Volvo

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Volvo V50 ) wyłaczanie silnika w 2.0 dieslu



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo V50 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zuraman

Czytelnik



Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: V50 2.0D Momentum, 2005
Piwa: 2/0
Wysłany: Pon 07 Mar 2011, 23:58
Temat postu:

wyłaczanie silnika w 2.0 dieslu


Mam auto z 2005 roku sprowadzone z Włoch. Od roku, okresowo borykam się z problemem wyłączania silnika w czasie jazdy - całkowity spadek mocy, włączają sie wycieraczki, komunikat: Guasto freni stop immediato, zapala się większość kontrolek, znika przebieg dzienny kilometrów i spadają wskazówki zegarów. Po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika pojawia się komunikat: Immobilizer wedere manuale. Gaszę go całkowicie i po kilunastu minutach i kilku próbach odpalenia, samochód odpala normalnie i można jechać dalej, do następnego razu. Sytuacja jest irytująca, zwłaszcza w miastach. Może spotkaliście się z takimi przypadkami. Auto serwisuję w Luboniu pod Poznaniem (fima Volvoperfekt - polecam!!!), kasują błędy, sugerują, że to jednak komputer centralny, a ja mam cągle nadzieję, że to jakaś drobnostka w komunikacji. Może macie jakieś sugestie. Tymczasem dzięki
Powrót do góry
charlie13

Dyskutant



Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 55
Skąd jesteś (miejscowość / region): Małopolska
Posiadane auto: volvo v70 D5 Aut 205hp
Piwa: 9/0
Wysłany: Wto 08 Mar 2011, 22:59
Temat postu:

Re: ( Volvo V50 ) wyłaczanie silnika w 2.0 dieslu


Witam. Z tego co napisales to nie koniecznie jest to wina CEM wskazuje tu na zablokowanie wysokiego can jest kilka usterek ktore daja taki efekt . Wazna informacja jest czy samochod nie byl rozbity z przodu mialem kilka takich przypadkow( dokladnie takie zachowanie samochodu) przy uszkodzonym module EPS (pompa wspomagania) taki efekt daje rowniez uszkodzony modul SWM ( zespol przelacznikow pod kierownica) jak bedziesz kasowal bledy wez wydruk i podeslij mi na priv. Powiem ci dokladniej co jest. Na miejscu serwisu nie rwal bym sie do wymiany CEM bez dobrej diagnostyki. Sprawdz 2 wtyczki w cem po stronie pasazera nad nogami zdejmij oslone 2 koleczki i od strony srodka auta masz wspomniane wtyczki zobacz czy zabezpieczenia sa zatrzasniete zdarzalo sie ze nerwowy pasazer odbezpieczyl wtyczki kopiac nogami i efekt byl podobny Pozdrawiam.
Powrót do góry
gadu-gadu
zuraman

Czytelnik



Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: V50 2.0D Momentum, 2005
Piwa: 2/0
Wysłany: Wto 08 Mar 2011, 23:24
Temat postu:

Re: ( Volvo V50 ) wyłaczanie silnika w 2.0 dieslu


Bardzo dziękuję. Jutro przy świtle dziennym sprawdzam.
Pozdrawiam serdecznie
Powrót do góry
szosa

Czytelnik



Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): gdansk
Posiadane auto: v50 2004 2.0D
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 01 Kwi 2011, 22:44
Temat postu:

gasnace volvo


mialem podobny problem. podczas jazdy silnik gasl, zapalaly sie wszystkie swiatelka, jedyna roznica ze wskazowki zegarow nie opadaly.

po 1,5 roku i milionie wizyt w aso i innych serwisach znalazlem 2 potencjalne przyczyny:

1. mozliwosc tego , ze cem pod wplywem drgan gdzies stracil kontakt na plytce ( pracuje w firmie zajmujacej sie montazem elektroniki). wzialem cem do firmy i sobie obejrzalem - technologia tragedia. piny przenoszace duze prady zasmarkane a nie polutowane cyna . w razie czego przelutowalismy goracym powietrzem .
A tak na marginesie na CEM z volvo jest napisane : Ford Motor Company
hehe!

2, druga potencjalna przyczyna :
odkrylem ze piny od cem , te ktore wchodza we wtyczki , wchodza jak w maslo-czyli prawie BEZ zadnego oporu. (probny pin o tej samej grubosci co w CEM i jechane w kazdy otworek) moim zdaniem to wada fabryczna złącz, producent: LEAR . niestety przygiac blaszek we wtyczkach sie nie dalo wiec zmienilem ksztalt pinow CEM ( tych ktore po sprawdzeniu okazaly sie luźne ) tak wchodzily ciasno do wtyczki. Aha, sprawdzilem wszystkie piny ale najgorzej bylo z pinami zasilajacymi, latwo je poznac - sa szersze. Slaby styk , drgania, mogly powodowac resetowanie sie komputera i zjazd calej elektroniki.

po tych czynnosciach odpukac pol roku spokuj.

jak ktos chce to pare zdjec z calej operacji moge wrzucic

pozdro
Powrót do góry
zuraman

Czytelnik



Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: V50 2.0D Momentum, 2005
Piwa: 2/0
Wysłany: Wto 26 Kwi 2011, 23:28
Temat postu:

Re: ( Volvo V50 ) wyłaczanie silnika w 2.0 dieslu


Przyczyną całego stanu rzeczy był .... akumulator. Mimo bezbłędnego odpalania, nawet przy mrozach ostaniej zimy musiał dawać przepięcia lub spadki napięcia. ZAstanowiło mnie, dy po postoju w garażu miałem zmienione ustawiania raddia i nadmuchy, tak jakbym odłączał aukumulator. W serwisie poszli tym tropem. Od trzech tygodni jeżdzę na nowym akumulatorze i jest OK.
Dzięki za wsystkie uwagi. Pozdrawiam
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Reklama








Wysłany: Wto 26 Kwi 2011, 23:28
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
xsx

Czytelnik



Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): dolnoslaskie
Posiadane auto: volvo v 50 2.0D
Piwa: 0/2
Wysłany: Nie 13 Lis 2011, 18:41
Temat postu:

Re: ( Volvo V50 ) wyłaczanie silnika w 2.0 dieslu


Witam.
Mam volvo v50 2005 tez z Włoch z tym samym błędem.
Czy wymiana akumulatora pomogła na dłużej?
Powrót do góry
zuraman

Czytelnik



Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: V50 2.0D Momentum, 2005
Piwa: 2/0
Wysłany: Pon 14 Lis 2011, 17:47
Temat postu:

wyłaczanie silnika 2,0D


Witam Kolegów!
Koniec historii jest nieco inny. Nie skończyło się na akumulatorze. W czerwcu pojawiły mi się te seme objawy. Po diagnostyce u autoryzowanego dealera Volvo w Poznaniu i jego diagnozie o braku komunikacji i konieczności wymiany komputera głównego, trochę zwątpiłem w markę VOLVO. Ale wyszperałem niezależny serwis Volvo (właściwie mały, dwustanowiskowy warsztat) i dwóch GOŚCI, którzy znali się na rzeczy. Okazało się faktycznie, że brak jest komunikacji, ale niekoniecznie trzeba wymieniać cały komputer, tylko dwa moduły. Po wgraniu opragramowania wszystko działa po staremu. Przejechałem juz ponad 10 tyś bez najmniejszych objawów, a cenowo wyszło 1/3 nowego komputera. Robi rózniecę ...
Pozdrawiam i szerokości
Powrót do góry
xsx

Czytelnik



Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): dolnoslaskie
Posiadane auto: volvo v 50 2.0D
Piwa: 0/2
Wysłany: Pon 14 Lis 2011, 21:00
Temat postu:

Re: ( Volvo V50 ) wyłaczanie silnika w 2.0 dieslu


No właśnie u mnie też wymiana akumulatora nie pomogła. Dzisiaj zawiozłem auto do Volvo Tech-u pod Wrocławiem- od jutra mają się za to zabrać.
Zdradź mi proszę jaki był koszt wymiany tych modułów - pamiętasz może co to było dokładnie?
Powrót do góry
zuraman

Czytelnik



Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: V50 2.0D Momentum, 2005
Piwa: 2/0
Wysłany: Pon 14 Lis 2011, 23:23
Temat postu:

Re: ( Volvo V50 ) wyłaczanie silnika w 2.0 dieslu


Koszt nowego komputera u dealera to 4.000 + wymiana. Za wymianę modułów płaciłem z robocizną i wgraniem oprogramowania 1.600,-
Niestety nie potrafię powiedzieć jakie to były moduły. Mogę w razie potrzeby podać adres do magików.
Życzę połamania
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Toq

Czytelnik



Dołączył: 15 Lis 2011
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: VOLVO, V50, Momentum, 2.0D, '07 MR'08
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 15 Lis 2011, 17:20
Temat postu:

Re: ( Volvo V50 ) wyłaczanie silnika w 2.0 dieslu


XSX czy może już wiesz coś więcej nt. przyczyny? Moje V50 2.0D stoi 3 dzień pod blokiem, bo po 2 sekundach po odpaleniu zgasł i już nie odpalił. 2 tygodnie temu miałem to samo, zawiozłem na lawecie do VolvoTechu pod Wrocławiem i tam naprawili (wyczyścili pompę wtryskową i układ paliwowy). I wszystko było cacy! Aż do soboty... Na forum forda (w końcu to focus w obudowie volvo) znalazłem, że przyczyną może być czujnik położenia wałka rozrządu. Może ostatnio wymieniałeś rozrząd? Daj znać jak coś zdiagnozują. Ja chyba też jutro albo pojutrze pojadę lawetą do VolvoTechu...
Powrót do góry
Toq

Czytelnik



Dołączył: 15 Lis 2011
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: VOLVO, V50, Momentum, 2.0D, '07 MR'08
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 23 Lis 2011, 08:39
Temat postu:

Re: ( Volvo V50 ) wyłaczanie silnika w 2.0 dieslu


Witam,
Jak na razie u mnie problem rozwiązany Smile Może komuś to pomoże. Gaśnięcie i nie odpalanie było związane z nieszczelnością w ukł. paliwowym, a konkretnie w obudowie filtra paliwa. Panowie w VolvoTechu po kilku dniach zdiagnozowali problem (a nie było to łatwe, sam lawetą najeździłem się sporo), kilka dni potestowali i jest OK. Także wielkie dzięki im i duży plus!!! Jak coś będzie się działo dam znać. Pozdrawiam!
Powrót do góry
xsx

Czytelnik



Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): dolnoslaskie
Posiadane auto: volvo v 50 2.0D
Piwa: 0/2
Wysłany: Sro 23 Lis 2011, 18:32
Temat postu:

Re: ( Volvo V50 ) wyłaczanie silnika w 2.0 dieslu


zuraman napisał:
Koszt nowego komputera u dealera to 4.000 + wymiana. Za wymianę modułów płaciłem z robocizną i wgraniem oprogramowania 1.600,-
Niestety nie potrafię powiedzieć jakie to były moduły. Mogę w razie potrzeby podać adres do magików.
Życzę połamania


Mógłbyś mi podać telefon do nich ?
Powrót do góry
MarcinNie

Czytelnik



Dołączył: 24 Lis 2018
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wałbrzych
Posiadane auto: Volvo c30 2007r 1.6
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 12 Mar 2019, 07:44
Temat postu:

Podobny problem


Witam, mam te same objawy w Volvo c30 2007 rok 1.6 benzyna
U mnie na zmianę pojawia się to z kontrolką kontroli trakcji. Na początku swiecila się tylko kontrola trakcji i auto po dodaniu gazu dostawali mocy dopiero po paru sekundach. Jest więcej możliwości pojawiania się tego błędu?
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo V50 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Volvo V50 »

Opinie o samochodach Volvo V50 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo V50 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.


VolvoV70

44 900

2016r.

216 113 km

śląskie

VolvoV60 Cross Country

82 900

2018r.

101 000 km

mazowieckie

VolvoV60 Cross Country

86 900

2017r.

83 000 km

mazowieckie

VolvoV40

35 900

2014r.

284 000 km

mazowieckie

VolvoS60

20 900

2008r.

316 456 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System