Witam,
przymierzam się do zakupu 850tki i ciągle się wacham którą wersję silnikową wybrać: 2.0 B+G czy 2,5Tdi. Prosiłbym o konstruktywne podpowiedzi.
pozdrawiam
Re: ( Volvo ) dylematy przed zakupem: 850 2.0 B+G czy 2,5Tdi?
No cóż, to jak gdyby nie masz wyboru
Benzyna, silnik słaby (najsłabszy w gamie silników serii 8xx), paliwożerny właśnie ze względu na to iż jest za mały do takiego samochodu. Przez to jest często "wyżyłowany". Dość ubogie wersje wyposażenia z tym silnikiem.
Diesel, silnik uznawany za jeden z najlepszych silników w grupie VAG. Oszczędny, pomimo 140 KM jest silnikiem żwawym. Prosty w obsłudze, zadbany dojeżdża 600-700 kkm bez remontów. Mój jeździ na półsyntetyku Valvoline.
Nie ma absolutnie porównania pomiędzy tymi silnikami. A i wyposażenie w wersjach z dieslem jest o wiele ciekawsze. wszystko zależy od tego ile masz kasy do wydania _________________ Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
Re: ( Volvo ) dylematy przed zakupem: 850 2.0 B+G czy 2,5Tdi?
Budżet przewiduje 6-8tyś na zakup + ok.1tyś na podstawowy serwis...
Silnik 2.0 zbyt słaby? no może, ale jeździłem saabem 9000 2.0 (136ps) i był rześki a masą to chyba podobne samochody. Czyżby B5202S był aż tak kiepskim modelem?
Podsumowując - lepiej rozważać opcje: dizelek lub B5254S ?
Re: ( Volvo ) dylematy przed zakupem: 850 2.0 B+G czy 2,5Tdi?
hej.Ja mam Volvo 850 w kombi z silnikiem 2.0 126KM w benzynie i musze powiedzieć,że nie zgadzam się z tym,że silnik jest słaby.Fakt,że mam bardzo zadbane Volvo i nie mial nigdy lpg na szczescie,nie narzekam na jego moc czy dynamikę.Volvo szybko się rozpędza,na każdym biegu dobrze się odpycha nawet z niskich obrotów silnika.Bardzo dobra kultura pracy silnika.Nie potrzebuje mieć pod maską 225KM bo do jazdy po mieście i na trasie wystarczy.Jeżeli chcesz kupić to kup tylko w benzynie,żadnego gazu bo chcąc zaoszczędzić na paliwie,nie zaoszczędzisz na awariach silnika przez instalację gazową.Miałem juz kilka aut z gazem i powiem Tobie,masakra,strzelanie,gaśnięcie-poczytaj na forum jakie są cyrki z gazem.Moim dobrym przykładem tego ze gaz wykancza silnik mogą być moje auta-Ford Scorpio non stop gasł,silnik zaczal brac olej,klawiatura klekotala jak w dieslu.Obecny Mercedes w124 coupe dzieki instalacji gazwowej nastąpił strzał i dosłowne rozwalenie silnika-czeka mnie wymiana silnika.Nie inwestuj w gaz bo gaz jest do zapalniczek.Co do wyposazenia Volvo z silnikiem B5202S czyli 126KM nie sa zle wyposazone-mam w nim kurtyny boczne,elektryke na przodzie,abs,klime,el lusterko,regulacje swiatel przednich,schowki,schoweczki,podlokietnik,fotele czarna skóra,oswietlenie wnetrza,centralny zamek-chyba wystarczy toTwojemu ojcu???ja jestem dość młodym człowiekiem mam 25 lat i ja sobie chwalę i to bardzo.pozdrawiam
Re: ( Volvo ) dylematy przed zakupem: 850 2.0 B+G czy 2,5Tdi?
Co do byt małej mocy 2.0 126KM to wydaje mi się że Szwedzi raczej nie robili niepraktycznych technicznie i ergonomicznie "wynalazków" i to jest wyższość Volvo (i Saaba) nad pozostałymi markami. Może jako najsłabszy rzeczywiście trzeba uważać na skatowane silniki i tego się będę trzymał!
A jeśli chodzi o LPG to nie mogę się z tobą waja zgodzić. Mam przeciwne doświadczenia użytkowe i zawodowe (bo pracowałem w warsztacie który zakłada instalacje), ale wiem jedno silnik do założenia gazu musi:
- być w stanie wzorowym a nie tylko jeżdżącym,
- instalacja musi być dobrze dobrana do modelu.
Niestety i pierwsze i drugie jest rzadkością bo i kierowcy i mechanicy chcą zaoszczędzić ile się da. Ale to wątek na inny temat na forum.
Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): lubsko Posiadane auto: 850 rok 94 2,5 10V benz-gaz
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 10 Lut 2011, 22:51
Temat postu:
Re: ( Volvo ) dylematy przed zakupem: 850 2.0 B+G czy 2,5Tdi?
[b]waja[/b], i tu się z tobą nie zgodzę bo w tym volvo instalacja gazowa nie robi spustoszeń, a co do mocy, to 126 konia to słabo, ja mam 140 konia i wolał bym ze 170.
( Volvo 850 ) dylematy przed zakupem: 850 2.0 B+G czy 2,5Tdi
Najlepiej wybrać wersje 2.5 TDI,ponieważ jest to znany z VW T4 silnik lub Audi A6.Volkswagenowskie silniki są nie do zajechania i teoretycznie nic się przy nich nie robi.A Lpg trzeba zadbać żeby wszystko chodziło jak należy.Jak kto dba,tak ma.Najlepiej kupić 2.3 T-5 taki jakim sam jeżdżę
Re: ( Volvo ) dylematy przed zakupem: 850 2.0 B+G czy 2,5Tdi?
coż co do diesla:
spali 8-10l na 100km czyli prawie za 50 zł
(niech mnie ktos poprawi kto ma diesla jezeli sie myle)
beznzyna:
2.0 spali gazu powiedzmy 13 na 100km czyli 35zł
2.5 spali gazu 16 na 100km czyli 42 zł
Z dieslem jezeli nie bedzie w bardzo dobrym stanie w zimie moze byc problem z benzyna raczej nie.
Diesel dłużej sie grzeje niz benzyna- krotkie dojazdy do pracy gdy jest chlodno= wiecznie zimno w srodku..
co do róznicy 140 - 170 km mialem 170km w gorszym stanie i pojechalismy nim z kumplem po 140km w bdb stanie wracając kilka razy probowalismy sie ze swiatel i 170 km przegrywal. Po pierwsze 170km byl w gorszym stanie (chociaz naprawde zbieral sie) a po drugie w 140 km są dłuższe biegi. Porównywalem tu 2.5 20v i 2.5 10v
Re: ( Volvo ) dylematy przed zakupem: 850 2.0 B+G czy 2,5Tdi?
I już po dylematach.
Kupiłem 2.5tdi tylko zamiast 850 wybrałem v70, był trochę nowszy a najważniejsze że był na miejscu czyli we Wrocławiu (znudziły mi się wyjazdy 200-300km aby pooglądać "prawie" idealne).
Spalanie 6.5-8l na 100 więc nie jest źle.
Muszę trochę podopieszczać, wymienić świczki żarowe (bo przy mrozach...) i takie tam drobiazgi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.