy .
Ostatnio zmieniony przez gabryiel dnia Sob 15 Sty 2011, 17:37, w całości zmieniany 1 raz
Elektryka raczej nie wyje, dlatego sugeruję ściągnąć pasek który napędza klimę alternator i co tam jest, jak jest 2 to obydwa i poobracać wszystkimi kółkami, czy czy gdzieś nie pada łożysko , a później, jak sugeruje przedmówca z pomocnikiem poluzuj klemę na akumulatorze żeby w razie czego szybko ściągnąć i badaj prąd. Prądnica zamieni się w silnik, alternator raczej nigdy.
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S60 ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.