Dołączył: 07 Mar 2011 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: V50 2.0D Momentum, 2005
Piwa: 2/0
Wysłany: Pon 07 Mar 2011, 23:58
Temat postu:
wyłaczanie silnika w 2.0 dieslu
Mam auto z 2005 roku sprowadzone z Włoch. Od roku, okresowo borykam się z problemem wyłączania silnika w czasie jazdy - całkowity spadek mocy, włączają sie wycieraczki, komunikat: Guasto freni stop immediato, zapala się większość kontrolek, znika przebieg dzienny kilometrów i spadają wskazówki zegarów. Po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika pojawia się komunikat: Immobilizer wedere manuale. Gaszę go całkowicie i po kilunastu minutach i kilku próbach odpalenia, samochód odpala normalnie i można jechać dalej, do następnego razu. Sytuacja jest irytująca, zwłaszcza w miastach. Może spotkaliście się z takimi przypadkami. Auto serwisuję w Luboniu pod Poznaniem (fima Volvoperfekt - polecam!!!), kasują błędy, sugerują, że to jednak komputer centralny, a ja mam cągle nadzieję, że to jakaś drobnostka w komunikacji. Może macie jakieś sugestie. Tymczasem dzięki
Witam. Z tego co napisales to nie koniecznie jest to wina CEM wskazuje tu na zablokowanie wysokiego can jest kilka usterek ktore daja taki efekt . Wazna informacja jest czy samochod nie byl rozbity z przodu mialem kilka takich przypadkow( dokladnie takie zachowanie samochodu) przy uszkodzonym module EPS (pompa wspomagania) taki efekt daje rowniez uszkodzony modul SWM ( zespol przelacznikow pod kierownica) jak bedziesz kasowal bledy wez wydruk i podeslij mi na priv. Powiem ci dokladniej co jest. Na miejscu serwisu nie rwal bym sie do wymiany CEM bez dobrej diagnostyki. Sprawdz 2 wtyczki w cem po stronie pasazera nad nogami zdejmij oslone 2 koleczki i od strony srodka auta masz wspomniane wtyczki zobacz czy zabezpieczenia sa zatrzasniete zdarzalo sie ze nerwowy pasazer odbezpieczyl wtyczki kopiac nogami i efekt byl podobny Pozdrawiam.
mialem podobny problem. podczas jazdy silnik gasl, zapalaly sie wszystkie swiatelka, jedyna roznica ze wskazowki zegarow nie opadaly.
po 1,5 roku i milionie wizyt w aso i innych serwisach znalazlem 2 potencjalne przyczyny:
1. mozliwosc tego , ze cem pod wplywem drgan gdzies stracil kontakt na plytce ( pracuje w firmie zajmujacej sie montazem elektroniki). wzialem cem do firmy i sobie obejrzalem - technologia tragedia. piny przenoszace duze prady zasmarkane a nie polutowane cyna . w razie czego przelutowalismy goracym powietrzem .
A tak na marginesie na CEM z volvo jest napisane : Ford Motor Company
hehe!
2, druga potencjalna przyczyna :
odkrylem ze piny od cem , te ktore wchodza we wtyczki , wchodza jak w maslo-czyli prawie BEZ zadnego oporu. (probny pin o tej samej grubosci co w CEM i jechane w kazdy otworek) moim zdaniem to wada fabryczna złącz, producent: LEAR . niestety przygiac blaszek we wtyczkach sie nie dalo wiec zmienilem ksztalt pinow CEM ( tych ktore po sprawdzeniu okazaly sie luźne ) tak wchodzily ciasno do wtyczki. Aha, sprawdzilem wszystkie piny ale najgorzej bylo z pinami zasilajacymi, latwo je poznac - sa szersze. Slaby styk , drgania, mogly powodowac resetowanie sie komputera i zjazd calej elektroniki.
po tych czynnosciach odpukac pol roku spokuj.
jak ktos chce to pare zdjec z calej operacji moge wrzucic
Dołączył: 07 Mar 2011 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: V50 2.0D Momentum, 2005
Piwa: 2/0
Wysłany: Wto 26 Kwi 2011, 23:28
Temat postu:
Re: ( Volvo V50 ) wyłaczanie silnika w 2.0 dieslu
Przyczyną całego stanu rzeczy był .... akumulator. Mimo bezbłędnego odpalania, nawet przy mrozach ostaniej zimy musiał dawać przepięcia lub spadki napięcia. ZAstanowiło mnie, dy po postoju w garażu miałem zmienione ustawiania raddia i nadmuchy, tak jakbym odłączał aukumulator. W serwisie poszli tym tropem. Od trzech tygodni jeżdzę na nowym akumulatorze i jest OK.
Dzięki za wsystkie uwagi. Pozdrawiam
Dołączył: 07 Mar 2011 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: V50 2.0D Momentum, 2005
Piwa: 2/0
Wysłany: Pon 14 Lis 2011, 17:47
Temat postu:
wyłaczanie silnika 2,0D
Witam Kolegów!
Koniec historii jest nieco inny. Nie skończyło się na akumulatorze. W czerwcu pojawiły mi się te seme objawy. Po diagnostyce u autoryzowanego dealera Volvo w Poznaniu i jego diagnozie o braku komunikacji i konieczności wymiany komputera głównego, trochę zwątpiłem w markę VOLVO. Ale wyszperałem niezależny serwis Volvo (właściwie mały, dwustanowiskowy warsztat) i dwóch GOŚCI, którzy znali się na rzeczy. Okazało się faktycznie, że brak jest komunikacji, ale niekoniecznie trzeba wymieniać cały komputer, tylko dwa moduły. Po wgraniu opragramowania wszystko działa po staremu. Przejechałem juz ponad 10 tyś bez najmniejszych objawów, a cenowo wyszło 1/3 nowego komputera. Robi rózniecę ...
Pozdrawiam i szerokości
Dołączył: 13 Lis 2011 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): dolnoslaskie Posiadane auto: volvo v 50 2.0D
Piwa: 0/2
Wysłany: Pon 14 Lis 2011, 21:00
Temat postu:
Re: ( Volvo V50 ) wyłaczanie silnika w 2.0 dieslu
No właśnie u mnie też wymiana akumulatora nie pomogła. Dzisiaj zawiozłem auto do Volvo Tech-u pod Wrocławiem- od jutra mają się za to zabrać.
Zdradź mi proszę jaki był koszt wymiany tych modułów - pamiętasz może co to było dokładnie?
Dołączył: 07 Mar 2011 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: V50 2.0D Momentum, 2005
Piwa: 2/0
Wysłany: Pon 14 Lis 2011, 23:23
Temat postu:
Re: ( Volvo V50 ) wyłaczanie silnika w 2.0 dieslu
Koszt nowego komputera u dealera to 4.000 + wymiana. Za wymianę modułów płaciłem z robocizną i wgraniem oprogramowania 1.600,-
Niestety nie potrafię powiedzieć jakie to były moduły. Mogę w razie potrzeby podać adres do magików.
Życzę połamania
XSX czy może już wiesz coś więcej nt. przyczyny? Moje V50 2.0D stoi 3 dzień pod blokiem, bo po 2 sekundach po odpaleniu zgasł i już nie odpalił. 2 tygodnie temu miałem to samo, zawiozłem na lawecie do VolvoTechu pod Wrocławiem i tam naprawili (wyczyścili pompę wtryskową i układ paliwowy). I wszystko było cacy! Aż do soboty... Na forum forda (w końcu to focus w obudowie volvo) znalazłem, że przyczyną może być czujnik położenia wałka rozrządu. Może ostatnio wymieniałeś rozrząd? Daj znać jak coś zdiagnozują. Ja chyba też jutro albo pojutrze pojadę lawetą do VolvoTechu...
Witam,
Jak na razie u mnie problem rozwiązany Może komuś to pomoże. Gaśnięcie i nie odpalanie było związane z nieszczelnością w ukł. paliwowym, a konkretnie w obudowie filtra paliwa. Panowie w VolvoTechu po kilku dniach zdiagnozowali problem (a nie było to łatwe, sam lawetą najeździłem się sporo), kilka dni potestowali i jest OK. Także wielkie dzięki im i duży plus!!! Jak coś będzie się działo dam znać. Pozdrawiam!
Dołączył: 13 Lis 2011 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): dolnoslaskie Posiadane auto: volvo v 50 2.0D
Piwa: 0/2
Wysłany: Sro 23 Lis 2011, 18:32
Temat postu:
Re: ( Volvo V50 ) wyłaczanie silnika w 2.0 dieslu
zuraman napisał:
Koszt nowego komputera u dealera to 4.000 + wymiana. Za wymianę modułów płaciłem z robocizną i wgraniem oprogramowania 1.600,-
Niestety nie potrafię powiedzieć jakie to były moduły. Mogę w razie potrzeby podać adres do magików.
Życzę połamania
Witam, mam te same objawy w Volvo c30 2007 rok 1.6 benzyna
U mnie na zmianę pojawia się to z kontrolką kontroli trakcji. Na początku swiecila się tylko kontrola trakcji i auto po dodaniu gazu dostawali mocy dopiero po paru sekundach. Jest więcej możliwości pojawiania się tego błędu?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo V50 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.