Witam wszystkich, jestem tu nowy i nie mam zamiaru się mądrować ponieważ nie od tego to jest, mam problem i prosiłbym o pomoc. Posiadam VOLVO 850 GLT 2.5 benzyna, automat, 1992r. Od pewnego czasu miga mi kontrolka, jest w kształcie strzałki barwy pomarańczowej. Sprawdziłem to w kodach błyskowych i wyszło że jest to "Brak sygnału prędkości". Powiedzieli mi że to jakiś czujnik prędkości przy skrzyni ale nie mam pojęcia czy to to. Jeśli ktoś wie co to za przyczyna bardzo prosze o POMOC. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez jerek18 dnia Pią 25 Lut 2011, 00:12, w całości zmieniany 1 raz
Witam.
Nie ma potrzeby pisania dwóch tematów.
Zajrzyj do tego tematu. Wkleiłem tam schemat skrzyni, masz na nim zaznaczone czujniki prędkości.
Mam skrzynię na części jak jesteś zainteresowany. _________________ Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
Dziękuje za odpowiedź, sprawa wygląda tak że gdy ta strzałka miga to przy ruszaniu auto jest bardzo słabe, ledwo rusza, a gdy zniknie jedzie już ok. I każdy mówi mi inaczej, podłączyłem go jeszcze raz pod komputer i tym razem pokazało że to błąd "313 Elektrozawór oczyszczania pojemnika". Czy to może być ta przyczyna? Z góry dziękuje. Pozdrawiam
Jest słabe dlatego że rusza w trybie awaryjnym, czyli z trzeciego biegu. Generalnie jeździsz w trybie awaryjnym i niszczysz konwerter. Radzę jak najszybciej zabrać się za remont, który -nie chcę Cię straszyć- jest bardzo drogi. Myślę że na zejście poniżej 3000 zł nie masz co liczyć, chyba że remont zrobisz we własnym zakresie.
Błąd 313 to błąd czujnika położenia biegów, a nie elektrozaworów. Pod spodem masz listę błędów.
---------------------------------------------------------------------- DIAGNOSTIC TROUBLE CODE DEFINITIONDTC/OBD-II
DTC/OBD-II DTC Warning Light On (1) Fault/Repair
112/P0750.......... Short To Voltage In No. 1 Shift Solenoid Circuit
113/P0755 ......... TCM Fault
114 ............... Mode Selector Switch Circuit Malfunction
121/P0750 ......... Short To Ground In No. 1 Shift Solenoid Circuit
122/P0750 ......... Open In No. 1 Shift Solenoid Circuit
123/P0745 ......... Short To Voltage In Line Pressure Solenoid (STH) Circuit
124 ............... Short To Ground In Mode Selector Switch Circuit
131 ............... Open Or Short To Ground In Line Pressure Solenoid (STH) Circuit
132/P0745 ......... TCM Fault
134 ............... Incorrect Load Signal
141 ............... Short Circuit In Oil Temperature Sensor Circuit
142 ............... Open In Oil Temperature Sensor Circuit
143 ............... Short To Ground In Kickdown Switch Circuit
211/P0750 ......... TCM Fault
212/P0755 ......... Short To Voltage In No. 2 Shift Solenoid Circuit
213/P0120 ......... Throttle Position Sensor Signal Too High
221/P0755 ......... Short To Ground In No. 2 Shift Solenoid Circuit
222/P0755 ......... Open In No. 2 Shift Solenoid Circuit
223/P0120 ......... Throttle Position Sensor Signal Too Low
231 ............... Erratic Throttle Position Sensor Signal
232/P0500 ......... Speedometer Signal Missing OrVehicle Speed Signal Missing
233 ............... Speedometer Signal Incorrect
235 ............... High Oil Temperature
245 ............... Open Or Short In Torque Limiting Circuit
311/P0715 ......... RPM Signal Missing Or Transmission Speed Sensor Signal Missing
312 ............... RPM Signal Incorrect
313/P0705 ......... Gear Position Sensor Signal Incorrect
321/P0731, 322/P0732,
323/P0733 & 324/P0734 Incorrect Gear Ratio
322/P0730 (3) ..... Gear Ratio Information Incorrect
323 (3) ........... Lock-Up Slips Or Is Not Engaged
331 ............... Short To Voltage In Lock-Up Solenoid Circuit
332 ............... Open In Lock-Up Solenoid Circuit
333 ............... Short To Ground In Lock-Up Solenoid Circuit
341 ............... Lock-Up Function Slips Or Disengages
411 ............... Control Module EEPROM Memory Fault
421 ............... Battery Voltage Too Low
(1) - Warning light is located in instrument panel. When a
fault occurs, DTC is recorded and warning light comes
on. If fault is intermittent, warning light will go
out, but DTC will remain.
(2) - Only for as long at oil temperature remains high.
(3) - If DTC is present, mechanical malfunction has occurred.
Manufacturer recommends replacing transaxle assembly.
Tylko że jak by to było coś poważnego to ta strzałka świeciła by cały czas a ona po chwili znika i jest wszystko ok nie mam pojęcia już.. wcześniej pokazywał błąd 311 a teraz 313 i już mnie to denerwuje.. Dziękuję za info.
Jak uważasz, ale to jest poważna sprawa. Może mieć słabe ciśnienie i poślizgi na którymś biegu. Twoja sprawa, ale w takim stanie długo nie pojeździsz. Automat ma to do siebie że jak już daje znać błędem, to znaczy że coś jest poważnie nie "teges" z nim.
Kiedy olej wymieniałeś? _________________ Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
Możliwe, nie mam za dużego doświadzenia w tych tematach więc nie zaprzeczam że to coś poważnego, ale wolałbym żeby jednak nie olej był wymieniany w serwisie jakiś czas temu, w skrzyni i w silniku.
Jaki czas temu, jaki olej wlali i co najważniejsze ile?
Przerobiłem już 5 sztuk AW 5042LE (takie mam do nich pieskie szczęście ) i uwierz mi, jak wpada w tryb awaryjny to tylko ścianę gryźć z żalu.
Obecnie będę wyciągał i remontował piątą skrzynie z mojego diesla.
Podstawą dobrej pracy są regularne wymiany oleju, tylko rzetelnie 7-8 litrów, a nie jak wszyscy "magicy" 4-5. _________________ Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
Jakieś 4 miesiące temu, do skrzyni Dexton 3, a do silnika nie pamiętam bo to zależy od przebiegu, wiem że półsyntetyk. No i to mnie właśnie teraz niepokoi jak to coś poważnego.
Ujmę to tak:
Nie ma się co niepokoić, trzeba zakasać rękawy i wsiąść się do roboty, a właściwie do remontu skrzyni.
Tak jak Ci napisałem, z trybem awaryjnym (nawet gasnącym po chwili) długo nie pojeździsz, taka uroda ASB.
Jeżeli wpada w tryb, a później go "gubi" to obstawiam zużycie tarczek ciernych, panewki planetarki, generalnie elementów "miękkich", może elektrozawory? Gdyby posypała się mechanicznie to stanąłbyś i koniec. _________________ Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
Witam, jeśli czytaliście o moim problemie to już wszystko jasne, pisalem że to brak sygnału prędkości, nie prawda, migająca pomarańczowa strzałka która zapala się i wtedy samochód rusza w trybie awaryjnym czyli z trzeciego biegu, przyczyną jest Pozycjoner. Pozycjoner, to taki przełącznik na skrzyni biegów, przełączany linką, i przeważnie po prostu ze smaru robi się typowy kindybał, nie pozwalający na prawidłowy kontakt jego styków.
W skrajnym przypadku wycierają się styki. Nowy pozycjoner kosztuje niewiele ponad 300 złotych, a wymiana ze 150. Ja proponuje wyjąć go, rozkręcić i wyczyścić. Miałem ten problem i dzisiaj ze znajomym wyczyściłem pozycjoner i strzałka juz sie nie pojawia a autko chodzi bez zastrzeżeń. Napisałem to gdyby ktos miał podobny problem pozdrawiam.
Witam. W czerwcu kupiłem VOLVO S70 T5 z 2000 w automacie. Od samego początku miałem problem z pomarańczową strzałką. U mnie ona nie miga a świeci na położeniach 1,2,3 oraz po wciśnięciu przycisku W. Na położeniu P, R, N nie ma takiego objawu. Dodam że na każdym biegu skrzynia działa bez zarzutów. Zmienia płynnie biegi bez szarpań czy jakiś dziwnych odgłosów. Czy w tym przypadku to też może być wina czujnika położenia biegów? może wiecie jak to sprawdzić?
Pozdrawiam
P-postój, blokada skrzyni
R-wsteczny
N-neutral, coś jak luz w manuału.
Na tych trzech nie będzie świecić
1,2,3 i W (winter - tryb zimowy) jako na biegach specjalnych świeci się właśnie światłem ciągłym.
Czyli zupełnie normalnie. Tu masz "wyciąg" z instrukcji użytkownika:
Istotne jest jak się zachowuje na D? _________________ Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
hehe jaja jak berety:) przeglądałem instrukcje ale olewałem ten dział kamień z serca mi spadł dodatkowo wnioskuję, że moja skrzynia była robiona gdzieś niedawno gdyż zauważyłem świeży silikon na łączeniu skrzyni z silnikiem. Jeśli chodzi o zachowanie skrzyni to działa jak TA LALA. Biegi zmieniają się płynnie nie zauważyłem żadnych dziwnych zachowań. Wielkie dzięki w uświadomieniu, że wszystko jest oki:) Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo 850 ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.