Panowie potrzebna pomoc, być może ktoś się już z tym spotkał, mianowicie:
Na wstępie nadmienię, iż auto jeździło bez zastrzeżeń, serwisowane na czas itd.
Niedawno robiłem długą trasę, nic się nie działo ale po 800 km nagle, jadąc normalnie autostradą, na wyświetlaczu ukazał się komunikat Engine System Service Urgent, auto nie reagowało na pedał gazu i po prostu zgasło, nagle. Ponowne próby odpalenia auta nie dały efektu (komunikat już więcej się nie pokazał), rozrusznik działał ale auto nie zapalało tak jakby sko ńczyło się paliwo. Wezwałem pomoc, na miejscu mechanik podłączył komputer i był jeden błąd, jak dobrze pamiętam to niskie ciśnienie na wejściu i wyjściu pompy (tej z przodu) czy coś takiego. Chwila przemyśleń i różnych wniosków, dolane 20 litrów paliwa (w razie czego), kilka ponownych prób uruchomienia i nic. Co najbardziej dziwne, mechanik po jakimś czasie postukał młotkiem gdzieś w okolicach zbiornika paliwa, dwie próby i auto odpaliło!!!
Przejechałem jeszcze od tamtego czasu ponad 3000 km i nic. Nagle dzisiaj ten sam komunikat i tem sam objaw, z tym, że auto za którymś tam razem odpaliło bez stukania w okolice baku i jeżdi dalej bez problemu.
Pytanie moje co to może być?
Czy może "zabrudzenia" paliwa? Czy może pompa w baku załapała jakieś powietrze? Czy może jednak to oznaka "końca życia" tej pompy i trzeba ją wymienić? Czy może coś zupełnie innego?
No nie wiem, wymieniałem pod koniec stcznia, nowy to oryginał VOLVO, od tamtej pory do pierwszej awarii zrobiłem na nim niecałe 3 tyś km.
Dodam, że pomiędzy tymi dwoma "zgaśnięciami" zrobiłem 3,5 tyś km.
Dzis jade sobie bardzo spokojnie, nagle pojawil sie ten komunikat: engine... auto jechalo normalnie wszystko w jak najlepszym porzadku. Pozniej zgasilem auto odpalilem komunikatu nie bylo ale chwile pozniej znowu sie pojawil. Auto jedzie normalnie. Spotkal sie juz ktos kiedys z takim czyms?
Co do problemów z odpalaniem - miałem taki przypadek. Auto z rana po prosto nie odpalalo, rozrusznik kręcił i nic. Zacięła się pompa paliwa. U Ciebie - kieras30 może było podobnie, stąd pomogło postukanie w okolicy baku.
A co do komunikatu - sprawdź, czy działa tempomat. U mnie wciąż jest komunikat - nie działa czujnik położenia pedału hamulca.
A co do komunikatu - sprawdź, czy działa tempomat. U mnie wciąż jest komunikat - nie działa czujnik położenia pedału hamulca.
Wlasnie jak pokaze sie ten komunikat to tempomat nie dziala. Ale teraz znowu jezdze drugi dzien i komunikat sie nie pojawia. Ktos kiedys pisal mi wlasnie o czujniku pedalu ale sprzegla. A skad wiesz ze nie dziala Ci ten czujnik, mozna to jakos sprawdzic?
Wiem, że u mnie jest zapisany błąd czujnika. Ale to jest logiczne, że jeżeli jest uszkodzony czujnik położenia pedału hamulca, to profilaktycznie wyłącza się tempomat. Bo inaczej po naciśnięciu hamulca tempomat dalej by utrzymywał prędkość. Masz manual, czy ASB? Ja mam automat.
Właśnie, że nie. Tempomat prawidłowo reaguje, wyłączając się automatycznie po naciśnięciu pedału hamulca. Powrócić do poprzedniej prędkości ustawionej na tempomacie możesz za pomocą odpowiedniego przycisku na kierownicy... _________________ S60 D5
Wysokie koszty utrzymania, drogie części? Zawsze można sprzedać... Ale jak się z nim rozstać?????
Dołączył: 25 Cze 2011 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): anglia Posiadane auto: volvo s 60 2.4t 2001r
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 04 Sie 2011, 22:35
Temat postu:
Re: ( Volvo S60 ) Engine System Service Urgent
terz mialem taki roblem z moja 60ą u mnie niestety trzeba bylo wymienic przepustnice i problem znikl.koszt nowej to 350 funtow plus 60 funi za wgranie softa powodzenia
Dzis znowu ukazal sie komunikat i zauwazylem taki objaw, ze jak pusze noge z gazu to auto odrazu gwaltownie zaczyna przychamowywac natomiast gdy komunikatu nie ma to jest normalnie, autko plynnie przechodzi i chamuje silnikiem nawet tego nie czuc. Zgaszenie i ponowne uruchomienie silnika zalatwia sprawe. Dzis komunikat wystapil po 5 dniowej przerwie, natomiast kiedys juz tez sie pojawil, ale to bbylo z jakies 3 miesiace temu. Gdzie problem?
Dzis znowu ukazal sie komunikat i zauwazylem taki objaw, ze jak pusze noge z gazu to auto odrazu gwaltownie zaczyna przychamowywac natomiast gdy komunikatu nie ma to jest normalnie, autko plynnie przechodzi i chamuje silnikiem nawet tego nie czuc. Zgaszenie i ponowne uruchomienie silnika zalatwia sprawe. Dzis komunikat wystapil po 5 dniowej przerwie, natomiast kiedys juz tez sie pojawil, ale to bbylo z jakies 3 miesiace temu. Gdzie problem?
Mam identyczny problem. Co to było w Twoim przypadku?
Witam
Miałem ten problem kilka razy. U mnie pojawia się ten komunikat za każdym razem gdy zapali się lampka rezerwy i po paru kilometrach wyświetla się napis: ,, Engine System Service Urgent". Jest to dziwne bo jest prawie cała rezerwa. Ale znajomy mechanik powiedział mi że jeżeli ktoś notorycznie jezdził cały czas na rezerwie, miarka w zbiorniku wyciera się i stąd błąd odczytu, ile jest paliwa...
Staram się nie dopuszczać do rezerwy i jest OK
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S60 ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.