Volvo

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Volvo S60 ) Wymiana amortyzatorów i sprężyn --> S60 2.5T AWD 210 HP 2004



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo S60 ) Układ jezdny- układ hamulcowy-zawieszenie-układ kierowniczy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boss_u

Czytelnik



Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): London
Posiadane auto: S60, 2.5T AWD
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 31 Gru 2013, 00:10
Temat postu:

Wymiana amortyzatorów i sprężyn --> S60 2.5T AWD 210 HP 2004


Witam jak w temacie planuję w najbliższych 2 tygodniach wymienić amortyzatory, sprężyny, poduszki amortyzatorów oraz tuleje na wahaczach.

Moje pytanie jest następujące: Z racji, że KAYABA nie produkuje sprężyn do tego modelu a tylko amortyzatory co będzie korzystniejsze dla mnie? Chodzi mi o wygodę i komfort jazdy.

Kupić KAYABA amortyzatory i sprężyny np SACHS czy nie mieszać sprężyn i amortyzatorów 2 różnych producentów i lepiej założyć Amortyzatory SACHS ADVANTAGE + Sprężyny SACHS?

Tuleje i poduszki oczywiście LEMFORDER.

Auto fabrycznie wyszło na felgach 17 cali i oponach z profilem 45 a słyszałem że KAYABA lepiej tłumi dziury niż SACHS który ponoć jest też twardszy? Czy to prawda? Proszę o opinie i porady!
Powrót do góry
wielki_elektronik

Stały Bywalec



Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 144
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa/Tomaszów Maz.
Posiadane auto: Volvo S60 2.4 140KM 2000r
Piwa: 7/1
Wysłany: Wto 31 Gru 2013, 10:10
Temat postu:

Re: ( Volvo S60 ) Wymiana amortyzatorów i sprężyn --> S60 2.5T AWD 210 HP 2004


Jeśli chodzi o sprężyny to niema większego znaczenia jakie założysz. To po prostu kawałek pręta stalowego odpowiednio wygiętego i czy to oryginał czy zamiennik równicy niema prawie żadnej.

Co innego amortyzatory. Na amorkach niema co oszczędzać. Ja u siebie mam KYB od 2 lat i na ostatnim przeglądzie wyszło że zostało mi się ich 70~75%.

Jeśli chodzi o poduszki amortyzatora to LEMFORDER tylko. Czyli takie jakie szły na pierwszy montaż. Do tego niech Ci sprawdzą czy łożyska amortyzatorów nie mają luzów.

W temacie tulei w wahaczach to jedna jest LEMFORDER (cukierek) a druga FEBI i oczywiście polecam kupić oryginalne. Poprzedni właściciel mojego Volvo założył jakieś bodajże Optimal-e i przez to jeden wahacz mam do wyrzucenia bo wsadzony zamiennik był ok 0,8mm większy i przy wprasowywaniu gniazdo zostało rozbite tak że teraz oryginalny LEMFORDER można włożyć i wyjąć ręką.

Przy okazji możesz sprawdzić w jakim stanie są sworznie i łączniki oraz gumy stabilizatora.

Pamiętaj aby po wymianie amorków koniecznie ustawić geometrie, ponieważ to na połączeniu między zwrotnicą a amorkiem ustawiany jest kąt pochylenia koła.
_________________
Moje auto: Link
Powrót do góry
gadu-gadu Wystawiono 1 piw(a)
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo S60 ) Układ jezdny- układ hamulcowy-zawieszenie-układ kierowniczy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Volvo S60 »

Opinie o samochodach Volvo S60 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S60 ) Układ jezdny- układ hamulcowy-zawieszenie-układ kierowniczy


VolvoXC 90

160 000

2017r.

216 500 km

wielkopolskie

VolvoXC 40

123 900

2020r.

85 000 km

mazowieckie

VolvoXC 60

61 900

2014r.

257 000 km

świętokrzyskie

VolvoXC 90

46 900

2008r.

193 430 km

lubelskie

VolvoV60 Cross Country

86 900

2017r.

83 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System