Volvo

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Volvo ) dylematy przed zakupem: 850 2.0 B+G czy 2,5Tdi?



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo ) LPG forum
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mizioł

Czytelnik



Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Roztocze (Zwierzyniec)
Posiadane auto: Voyager 95r, UAZ 469b 74r, VW Lt westfalia.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 26 Sty 2011, 17:59
Temat postu:

dylematy przed zakupem: 850 2.0 B+G czy 2,5Tdi?


Witam,
przymierzam się do zakupu 850tki i ciągle się wacham którą wersję silnikową wybrać: 2.0 B+G czy 2,5Tdi. Prosiłbym o konstruktywne podpowiedzi.
pozdrawiam
Powrót do góry
baton208
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 1349
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lanckorona/Małopolska
Posiadane auto: Volvo xc90 T6.
Piwa: 100/17
Wysłany: Sro 26 Sty 2011, 21:02
Temat postu:

Re: ( Volvo ) dylematy przed zakupem: 850 2.0 B+G czy 2,5Tdi?


To zależy o który silnik 2.0 chodzi, B5202S czy B5204T. Bo to jakby dość istotne Very Happy
_________________
Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
Powrót do góry
Mizioł

Czytelnik



Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Roztocze (Zwierzyniec)
Posiadane auto: Voyager 95r, UAZ 469b 74r, VW Lt westfalia.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 26 Sty 2011, 21:23
Temat postu:

Re: ( Volvo ) dylematy przed zakupem: 850 2.0 B+G czy 2,5Tdi?


Rozważam opcje bez turbinki:B5202S bo to samochód dla taty.
Powrót do góry
baton208
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 1349
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lanckorona/Małopolska
Posiadane auto: Volvo xc90 T6.
Piwa: 100/17
Wysłany: Sro 26 Sty 2011, 21:51
Temat postu:

Re: ( Volvo ) dylematy przed zakupem: 850 2.0 B+G czy 2,5Tdi?


No cóż, to jak gdyby nie masz wyboru Very Happy
Benzyna, silnik słaby (najsłabszy w gamie silników serii 8xx), paliwożerny właśnie ze względu na to iż jest za mały do takiego samochodu. Przez to jest często "wyżyłowany". Dość ubogie wersje wyposażenia z tym silnikiem.
Diesel, silnik uznawany za jeden z najlepszych silników w grupie VAG. Oszczędny, pomimo 140 KM jest silnikiem żwawym. Prosty w obsłudze, zadbany dojeżdża 600-700 kkm bez remontów. Mój jeździ na półsyntetyku Valvoline.
Nie ma absolutnie porównania pomiędzy tymi silnikami. A i wyposażenie w wersjach z dieslem jest o wiele ciekawsze. wszystko zależy od tego ile masz kasy do wydania Wink
_________________
Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
Powrót do góry
Mizioł

Czytelnik



Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Roztocze (Zwierzyniec)
Posiadane auto: Voyager 95r, UAZ 469b 74r, VW Lt westfalia.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 26 Sty 2011, 22:48
Temat postu:

Re: ( Volvo ) dylematy przed zakupem: 850 2.0 B+G czy 2,5Tdi?


Budżet przewiduje 6-8tyś na zakup + ok.1tyś na podstawowy serwis...

Silnik 2.0 zbyt słaby? no może, ale jeździłem saabem 9000 2.0 (136ps) i był rześki a masą to chyba podobne samochody. Czyżby B5202S był aż tak kiepskim modelem?

Podsumowując - lepiej rozważać opcje: dizelek lub B5254S ?
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sro 26 Sty 2011, 22:48
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
waja

Debiutant



Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 16
Skąd jesteś (miejscowość / region): Inowrocław
Posiadane auto: Volvo 850GLE kombi 2.0 126KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 28 Sty 2011, 19:20
Temat postu:

Re: ( Volvo ) dylematy przed zakupem: 850 2.0 B+G czy 2,5Tdi?


hej.Ja mam Volvo 850 w kombi z silnikiem 2.0 126KM w benzynie i musze powiedzieć,że nie zgadzam się z tym,że silnik jest słaby.Fakt,że mam bardzo zadbane Volvo i nie mial nigdy lpg na szczescie,nie narzekam na jego moc czy dynamikę.Volvo szybko się rozpędza,na każdym biegu dobrze się odpycha nawet z niskich obrotów silnika.Bardzo dobra kultura pracy silnika.Nie potrzebuje mieć pod maską 225KM bo do jazdy po mieście i na trasie wystarczy.Jeżeli chcesz kupić to kup tylko w benzynie,żadnego gazu bo chcąc zaoszczędzić na paliwie,nie zaoszczędzisz na awariach silnika przez instalację gazową.Miałem juz kilka aut z gazem i powiem Tobie,masakra,strzelanie,gaśnięcie-poczytaj na forum jakie są cyrki z gazem.Moim dobrym przykładem tego ze gaz wykancza silnik mogą być moje auta-Ford Scorpio non stop gasł,silnik zaczal brac olej,klawiatura klekotala jak w dieslu.Obecny Mercedes w124 coupe dzieki instalacji gazwowej nastąpił strzał i dosłowne rozwalenie silnika-czeka mnie wymiana silnika.Nie inwestuj w gaz bo gaz jest do zapalniczek.Co do wyposazenia Volvo z silnikiem B5202S czyli 126KM nie sa zle wyposazone-mam w nim kurtyny boczne,elektryke na przodzie,abs,klime,el lusterko,regulacje swiatel przednich,schowki,schoweczki,podlokietnik,fotele czarna skóra,oswietlenie wnetrza,centralny zamek-chyba wystarczy toTwojemu ojcu???ja jestem dość młodym człowiekiem mam 25 lat i ja sobie chwalę i to bardzo.pozdrawiam
Powrót do góry
Mizioł

Czytelnik



Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Roztocze (Zwierzyniec)
Posiadane auto: Voyager 95r, UAZ 469b 74r, VW Lt westfalia.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 29 Sty 2011, 21:42
Temat postu:

Re: ( Volvo ) dylematy przed zakupem: 850 2.0 B+G czy 2,5Tdi?


Co do byt małej mocy 2.0 126KM to wydaje mi się że Szwedzi raczej nie robili niepraktycznych technicznie i ergonomicznie "wynalazków" i to jest wyższość Volvo (i Saaba) nad pozostałymi markami. Może jako najsłabszy rzeczywiście trzeba uważać na skatowane silniki i tego się będę trzymał!

A jeśli chodzi o LPG to nie mogę się z tobą waja zgodzić. Mam przeciwne doświadczenia użytkowe i zawodowe (bo pracowałem w warsztacie który zakłada instalacje), ale wiem jedno silnik do założenia gazu musi:
- być w stanie wzorowym a nie tylko jeżdżącym,
- instalacja musi być dobrze dobrana do modelu.
Niestety i pierwsze i drugie jest rzadkością bo i kierowcy i mechanicy chcą zaoszczędzić ile się da. Ale to wątek na inny temat na forum.
Powrót do góry
zerard74

Debiutant



Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): lubsko
Posiadane auto: 850 rok 94 2,5 10V benz-gaz
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 10 Lut 2011, 22:51
Temat postu:

Re: ( Volvo ) dylematy przed zakupem: 850 2.0 B+G czy 2,5Tdi?


[b]waja[/b], i tu się z tobą nie zgodzę bo w tym volvo instalacja gazowa nie robi spustoszeń, a co do mocy, to 126 konia to słabo, ja mam 140 konia i wolał bym ze 170.
Powrót do góry
GMB-Sebus 2.3T-5

Debiutant



Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 39
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pomorskie
Posiadane auto: Volvo 850 2.3T-5 166KW/sedan
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 21 Lut 2011, 19:14
Temat postu:

( Volvo 850 ) dylematy przed zakupem: 850 2.0 B+G czy 2,5Tdi


Najlepiej wybrać wersje 2.5 TDI,ponieważ jest to znany z VW T4 silnik lub Audi A6.Volkswagenowskie silniki są nie do zajechania i teoretycznie nic się przy nich nie robi.A Lpg trzeba zadbać żeby wszystko chodziło jak należy.Jak kto dba,tak ma.Najlepiej kupić 2.3 T-5 taki jakim sam jeżdżę Very Happy
Powrót do góry
gadu-gadu
doman

Stały Bywalec



Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 162
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin
Posiadane auto: VOLVO , 850 , 2.5 10v, 93 + 850 2.5 20V, 92r + v40 1.9D 97r
Piwa: 19/2
Wysłany: Pon 28 Lut 2011, 23:35
Temat postu:

Re: ( Volvo ) dylematy przed zakupem: 850 2.0 B+G czy 2,5Tdi?


coż co do diesla:
spali 8-10l na 100km czyli prawie za 50 zł
(niech mnie ktos poprawi kto ma diesla jezeli sie myle)

beznzyna:
2.0 spali gazu powiedzmy 13 na 100km czyli 35zł
2.5 spali gazu 16 na 100km czyli 42 zł

Z dieslem jezeli nie bedzie w bardzo dobrym stanie w zimie moze byc problem z benzyna raczej nie.
Diesel dłużej sie grzeje niz benzyna- krotkie dojazdy do pracy gdy jest chlodno= wiecznie zimno w srodku..

co do róznicy 140 - 170 km mialem 170km w gorszym stanie i pojechalismy nim z kumplem po 140km w bdb stanie wracając kilka razy probowalismy sie ze swiatel i 170 km przegrywal. Po pierwsze 170km byl w gorszym stanie (chociaz naprawde zbieral sie) a po drugie w 140 km są dłuższe biegi. Porównywalem tu 2.5 20v i 2.5 10v
Powrót do góry
Mizioł

Czytelnik



Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Roztocze (Zwierzyniec)
Posiadane auto: Voyager 95r, UAZ 469b 74r, VW Lt westfalia.
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 10 Mar 2011, 17:01
Temat postu:

Re: ( Volvo ) dylematy przed zakupem: 850 2.0 B+G czy 2,5Tdi?


I już po dylematach.
Kupiłem 2.5tdi tylko zamiast 850 wybrałem v70, był trochę nowszy a najważniejsze że był na miejscu czyli we Wrocławiu (znudziły mi się wyjazdy 200-300km aby pooglądać "prawie" idealne).

Spalanie 6.5-8l na 100 więc nie jest źle.
Muszę trochę podopieszczać, wymienić świczki żarowe (bo przy mrozach...) i takie tam drobiazgi.

WIELKIE DZIĘKI WSZYSTKIM ZA WYPOWIEDZI I POMOC.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo ) LPG forum Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo ) LPG forum


VolvoV60 Cross Country

82 900

2018r.

101 000 km

mazowieckie

VolvoV50

16 900

2009r.

232 000 km

pomorskie

VolvoXC 60

61 900

2014r.

257 000 km

świętokrzyskie

VolvoS90

101 544

2017r.

85 000 km

kujawsko-pomorskie

VolvoXC 70

43 500

2012r.

287 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System