koło szura o nadkole, jakieś szumy z tego samego koła ?
pytanie jak w temacie... od jakiegoś czasu przy większej prędkości tzn ok60km/h przy lewoskrętach prawe koło ociera mi o nadkole.... dlaczego? teraz/// wcześniej tego nie było... nie uderzyłem w nic ani nie wpadłem w żadną dziurę.. bynajmniej nie kojarzę sytuacji... ale jest jeszcze jedno..... w tym właśnie kole od jakiegoś czasu mi coś tam gdzieś w czasie jazdy szura.... jak by to było łożysko.... ale zapewne łożyskiem nie jest ponieważ szuranie to nie jest jednostajne.(ciągłe).. tak to słychać jak by szurało w konkretnym miejscu.... poza tym przy hamowaniu tak szura jak by tarcze były krzywe.... a tarcze mają może ze 2 miesiące....
po podniesieniu koła nic nie widać.... koło nie ma luzów... itd.... może problem wynikać z wyważeniem koła?????? zaznaczam że kierownicą mi nie trzęsie ani w czasie jazdy ani w czasie hamowania......
Re: ( Volvo S60 ) koło szura o nadkole, jakieś szumy z tego samego koła ?
Obcieranie koła o nadkole to objaw zużytego bądź źle dobranego ogranicznika skrętu. Możesz wizualnie ocenić ich stan (takie klocki po wewnętrznej stronie wahacza). Jeśli są wyraźnie wytarte z jednej strony wystarczy zamienić je miejscami i będzie ok.
Szuranie przy hamowaniu to objaw skończonego klocka. Skoro piszesz że wymieniłeś tarcze to mniemam że klocki też. Może jeszcze nie zdążyły się dobrze ułożyć. Czasem bywa też tak, że tłoczek hamulcowy się zapiecze (bo dawno nie był smarowany) i może dociskać klocki.
Zawsze możesz auto podnieść, zakręcić kołem i nasłuchiwać.
A to czasem nie stało się wtedy jak Ci tarcze wymieniali? Rzuć okiem jak wygląda zwrotnica po zdjęciu koła, czy blacha która osłania tarcze nie jest wygięta i się z nią nie styka.
Łożysko wydaje inny dźwięk niż szuranie. Łożysko najczęściej wyje a po skręceniu kierownicą przestaje. Może też wydawać metaliczny dźwięk. _________________ Moje auto: Link
Re: ( Volvo S60 ) koło szura o nadkole, jakieś szumy z tego samego koła ?
dzisiaj wyważyłem to koło raz jeszcze...... te dziwne dźwięki ustały prawie..... " prawie" ponieważ dalej coś mi tam szura!!! co do tarcz to tarcze zostały wymienione oczywiście z klockami ok 2m-ce temu....
klocki koła nie trzymają.. podniosłem autko i wszystko oki....
żona twierdzi że to taki dźwięk jak przy zamiataniu dywanu (naprawdę ciężko opisać dźwięk ) możliwe żeby tarcze się wygięły ??? przecież są praktycznie nowe....... :-/
mechanik stwierdził dzisiaj że to na bank nie łożysko... problem w tym że w piątek muszę śmigać z Rzeszowa do aż Szczecina... więc nie ukrywam że to " szuranie" spędza mi troszkę sen z powiek......
tak sobie myślę że przy hamowaniu to wszystko tak wygląda jak by tarcze były krzywe.... ale kierownicą ani drgnie..... za to na pedale gazu mi troszkę drży!!!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S60 ) Układ jezdny- układ hamulcowy-zawieszenie-układ kierowniczy
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.