Witam wszystkich volviaków. Proszę o wszystkie możliwe sugestie, bo juz rece mi opadają.
Mam s80, 2001r., 2.4i/170 km, manual, silnik B5244S.
Falują obroty w zakresie między 600 a 1200, czasem zgaśnie. Jak zatrzymam się na skrzyżowaniu to zanim sie ustabilizują mija ok.15 sekund,
jak lekko dodam gazu to obroty przytrzymuja się na poziomie 1400 ok. 5 sekund i spadają a jak sie ustabilizują to sobie wędrują między 800 a 1000.
Jak jest zimny to oprócz falowania jeszcze szarpie.
Wymieniłem świece, sondę przed katem. oryg.denso (w serwisie sugerowali), czyszczona przepływka, myta przepustnica ale tylko tam gdzie klapka jest.
Po odpięciu przepust.wgrany nowy soft w aso i niby jest dobra ale sam juz nie wiem. Przepustnica włoska magneti marelli.
Moze koledzy coś doradzą. Bardzo liczę na pomoc.
Licze na pomoc. Auto ma przebieg 223tys.
Soft wgrywany był do przepustnicy czy do modułu silnika masz może numer tego sofu którego Ci wgrali.
Mycie przepustnicy ewentualnie wymiana jak są błędy plus nowy soft do silnika i przepustnicy pomagało na 99.9% przypadków z takim objawem.Było jedno auto w mojej histori w którym było przestawione koło zmiennych faz rorządu ale nie wykluczone są jeszcze inne możliwości zakladam że nie ma nieszczelności na układzie dolotowym, sondy pracują prawidłowo, świece dobre itp. Może to być przypadek że trzeba nad nim dłużej posiedzieć a wtedy na odległość trudno pomóc. Rozumiem że nie ma żadnych błędów na komputerze serwisowym volvo.
Błędy w aso sprawdzane i kasowane. Rozrząd też sprawdzony w aso - prawidłowy. Nr softu nie mam ale najnowszy dostepny w lutym. Wgrywany na założonej przepustnicy to chyba soft i silnika i przepustnicy, tak???
Może czegoś nie rozumiem. Swiece i sonda nowe. Błędu nie pokazuje na wyswietlaczu. A ten dolot to co konkretnie? Wężod filtra do przepustnicy czy cos jeszcze? A czyszczenie przepustnicy można zrobić głębiej niż tylko tam gdzie klapka? może tam jest syf?
Softy są osobno dla modułu silnika i przepustnicy. Przepustnica jest oryginał czy zmieniona na inną używną bądź regenerowaną ?
O dolot to chodziło mi cały układ dolotowy od silnika do przepustnicy czyli kolektor ssący i wszelkie połączenia.
Rorząd był sprawdzany na blokadach wałków czy tylko sam rorząd?
Ciśnienie sprężania było mierzone na zimnym i ciepłym silniku?
Co do czyszczenia głębiej niż w klapce, jeśli nie ma błędów to nie ma potrzeby. Dla pewności najlepiej założyć drugą przepustnice z innego auta gdzie nie ma takich problemów.
A co mówią w aso jaka może być przyczyna?
Rozrząd sprawdzany na blokadach.
Problemy zaczęły się po 40tys. od kupna kiedy to w serwisie gazu zrobili mi remont wtrysków gazu.
Przepustnica nie wiem czy ori czy nie ja nie wymieniałem.(może poprzednik)
A o softa zapytam dzis gościa z aso czy do modułu i przepust i silnika wgrany
W serwisie mówią, że podejrzewają dwie przyczyny albo sondę - wymieniłem- albo moduł gazu wprowadza zakłócenia do pracy silnika. To możliwe? Dodam, że falowanie jest zarówno na gazie jak i na benzynie.
Z kolei gazownicy nie mogą ustawić gazu bo albo wychodzi im za bogata albo za uboga mieszanka. Ale skoro był w serwisie na kompie to chyba wykazałoby uszkodzenie przepustnicy lub krokowego w niej bo rozumiem ,że jest zespolony z przepustn. Także walczę dalej i się nie poddaję.
Mocy mu nie brakuje w żadnym zakresie, wygląda i po mocy i po zużyciu skóry na przebieg oryginalny, tylko te wolne obroty - jakbym traktorem jeździł. Wczoraj odpiąłem przed włączeniem zapłonu przepływomierz i przejechałem się ze 20 km, prędkość 150-180km/h, ale żadnej różnicy nie ma..
Nie wiem co pomogłoby ustalić mierzenie ciśnienia?
Witam.
Ale zaadaptuje się samoczynnie? czy nie?
I jeszcze mam pytanie: czy przy przepustnicy odkręca się przewód elektryczny, czy jest na stałe zespolony z przepustnicą? Jest tam dwie śruby tor 20 i je odręciłem ale bałem się na siłę tam cokolwiek robić bez wiedzy. Chciałem wyjąć przepustnicę ale kostka nijak nigdzie od dołu nie chce wyjść, trzeba chyba rozrusznik odkręcać i sobie odpuściłem a miałem zamiar ją wypucować.
A może orientuje się kolega gdzie taki pomiar zrobić? W jakiego typu warsztacie? Oprócz aso, bo wiadomo jakie ceny. Na pewno nie u Mietka w stodole bo ani tam sprzętu ani talentu. Musi to być warsztat specjalistyczny?
Adaptuje się samoczynnie.Kabel od przepustnicy nie można oddzielić bezinwazyjnie(zaklejone).Kostka nie chce przejść przez wspornik rozrusznika a to by wskazywało że nigdy nie była zmieniana choć niekoniecznie.(można wyciągnąć same piny i wtedy przejdzie wiązka tylko wcześniej trzeba zapisać pozycje poszczególnych kabli w kostce.
Pomiar ciśnienia sprężania nie jest skomplikowanym pomiarem ,trudno mi doradzić który warsztat wybrać bo nie znam żadnego w tamtych okolicach.
Namierzyłem warsztat. Zrobię pomiar koszt nieduży. A proszę mi powiedzieć w jakim przedziale barów powinno się kształtować ciśnienie? i jak równomierne powinno być? jaka różnica między cylindrami jest dopuszczalna?
Oleju bierze 2,5 litra na 15tys. Jeżdżę na Castrol Edge 5w/40.
Ciśnienie sprężania nominalne 13-15 bar
Dopuszczalne różnice 10% ale to w teorii bo praktycznie różnice są bardzo małe.
Gdyby było niskie, to można od razu zrobić próbę olejową.
Wlewa się ok 5cm sześciennych oleju silnikowego do cylindra który wykazał obniżone ciśnienie sprężania,odczekuje się ok 1 minuty i robi się ponownie pomiar ciśnienia sprężania i na podstawie tego czy ciśnienie wzrosło, o ile wzrosło bądź nie zmieniło się określa się wstępnie gdzie szukać przyczyny obniżonego ciśnienia.
Witam ponownie.
Dziś byłem na diagnostyce KTS-em i wyskoczyły dwa błędy. Ostatnio czyli 22.02.2011 kasowane były wszystkie błędy przy okazji wgrania softa przepustnicy, więc te są nowe. Oto one:
1. 4201 - sprawność katalizatora-za niska
2. 640A - przestawianie wałka rozrządu(rząd 1) dolot-usterka mechaniczna
I teraz pytanie-bo to już jakiś trop- co koledzy obstawiają - co dalej robić?
Dodam, że rozrząd ustawiany na blokadach w ASO- jest ok.
Mocy nie brakuje w żadnym zakresie obrotów tylko to falowanie i lekkie szarpanie.
Czekam na rady i pozdrawiam.
Witam serdecznie,
jak zakończył się poniższy problem?
Jestem ciekaw jak został rozwiązany, ponieważ u mnie występuje bardzo podobne zjawisko i chętnie skorzystałbym z doświadczeń osób, które już sobie z tym poradziły.
A moze ktoś inny spotkał się z podobną sytuacją i udało mu się problem rozwiązać?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S80 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.