Wymiana sprzęgła a sygnał z czujnika wału korbowego
Witam.
Czy można coś schrzanić przy wymianie sprzęgła, że później pojawia się błąd: "niepoprawny sygnał z czujnika wału korbowego" i samochód strasznie szarpie podczas jazdy (dopiero po odłączeniu przepływomierza nie szarpie)?
Muszę nadmienić, że odkręcane było też koło zamachowe i najbardziej mnie nurtuje, czy przypadkiem nie jest źle założone (np. przesunięte o 180 stopni), czy w ogóle jest taka opcja?
Na jakiej zasadzie ten czujnik odbiera te impulsy (któryś ząb jest namagnesowany?), bo na samym kole zamachowym nic nie było widać i nikt nie zwracał uwagi na to jak było założone.
Nie chciałbym bez sensu się z powrotem narozbierać (podłożę wcześniej czujnik), ale zostało już tylko to do sprawdzenia.
Proszę o fachową pomoc, bo bujam się z tym już prawie rok i doszedłem do punktu wyjścia, czyli sprzęgła.
Re: Wymiana sprzęgła a sygnał z czujnika wału korbowego
krzys2304 napisał:
Witam.
Czy można coś schrzanić przy wymianie sprzęgła, że później pojawia się błąd: "niepoprawny sygnał z czujnika wału korbowego" i samochód strasznie szarpie podczas jazdy (dopiero po odłączeniu przepływomierza nie szarpie)?
[/b]
mozna wyciagając skrzynie uszkodzic czujnik np.
przeplywomierz jest podlaczony do czujnika temp o ile mi wiadomo.
krzys2304 napisał:
Muszę nadmienić, że odkręcane było też koło zamachowe i najbardziej mnie nurtuje, czy przypadkiem nie jest źle założone (np. przesunięte o 180 stopni), czy w ogóle jest taka opcja?
[/b]
tego nie wiem ale wydaje mi sie ze nie ma znaczenia.
krzys2304 napisał:
Na jakiej zasadzie ten czujnik odbiera te impulsy (któryś ząb jest namagnesowany?), bo na samym kole zamachowym nic nie było widać i nikt nie zwracał uwagi na to jak było założone.
[/b]
zeby są metalowe a czujnik magnetyczny. PS powinien miec opornosc 200-800 omów.
krzys2304 napisał:
Nie chciałbym bez sensu się z powrotem narozbierać (podłożę wcześniej czujnik), ale zostało już tylko to do sprawdzenia.
[/b]
spróbuj jesli masz taka mozliwosc - zobaczymy.
krzys2304 napisał:
Proszę o fachową pomoc, bo bujam się z tym już prawie rok i doszedłem do punktu wyjścia, czyli sprzęgła.
[/b]
Masz LPG ?
Podsumowując proponuje zaopatrzyc sie w program: eTech lub Infotech i poprzegladac co i do czego.
Re: ( Volvo ) Wymiana sprzęgła a sygnał z czujnika wału korbowego
Dzięki za odzew.
Oporność czujnika wału korbowego ok. 306 omów, podkładałem drugi, który też pokazuje oporność jak ten pierwszy i efektów żadnych.
Czyściłem nawet zęby na kole zamachowym przez otwór od czujnika.
LPG jest, ale tak samo się zachowuje na gazie i na benzynie.
Zastanawiam się jeszcze nad czujnikiem ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym, czy przy nieprawidłowej pracy mogą być takie objawy?
Zastanawiam się też nad czujnikiem halla na wałku rozrządu, ale nie wyskakuje błąd stwierdzający niesprawność więc chyba jest O.K.
Przy zaślepieniu EGR też nie było poprawy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.