Za każdym razem jak przełączam dźwignię z byle jakiego trybu na R to jest zdecydowane szarpnięcie, powiedziałbym nawet stuknięcie... Skrzynia do remontu? Co tam może się dziać? _________________ S60 D5
Wysokie koszty utrzymania, drogie części? Zawsze można sprzedać... Ale jak się z nim rozstać?????
Re: ( Volvo S60 ) Szarpnięcie przy zmianie trybu na "R" / automat
Najprawdopodobniej kończy się i będzie do wymiany taśma hamulcowa. U mnie właśnie się skończyła tzn. skończył się wsteczny bieg. Na początku objawy są właśnie takie, szarpnięcie przy "wbiciu" przełożenia "R", potem będzie wchodził bez szarpnięcia, ale dopiero po dłuższej chwili i przygazowaniu, a na końcu któregoś dnia się zdziwisz że nie możesz wyjechać np. z parkingu pod sklepem.
Sama taśma kosztuje ok. 100 zł. Wymiana w warsztacie będzie kosztować ok. 1000 zł
Pozostaje kwestia, jaki masz typ skrzyni? _________________ Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
Re: ( Volvo S60 ) Szarpnięcie przy zmianie trybu na "R" / automat
Bardzo dziękuję kolego za rozjaśnienie mi tego problemu. Właśnie nie wiem jaki jest to dokładnie typ skrzyni... Ile było typów montowanych do mojego auta (2.4 D5 2002r)??? Gdzie to mogę sprawdzić ewentualnie jaką mam skrzynię? Moja skrzynia to na pewno nie jest gear-tronic, mam zwykły automat, bez możliwości zmiany biegów podczas jazdy... _________________ S60 D5
Wysokie koszty utrzymania, drogie części? Zawsze można sprzedać... Ale jak się z nim rozstać?????
Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 963 Skąd jesteś (miejscowość / region): Swarzędz WLKP. Posiadane auto: Citroen C4 Grand-Picasso Excl. 2.0hdi automat. FORD KA 1.3 TDCI (GRAND-PRIX) 2010r. BYŁO: Polonez, Fiat Cinquecento, Daewoo Matiz, Volvo S80
Piwa: 139/3
Wysłany: Czw 10 Lut 2011, 07:02
Temat postu:
Re: ( Volvo S60 ) Szarpnięcie przy zmianie trybu na "R" / automat
Witam kolegów. Kolego w D5 montowany był tylko jeden rodzaj automatu firmy Aisin o symbolu AW55-50SN. Co dokładnie dolega tej skrzynii to się dowiesz, jak podłączysz pod kompa. Z automatami to jest tak, że wszystkie maja podobne objawy, a każdej coś innego dolega, jedna ma mało oleju i brak ciśnienia, druga nazbierała błędy i wyczyścić kompa i nowy soft, trzeciej pomoże adaptacja, a czwarta, jak pisał kolega baton208 na warsztat. Innym może się przydarzyć wymiana elektrozaworów, a jeszcze innym sterownik padł, więc sam widzisz kolego ile masz możliwości. Zacznij od sprawdzenia poziomu oleju w skrzynii. Sprawdź na zimnym i włączonym silniku, jak będzie mało to tym prędzej do warsztatu od automatów co by zmienili lub dolali (według ich uznania). Zrób też sam adaptację według tego opisu:
(opis ze strony firmy "PRND")
"Adaptacja skrzyni AW55-50
Skrzynia AW55-50 wymaga adaptacji - czesto wielu przejechanych km by dopasować odpowiednio ciśnienia zmiany biegów. Volvo przeprowadza adaptację komputerowo. Często do końca nie wykonana adaptacja objawiać się będzie :
wzrost obrótów w trakcie zmiany biegów z reguły z 2-3 dające uczucie jakby samochód sę ślizgał,
mocna redukcja z uderzeniem gdy pedał gazu nie jest wciśnięty,
uderzenia w trakcie zmiany z Parkingu na wsteczny, bądź neutral,
po zatrzymaniu na światłach i wciśnięciu hamulca po około 2 s głuch odgłos ze skrzyni
Czy można wykonać adaptację skrzyni AW55-50 bez użycia komputera?
1.Uruchom pojazd i ustaw pozycję na "D" jedź z prędkoćią około 8 km/h i powoli zatrzymaj pojazd- powtórz około 10 -razy,
2.na biegu jałowym wciśnij hamulec i zmień wybierak z pozycji "N" na "D" i przytrzymaj tak przez około 30 sekund, zwolnij hamulec i powtórz około 10 razy."
Re: ( Volvo S60 ) Szarpnięcie przy zmianie trybu na "R" / automat
Cyfrowy 5 zgadza się że komputer pozwoli określić kierunek naprawy skrzyni, pod warunkiem że nie jest to uszkodzenie mechaniczne. Objawy które opisał lukaszzan bardzo wyraźnie wskazują na problem taśmy hamulcowej, a to jest uszkodzenie mechaniczne którego nie wykaże skan komputerowy. Niemniej jednak od tego trzeba by zacząć.
lukaszzan tak jak napisał Ci Cyfrowy 5, najpierw stan oleju, potem sczytanie błędów, potem adaptacja (bo to najmniej kosztowna opcja), a później dopiero naprawa. _________________ Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
Re: ( Volvo S60 ) Szarpnięcie przy zmianie trybu na "R" / automat
Czyli tak jak mówicie, rozpocznę od oleju, pojadę na komputer a następnie zrobię adaptację. Mam pytanko co do tego komputera tylko. Tylko w serwisie volvo mogą mi sprawdzić błędy skrzyni? Jeśli tak to jaki jest tego koszt? Czy może da się to sprawdzić trochę taniej w serwisie skrzyni biegów? _________________ S60 D5
Wysokie koszty utrzymania, drogie części? Zawsze można sprzedać... Ale jak się z nim rozstać?????
Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 963 Skąd jesteś (miejscowość / region): Swarzędz WLKP. Posiadane auto: Citroen C4 Grand-Picasso Excl. 2.0hdi automat. FORD KA 1.3 TDCI (GRAND-PRIX) 2010r. BYŁO: Polonez, Fiat Cinquecento, Daewoo Matiz, Volvo S80
Piwa: 139/3
Wysłany: Pią 11 Lut 2011, 02:16
Temat postu:
Re: ( Volvo S60 ) Szarpnięcie przy zmianie trybu na "R" / automat
W serwisie Volvo podłączenie pod komp. to ok.260zł, nowy soft to ok. 80zł. Pewnie w nieautoryzowanym serwisie będzie o połowę taniej, ale czy dadzą najnowszy soft? Wiem, że soft tzw. "rozłączenie napędu" wgrywany gdy skrzynia "ciągnie" do przodu mimo wciśniętego hamulca (coś w stylu nie do końca wciśnięte sprzęgło i hamulec razem w manualu) jest dostepny tylko w ASO Volvo.
Ciekawostka. ASO Volvo za wymianę oleju w automacie metodą dynamiczną, a więc płukanie skrzyni, gdzie wychodzi naprawdę dużo oleju bierzę 1000zł. A ASO Citroen za 2L. oleju woła 499zł, więc metodą dynamiczną wystarczy policzyć...
Re: ( Volvo S60 ) Szarpnięcie przy zmianie trybu na "R" / automat
Cyfrowy 5 zgadza się. Ceny ASO są powiedzmy hmm... nie przystające do rzeczywistości. Ja olej wymieniałem sam. Sprawa prosta jak drut. Tutaj opisałem swoje przeżycia z tego wyczynu.
Problemem wielu ASO jest to że jest niewielu mechaników, a mnóstwo uczniów. Czym to skutkuje wiadomo.
Ja jednakowoż odradzam ASO. Dodatkowo człowiek przyjeżdżający starszym samochodem (jak np. ja) jest traktowany jak zawracacz d..py. Dlaczego? Ano dlatego że oni już nie ogarniają samochodów starszych niż te które wychodzą 2-3 lata poza gwarancję. Natomiast jeżeli chodzi o ASB to ASO leży całkowicie. Ja osobiście i jeszcze kilkanaście osób z innego forum volvo potwierdziło że na temat ASB autoryzowane stacje nie wiedzą kompletnie nic. Wgranie nowego softu czy niebotycznie droga wymiana oleju to są -że tak powiem- żadne wiadomości. _________________ Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 963 Skąd jesteś (miejscowość / region): Swarzędz WLKP. Posiadane auto: Citroen C4 Grand-Picasso Excl. 2.0hdi automat. FORD KA 1.3 TDCI (GRAND-PRIX) 2010r. BYŁO: Polonez, Fiat Cinquecento, Daewoo Matiz, Volvo S80
Piwa: 139/3
Wysłany: Nie 13 Lut 2011, 01:26
Temat postu:
Re: ( Volvo S60 ) Szarpnięcie przy zmianie trybu na "R" / automat
Witam ponownie. Ja też wymieniałem sam olej w skrzynce (S80 D5), ale sposobem "grawitacyjnym" tzn. tak, jak olej w silniku. Korek spustowy pod skrzynią wykręcony, 4 litry oleju spuszczone i 4 l. nowego wlewałem za pomocą lejka w rurkę bagnetu. Tak kilka razy co kilkaset kilometrów i skrzynia chodzi po tym "wyczynie".
Teraz mnie czeka wymiana oleju w citroenie, ale chyba będę zmuszony do skorzystania z jakiegoś warsztatu, bo tam nie ma bagnetu do sprawdzania poziomu oleju. Korek spustowy jest, ale jak nalać to trochę trudniej. Nie ma tego złego... jak będą wymieniać to popatrzę jak i co wykręcają do zalania olejem i potem już sam. _________________ Cyfrowy 5
Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 963 Skąd jesteś (miejscowość / region): Swarzędz WLKP. Posiadane auto: Citroen C4 Grand-Picasso Excl. 2.0hdi automat. FORD KA 1.3 TDCI (GRAND-PRIX) 2010r. BYŁO: Polonez, Fiat Cinquecento, Daewoo Matiz, Volvo S80
Piwa: 139/3
Wysłany: Pon 14 Lut 2011, 02:20
Temat postu:
Re: ( Volvo S60 ) Szarpnięcie przy zmianie trybu na "R" / automat
Witam. Co do klucza, to ja korek spustowy odkręcałem zwykłym płaskim 24 (jak dobrze pamiętam). Korek jest u dołu, lecz nie od spodu tylko z boku skrzynii. Co do filtra, to filtr jest w środku w skrzynii i wymienia się go dopiero przy jej remoncie, a dokładniej pod miską olejową, i faktycznie żeby tą miskę poluzować i zdjąć to trzeba by skrzynie co najmniej unieść. _________________ Cyfrowy 5
Re: ( Volvo S60 ) Szarpnięcie przy zmianie trybu na "R" / automat
Witam ponownie! Zacząłem od oleju. Zalałem Valvoline Maxlife ATF (Multipurpose ATF). Wymiany dynamicznej podjąłem się sam z tatą. Było to dziecinnie proste, zgodnie z instrukcjami jakie pewien kolega zamieścił na forum. Poszło mi na tę operację 12L oleju. Następnie samodzielnie zrobiłem adaptację skrzyni... Stuki przy przełączaniu z P,D na R i z N na D pozostały, lecz są cichsze i lżejsze niż to było wcześniej. Jednak przejechałem się autem i skrzynia pracuje o niebo lepiej po wymianie oleju, nie ślizga się tak jak to było dotychczas. Nie będę w najbliższym czasie wybierał się do serwisu skrzyń w celu diagnozy i naprawy tego "stukania", przynajmniej dopóki wszystko fajnie działa. Jedynie przejadę się na przeinstalowanie oprogramowania..i tyle Pozdrawiam! _________________ S60 D5
Wysokie koszty utrzymania, drogie części? Zawsze można sprzedać... Ale jak się z nim rozstać?????
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S60 ) Silnik iskrowy -układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.