Dołączył: 13 Lut 2011 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Volvo V50 2.0D 136 KM 2006 r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 13 Lut 2011, 15:42
Temat postu:
Bardzo wysokie spalanie 2.0D
Witam,
Mam problem z moim V50 2.0 D 136km. Otóż, samochód zaczął stopniowo spalać coraz większe ilości paliwa. Obserwowałem wzrost średniego spalania przy każdym kolejnym tankowaniu. (Dodam, że nie mam komputera pokładowego i spalanie przeliczałem z ilości paliwa i przejechanych kilometrów). Początkowo, przy jeździe po Warszawie średnio zamykałem się w 7,2l. Potem za każdym tankowaniem wychodziło więcej. Obecnie spalanie wynosi ok. 10,2l. (rekord przy mrozach to 13). Na baku, od tankowania do tankowania przejeżdżam średnio ok. 400 km. i przy zapalonej rezerwie wchodzi mi ok. 41-43l. O zasięgach o jakich czytam na forum, czyli 650 - 700 km na baku to nawet nie myślę. Na trasie, przy włączonym tempomacie na 110 km/h udało mi się przejechać 520 km od stacji do stacji.
Nie wiem co robić. Samochód był już 2 razy na diagnostyce komputerowej w ASO. Nie stwierdzono żadnych błędów. Ostatnio robiłem diagnostykę w nie autoryzowanym warsztacie i znowu - wszystko wzorowo. Diagnostyka była dość szczegółowa i sprawzono wszystko co było możliwe, razem z wydajnością wtrysków itp. Jedyne co udało się stwierdzić, że przekłamuje obrotomież. Przy wolnych obrotach wskazówka stoi na 1.000 obr/min, natomiast komputer pokazuje ok 920-930 obr/min.
Dodam, że mimo tak dużego wzrostu spalania, samochód zachowuje się zupełnie poprawnie, ma moc, nie kopci, cicha i kulturalna praca silnika.
Proszę o pomoc, bo nie mam już pomysłu gdzie szukać przyczyny.
Witaj nie podpowiem ci znacząco ale jak wiesz wszystko zależy od aury pogodowej zima lato to się wiąże ze skokiem paliwa a tak nawiasem takie wypowiedzi bez urazy irytują ludzi motor 2 ,0 litrowy lub większy ma palić 4 ,0 litra to moim zdaniem jest nie porozumienie jak przy tej wadze pojazdu zejdziesz do 8,0 pełen sukces pisze to ogólnikowo pozdrowienia _________________ Niema jak 200 pasikoników pod maską
Dołączył: 13 Lut 2011 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Volvo V50 2.0D 136 KM 2006 r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 14 Lut 2011, 10:31
Temat postu:
Re: ( Volvo V50 ) Bardzo wysokie spalanie 2.0D
Jestem wdzięczny za wszystkie rady, ale nie piszcie mi proszę o pogodzie, ciężkiej nodze, i tym że samochód musi palić. Tak się składa, że mam w tej chwili do dyspozycji 2 szt. V50 (identyczne). Moja V50 pali o 50% więcej na tych samych trasach przy tej samej pogodzie. Chodzi mi więc o pomoc w zdiagnozowaniu usterki, a nie o lekcję eko-jazdy.
Witaj nikt nie jest wróżką samochód , samochodowi nie równy , a tak pomierz pompe wyreguluj wtryski , sprawdz początek wtrysku szczątkowego podejrzewam że przedmuchów nie ma daj znać pozdrowienia _________________ Niema jak 200 pasikoników pod maską
Dołączył: 13 Lut 2011 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Volvo V50 2.0D 136 KM 2006 r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 14 Lut 2011, 23:24
Temat postu:
Re: ( Volvo V50 ) Bardzo wysokie spalanie 2.0D
Pompa sprawdzona. Pompa daje stałe ciśnienie, to wtryski regulują dawką. Wtryski sprawdzone, wyjęte i diagnozowane na stole diagnostycznym - sprawne. Po założeniu ponownie zostały dopisane (w ASO). Przedmuchy były, ale są już usunięte - czuć było spadek mocy i słychać gwizdy. Nie wiem co rozumieć przez "początek wtrysku szczątkowego".
Witaj faktycznie trochę się zapędziłem masz pompowtryski rozumię że po regulacji a początek wtrysku szcząt to podawanie paliwa względem powietrza może tu tkwi banał to jest do regulacji za duzo paliwa dostaje _________________ Niema jak 200 pasikoników pod maską
Dołączył: 07 Mar 2011 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubin Posiadane auto: Volvo, V50, 2.0D
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 07 Mar 2011, 22:24
Temat postu:
Re: ( Volvo V50 ) Bardzo wysokie spalanie 2.0D
Witam
Dołączę się do tematu ponieważ mam podobny problem, auto zaczyna dużo palić w momencie rozgrzewania się auta. Dokładniej jak temperatura dochodzi do przedostatniej kreski przed stałą temperaturą auta, jest wyczuwalne lekkie szarpnięcie ( chociaż nie zawsze) i auto przy prędkości np. 100 km/h zaczyna palić z 5,0 - 5,5 litra 9 - 10 litrów, dodam że nie jest to w mieście tylko na trasie. Jeden mechanik już się tym zajmował mówił że ustawił jakieś błędy na wtryskach i będzie już wszystko dobrze. Niestety po rozgrzaniu auta historia się powtarza. Może ktoś ma jakiś pomysł na taką dolegliwość.
Pozdrawiam
Dołączył: 07 Mar 2011 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubin Posiadane auto: Volvo, V50, 2.0D
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 07 Mar 2011, 22:25
Temat postu:
Re: ( Volvo V50 ) Bardzo wysokie spalanie 2.0D
Witam
Dołączę się do tematu ponieważ mam podobny problem, auto zaczyna dużo palić w momencie rozgrzewania się auta. Dokładniej jak temperatura dochodzi do przedostatniej kreski przed stałą temperaturą auta, jest wyczuwalne lekkie szarpnięcie ( chociaż nie zawsze) i auto przy prędkości np. 100 km/h zaczyna palić z 5,0 - 5,5 litra 9 - 10 litrów, dodam że nie jest to w mieście tylko na trasie. Jeden mechanik już się tym zajmował mówił że ustawił jakieś błędy na wtryskach i będzie już wszystko dobrze. Niestety po rozgrzaniu auta historia się powtarza. Może ktoś ma jakiś pomysł na taką dolegliwość.
Pozdrawiam
Witam
Dołączę się do tematu ponieważ mam podobny problem, auto zaczyna dużo palić w momencie rozgrzewania się auta. Dokładniej jak temperatura dochodzi do przedostatniej kreski przed stałą temperaturą auta, jest wyczuwalne lekkie szarpnięcie ( chociaż nie zawsze) i auto przy prędkości np. 100 km/h zaczyna palić z 5,0 - 5,5 litra 9 - 10 litrów, dodam że nie jest to w mieście tylko na trasie. Jeden mechanik już się tym zajmował mówił że ustawił jakieś błędy na wtryskach i będzie już wszystko dobrze. Niestety po rozgrzaniu auta historia się powtarza. Może ktoś ma jakiś pomysł na taką dolegliwość.
Pozdrawiam
Czesc. Na poczatek odepnij kostke z zaworu egr zobaczysz czy ustanie to szarpanie (odpiecie nie ma skutkow ubocznych typu komunikaty czy tryb awaryjny kompa silnika) Problematyczne jest diagnozowanie wtryskow w tych silnikach forda mozliwa jest tylko zmiana klasy wtrysku a komp silnika nie daje info. o korekcji wtryskow .Odnosnie wczesniejszego postu tych wtryskiwaczy sie nie programuje a samochod nie odpalal albo zle pracowal po wypieciu wtyczek z wtrysku na wlaczonym zaplonie blad trzeba wykasowac i samochod wraca do zycia .
Pozdrawiam.
Dołączył: 07 Sty 2011 Posty: 43 Skąd jesteś (miejscowość / region): Piaseczno Posiadane auto: V50 1.6 D 2007
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 15 Mar 2011, 11:41
Temat postu:
Re: ( Volvo V50 ) Bardzo wysokie spalanie 2.0D
Witam. Mam dokładnie takie same objawy, o których pisał pawel_lubin - szarpanie przy niecałkiem dogrzanym silniku.
Ponieważ jestem laikiem podpowiedzcie gdzie znajde sam zawór EGR i wtyczkę aby go odpiąć (żeby sprawdzić czy to zjawisko ustanie)?
Czy odpięty zawór powoduje jedynie mniej ekologiczną jazdę? I czy faktycznie mogę tak jeździć i jeździć i ........ _________________ Jeżeli Ci pomogłem - postaw piwko Mr. Green
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo V50 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.