Wyrzucanie płynu chłodzącego ze zbiornika wyrównawczego
Test v70 silnik 2,4D D5244T5
Zimny silnik poziom płynu do znacznika max
Obr/czas wsk.temp poziom. płynu .. temp.rury ciśnienie rury
(min) .......... (%) ............................. dopr.płyn ... dopr. płyn
.................................................... do chłodnicy .. do chłodnicy
Postój 0/0 ......... 0.........max ............. 0 ............ 0
Postój 1000/10 40 Wzrost o 1 cm...... 0 ...... Nieznaczny wzrost
Postój 2000/10 50 Wzrost o 2 cm...... 0 ...... Nieznaczny wzrost
Postój 3000/5.. 55 Wzrost do full ..... wzrost ..... bez zmiany
Postój 3000/10 50 Spadek do min ..... gorąca .... wzrost
Postój 1000/5 . 50 . wzrost do 1 cm .. gorąca..... Spadek
.................................. ponad max
Dynamiczna jazda
2500 -3500 /3 .. 55 ..Zagotowanie się Stan 0 - gorąca Wysokie
.................................. płynu i wyciek pusto
..................................pary i płynu
.................................. z pod korka
Postój 800 50 Odkręcenie korka
.......................... – wzrost płynu do
............................. 1 cm ponad dno .. Brak płynu
.................................................... w rurze !!........ flak 0
Postój 800 50 Uzupełnienie płynu po 30 sek
do max gorąca Nieznaczny wzrost
Spokojna jazda
1500-2000/20 45 2 cm ponad max gorąca Nieznaczny wzrost
Podsumowując :
na postoju i przy spokojnej jeździe wszystko jest w w normie - można zaobserwować moment otwarcia termostatu
natomiast przy przyspieszeniu i obciążeniu silnika - gotuje się.
Brak spalin w płynie chłodzącym.
Termostat sprawdzony w serwisie VOLVO - jest ok
Może to pompa nie wyrabia przy dużym przyspieszeniu ( szybki wzrost temp bloku / słaby przepływ płynu = gotowanie płynu ??
Dołączył: 19 Sty 2010 Posty: 79 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie Posiadane auto: VOLVO V70 2,4 D5, 2002, CHRYSLER GRANDVOYAGER 2,5CRD 2002r, FIAT DUCATO 2,5D, FORD TRANSIT 2,4D 2002r.
Piwa: 4/4
Wysłany: Nie 13 Lut 2011, 21:28
Temat postu:
Re:
Kolego, moim zdaniem pała uszczelka pod głowicą.Czy przypadkiem nie zagotowałeś silnika? Takie objawy miałem w Fordzie i okazało się, że został zagotowany no i oczywiście po uszczelce.
Witam dosłownie kilka miesięcy miałem identyczny problem niby wszystko ok spaliny czyste masełka w płynie brak przepływ płynu bez zastrzeżeń ,a płyn wywalał górą okazało się że to uszczelka pod głowicą wyzieła ducha wymień i po kłopocie pozdrowienia .Dodam przed montażem sprawdz szczelność głowicy _________________ Niema jak 200 pasikoników pod maską
Miałem podobny problem,też wywalało mi płyn. Wymieniałem pękające przewody,termostat dwa razy i trzy korki od zbiorniczka wyrównawczego. test na spaliny w płynie wychodził raz pozytywnie raz negatywnie,ponieważ pęknięcie w uszczelce było minimalne. Wymieniłem uszczelkę i splanowałem głowicę,jest ok. Koszt 800zł z uszczelką i uszczelniaczami zaworów. _________________ I Ty możesz uratować komuś życie!!!! Obejrzyj i uratuj komuś życie !!!
http://www.youtube.com/watch?v=xxqC5O7Dahs www.dkms.pl Otwórz Drużyna szpiku Masz Dar www.youtube.com
Otwórz
Drużyna szpiku Masz Dar
www.youtube.com
Dzięki za informację , moje volvo stoi już dwa tygodnie w servisie , wymieniają uszczelkę , planują głowice i coś tam jeszcze robią , przewidywany koszt ok. 4500zł .
Czekam na odbiór. auta
Na jakim serwisie zostawiłeś autko? W autoryzowanym serwisie Volvo?
Aż wierzyć mi się nie chce,że tak wysoko cenią swoją pracę w Volvo.
Zdjęcie i założenie głowicy w Łodzi u dobrego mechanika (nie w volvo)to 400 zł.
Planowanie,uszczelka pod głowice i uszczelniacze zaworów około 400 zł.
Za 4500 zł.kupiłbyś silnik z małym przebiegiem i jeszcze by go przełożyli w tej cenie.
Silnik w V70 nie różni się od tego w 850 i naprawa głowicy jest ta sama,a różnica w kosztach ogromna.
Chyba troszkę Cię kolego naciągają. Jak pytałem przed remontem głowicy o remont całego silnika to mechanik powiedział mi,że koszt to około 4000 zł. razem z robocizną.Zacząłem szukać już silnika.Na szczęście wystarczyło zrobić tylko głowicę.
Pozdrawiam i życzę powodzenia. _________________ I Ty możesz uratować komuś życie!!!! Obejrzyj i uratuj komuś życie !!!
http://www.youtube.com/watch?v=xxqC5O7Dahs www.dkms.pl Otwórz Drużyna szpiku Masz Dar www.youtube.com
Otwórz
Drużyna szpiku Masz Dar
www.youtube.com
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.