Dzis jade sobie z pracy spokojniutko 5 bieg 80km/h wciskam gaz zeby wyprzedzic a auto prawie nie reaguje. Zatrzymalem sie wylaczylem silnik, wlaczylem ponownie i bylo OK. Co moze byc powodem? Powiem tak: autko ma ponad 230kkm turbina juz toche sobie pogwizduje najglosniej przy zimnym silniku. Intercooler tez mam chyba nieszczelny bo z dolu poci sie troche olejem, nawet jest troche wykrzywiony no i podczas przyspieszania tak od 1.8tys/ obr do 2.5 tys/obr slychac dosyc mocne swisty.
Czy w Volvo jest coś innego ale podobne przygody miałem kiedyś w passacie. Wystarczy delikatna nieszczelność w układzie dolotowym/wylotowym powietrza i silnik przechodząc w stan awaryjny zachowuje się tak jak opisałeś. Prawdopodobnie komputer prawdę Ci powie - lub jak pisałeś skoro już widzisz delikatne nieszczelności to od nich zacznij.
Dostosuje sie do wskazowek i zaczne od tego intercoolera... Jak sprawdzic czy IC mam z czujnikiem czy bez? Niedawno bylem na kompie i przypadkowo powiedziano mi ze cos tam wykazalo na przeplywomierzu... Przytocze cycat jednego z pracownikow: "cos tam przeplywomierz swiruje ale nie jest to jakas powazna sprawa".
Za duzo tego wszystkiego naraz... ale jak juz pisalem wczesniej zaczne od IC bo ciekawia mnie te swisty. Rure turbo wymienialem 2 miesiace temu, byla peknieta myslalem tez ze to moze przez to te swisty, ale jednak nie... Chyba w tym IC bedzie cos siedzialo...
Czy moze byc powodem tego spadku mocy rowniez sama turbina?
Ja mam podobny problem , tylko umnie nadomiar tego przy 3 tys obrotów zaczyna kopcic czarnym dymem mocno. U ciebie tez tak jast?
Ten czarny dym to problem zaworu EGR turbiny, zostaje wymiana, lub kiedyś jak miałem Passata to pomogło zaslepienie tego zaworu, ale jak jest w Volvo, tego jeszcze nie przerabiałem.
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 100 Skąd jesteś (miejscowość / region): Strzelin Posiadane auto: Volvo V70 2,4 D 2006r 163 km,
Piwa: 12/6
Wysłany: Pią 08 Kwi 2011, 15:33
Temat postu:
Re: ( Volvo S60 ) Nagly brak mocy
turbina przeładowała spokojnie tragedii nie ma
musisz dac ją do czyszczenia, broń boże sam tego nie rób,
w turbinie jest elektromagnes który steruje powietrzem i zamyka zawór, zasyfiają się kierownice( przez co zawór sie nie domyka), turbawka dostaje za dużo powietrza i się wyłącza8). więc na początek ją wyczyść mnie tez to czeka, choć kolega mial to samo, po czym pojechał na wakacje 1000km i ją przepalił, problem ustał, gorzej jeśli zawór padnie, ale nie ma się co stresować, z tego co wiem czyszczenie u dobrego speca ok 250zł. a co do gwizdania sciągnij osłone pod silniem i przejżyj wąż idący od turbinu do silnika (za turbiną ) mój był przetarty i gwizdał, więc wymieniłem i wszystko gra[/code]
pacjent to s60 2.4d, kręci się do 3 tyś obrotów, nie pompuje turbo zupełnie jak by to był silnik wolnossący, sprawdzony przepływomierz, instalacja, czujnik doładowania turbiny, turbo się rownież nie zacina.. ma ktoś jeszcze jakiś pomysł? czy auto moze mieć za mało paliwa? jedyne co mnie interesuje to to że na każym przepływomierzu jaki próbowałem wskazuję przepływ powietrza na poziomie 0,0 .. jakby silnik nie pracował..
witam.
nie konieznie mus to być zepsuty egr, może być tylko zapchany.
sprawdź dokładnie przewody dolotowe od intercoolera do turbiny.
problem w tym, że rozszczelnienia nie widać na niskich obrotach.
u mnie dopiero było widać powyżej 2,5-3,0 tyś. obrotów.
nieszczelność ta spowodowała zapchanie egr-u. po wymianie bez problemu.
dźwięk gwizdu pod maskąnie koniecznie musi być spowodowany "kończącą się" turbiną. może to być też któraś z rolek paska osprzętu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S60 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.