Witam jak w temacie, czy wymienia sie klocki w zwyklych warsztatach czy tylko ASO pozostaje?
Bylem w kilku warsztatach i zabierali sie dzielnioe , nawet slyszeli, ze Boscha trzeba uzyc, tylko , ze ten Bosch kjakos nie chce wspolpracowac, a w ASO 2 razy drozej, Czy moze ktos podpowiedziec cz\y szukac dalej czy lepiej pojechac do ASO bo juz czas na klocki a tysiace innych wydatkow i nie chce potem calych tarcz dodatkowo kupowac.
Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 54 Skąd jesteś (miejscowość / region): bydgoszcz/uk Posiadane auto: volvo s60 2.4d5 2003
Piwa: 3/1
Wysłany: Sro 28 Kwi 2010, 15:38
Temat postu:
Re: ( Volvo S80 ) S80 2007 Klocki hamulcowe tyl
hej z tego co wiem to trzeba podpiac autko pod kompa i zwolnic elektroniczna blokade klockow, nie sadze by na zwyklym warsztacie mieli taki sprzed, wiec musisz pojechac tam gdzie specjalizuja sie w volvo
Witam
Z wyjatkiem S80 z samego poczatku produkcji (pierwsze samochody z rocznika 2007 z pedalem hamulca postojowego) do wymiany tylnych klockow hamulcowych trzeba przestawic mechanizm aktywujacy hamulec postojowy w ustawienie serwisowe , tj maksymalne cofniecie tloczkow zaciskow hamulcowych. Funkcje serwisowa aktywuje sie wydajac stosowna "komende" modulowi sterujacemu ham.postojowym PBM - potrzebna VIDA (lub inny sprzet diagnostyczny) .
W przypadku problemow w komunikacji z PBM ... lub gdy warsztat po prostu nie posiada VIDY mozna odkrecic silniczek el. z tylu zacisku ham. (mocowany dwiema srubkami) i krecac oske wystajaca wtedy z tylu zacisku wycofac popychacz tloczka (po wykreceniu popychacza sam tloczek trzeba wcisnac w zacisk) . Nastepnie zakladamy nowe klocki i zacisk ham. dopasowujac wysuniecie tloczka stosownie do grubosci nowych klockow - tak zeby luz pomiedzy klockami a tarcza byl minimalny , ale zeby klocki nie hamowaly tarczy (tak jak sie ustawia zacisk w np ... Volvach serii 400 z hamulcami tarczowymi z tylu). Gdy juz zacisk zostanie wyregulowany pozostaje tylko przykrecic silniczek el. i gotowe!
Witam
Z wyjatkiem S80 z samego poczatku produkcji (pierwsze samochody z rocznika 2007 z pedalem hamulca postojowego) do wymiany tylnych klockow hamulcowych trzeba przestawic mechanizm aktywujacy hamulec postojowy w ustawienie serwisowe , tj maksymalne cofniecie tloczkow zaciskow hamulcowych. Funkcje serwisowa aktywuje sie wydajac stosowna "komende" modulowi sterujacemu ham.postojowym PBM - potrzebna VIDA (lub inny sprzet diagnostyczny) .
W przypadku problemow w komunikacji z PBM ... lub gdy warsztat po prostu nie posiada VIDY mozna odkrecic silniczek el. z tylu zacisku ham. (mocowany dwiema srubkami) i krecac oske wystajaca wtedy z tylu zacisku wycofac popychacz tloczka (po wykreceniu popychacza sam tloczek trzeba wcisnac w zacisk) . Nastepnie zakladamy nowe klocki i zacisk ham. dopasowujac wysuniecie tloczka stosownie do grubosci nowych klockow - tak zeby luz pomiedzy klockami a tarcza byl minimalny , ale zeby klocki nie hamowaly tarczy (tak jak sie ustawia zacisk w np ... Volvach serii 400 z hamulcami tarczowymi z tylu). Gdy juz zacisk zostanie wyregulowany pozostaje tylko przykrecic silniczek el. i gotowe!
Dzieki za wyczerrpujacy opis, z racji tego, ze mieszkam w UK, to nie pozwole miejscowym specjalistom na odkrecanie silniczka itp, bo to sie moze zle skonczyc, szkoda mi troche kasy na service, ale nic innego mi nie pozostalo, lepiej zaplacic te 80-100 funtow wiecej i miec pewnosc, niz kupowac nowe silniczki itp
Czytalem, ze mozna to zrobic tak jak w passacie urzadzeniem Boscha, ale jednak ten Bosch nie widzi mopjego auta, mialem jeden service, ktory specjalizuje sie w volvo, jednak oni sie nie podjeli wymiany, znali problem i kazali jechac do ASO.
Pozdrawiam
Witam
Sposob wymiany klockow ktory opisalem jest pewny i nie wiaze sie z ryzykiem uszkodzenia silniczkow. Warunkiem jest odrobina doswiadczenia (chocby nawet ze starszymi konstrukcyjnie autkami). Najprostszym rozwiazaniem jest oczywiscie aktywowanie trybu serwisowego...
Odswieze temat troche.
Kolejna wymiana klockow posiadam juz vide, wiec moge aktywowac tryb servisowy. Jakas mala podpowiedz co robic dalej po wprowadzeniu trybu servisowego, dzieki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S80 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.